A banki üzletágban erősítene a Tesco
Jelentősen megerősítené banki üzletágát a Tesco. Az üzletlánc részben ezzel ellensúlyozná az utóbbi időben nyújtott gyenge teljesítményét – írja a Reuters nyomán a portfolio.hu. A banki tevékenységből származó bevétel ugyan a Tesco teljes árbevételének két százalékát sem teszi ki, de az alacsony árréssel működő kiskereskedelmi tevékenységhez képest a banki szolgáltatásokon jóval nagyobbat nyerhet a cég.
A Tesco Bank eddig elsősorban a hitelkártya piacon szerzett érdemi piac részesedést, a briteknél minden nyolcadik hitelkártya tranzakció az áruház által kibocsátott hitelkártyákhoz köthető. A tervek szerint ehhez hasonló piaci részesedést szeretnének elérni a számlavezetés területén is. A feladat Benny Higginsre, az RBS kereskedelmi üzletágát egykoron vezető szakemberre, a Tesco Bank jelenlegi vezérére hárul.
A Tesco Bank 7,2 millió ügyfélnek kínál megtakarítási számlát, és jelzáloghitelezéssel is foglalkozik. A Tesco Personal Finance 50 százalékos részesedését 950 millió fontért 2009-ben vették meg az RBS-től. Nem véletlen, hogy a Tesco a banki üzletág növelését tűzte ki célul, hiszen a Tesco Bank meglehetősen magas marzzsal működik: az utolsó féléves jelentésben szereplő adatok szerint bevételeinek ötödét tette ki a működési eredmény.
A Tesco Bank ügyfeleinek a Magyarországon is ismert hűségkártyákat, a Tesco Club Cardot hitelkártyaként is használhatóvá tették, ezzel is fizethetnek 3000 boltjukban. Azok a vásárlók, akik a Tesco Bank ügyfelei lettek, átlagosan 12 százalékkal többet költenek a Tesco áruházaiban, ezt a szinergiahatást is erősíteni szeretnék. A Tesco Bank egyre inkább univerzális bankká alakul át, Magyarországon is elérhető többek között számlavezetési, hitelkártya, jelzáloghitel, áruhitel és biztosítási szolgáltatással rendelkeznek a honlapjuk szerint.
A brit szabályozók is egy még versenyzőbb bankpiacot szeretnének a szigetországban, a 4 legnagyobb kereskedelmi bank (HSBC, Lloyds, RBS, Barclays) uralmát szeretnék megtörni. Emiatt kedvező piacra lépési jogszabályi feltételekkel támogatják az új szereplők megjelenését a piacon. Emellett a transzparencia növelése is céljuk, ami szintén a kisebb, újabb szereplőknek kedvez, az árversenyt segítheti elő. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét bírságolták a Sheint: megtévesztő zöld állítások miatt lépett az olasz versenyhivatal
Újabb pénzügyi szankcióval sújtották a kínai alapítású fast fashion óriást,…
Tovább olvasom >Baba Kuponhét a Rossmann-nál – most először az Online Drogériában is elérhető a 10%-os kedvezmény
2025. augusztus 4. és 10. között ismét meghirdeti népszerű Baba…
Tovább olvasom >Több tízezer rendelést adtak már le a Kifli.hu új kedvezménypogramjában
Alig negyedév alatt érte el a 20 ezer főt a Kifli.hu Xtra…
Tovább olvasom >