A bankok közölték, meddig lehet felhasználni a SZÉP-kártyákon maradt összeget

Hatalmasat nőtt a forgalom
A kibocsátóbankok ismertették, mit érdemes tudni a SZÉP-kártya-tulajdonosoknak a kártya felhasználásáról. Az MKB, K&H és OTP Bank sokak által kérdéses információkra adtak választ.
Mint írták, a gazdasági helyzet romlása miatt a kormány úgy határozott, hogy év végéig a számlák átjárhatóak, tehát minden zsebben maradt összeget arra költhetnek a tulajdonosok, amire akarják, teljesen december 31-ig.
Valamint arra is fény derült, valóban elbukják-e a tulajdonosok a béren kívüli juttatásokat abban az esetben, ha nem használják fel időben. Az MKB Bank ezzel kapcsolatban azt válaszolta, ennek a rendszernek a koronavírus-járvány miatt vége szakadt. Ugyanakkor kiemelte: ennek ellenére érdemes időben elkölteni a pénzt, mivel az az idő elteltével csökken.
2019 óta már nem olyan a szabályozás, hogy a kártyabirtokos, ha nem használja fel a juttatást, a juttatás évét követő második május 31-ig, akkor elvész a pénz, az un. fel nem használt pénzeszköz. (2011-2018 között volt úgy, hogy a bent maradt összegeket vissza kellett utalni a munkáltatónak.) 2019-től a lejárt pénzeszközök után havi 3 százalékos számlavezetési díjat számíthat fel a pénzforgalmi szolgáltató, de az összeg maga már nem vész el, csak havonta 3 százalékkal csökken
– írta a Pénzcentrum kérdésére az MKB, hozzátéve, most ennek sincs jelentősége, ugyanis egy 2021-es vészhelyzeti szabályozás felfüggesztette a számlavezetési díj felszámolását.
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója
A SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója – idén…
Tovább olvasom >Stabilan tartja magát a SZÉP-kártya – még ha nem is a Balatonnál
Bár kissé csökkent a népszerűsége, a SZÉP-kártya továbbra is a…
Tovább olvasom >Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >„Most a fermentált alapanyagok a kedvenceim”
Sorozatunkban ezúttal Kolozs Attila, a Heinemann munkatársa, a Suntory márkanagykövete beszélt munkájáról,…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >