A banki üzletágban erősítene a Tesco
Jelentősen megerősítené banki üzletágát a Tesco. Az üzletlánc részben ezzel ellensúlyozná az utóbbi időben nyújtott gyenge teljesítményét – írja a Reuters nyomán a portfolio.hu. A banki tevékenységből származó bevétel ugyan a Tesco teljes árbevételének két százalékát sem teszi ki, de az alacsony árréssel működő kiskereskedelmi tevékenységhez képest a banki szolgáltatásokon jóval nagyobbat nyerhet a cég.
A Tesco Bank eddig elsősorban a hitelkártya piacon szerzett érdemi piac részesedést, a briteknél minden nyolcadik hitelkártya tranzakció az áruház által kibocsátott hitelkártyákhoz köthető. A tervek szerint ehhez hasonló piaci részesedést szeretnének elérni a számlavezetés területén is. A feladat Benny Higginsre, az RBS kereskedelmi üzletágát egykoron vezető szakemberre, a Tesco Bank jelenlegi vezérére hárul.
A Tesco Bank 7,2 millió ügyfélnek kínál megtakarítási számlát, és jelzáloghitelezéssel is foglalkozik. A Tesco Personal Finance 50 százalékos részesedését 950 millió fontért 2009-ben vették meg az RBS-től. Nem véletlen, hogy a Tesco a banki üzletág növelését tűzte ki célul, hiszen a Tesco Bank meglehetősen magas marzzsal működik: az utolsó féléves jelentésben szereplő adatok szerint bevételeinek ötödét tette ki a működési eredmény.
A Tesco Bank ügyfeleinek a Magyarországon is ismert hűségkártyákat, a Tesco Club Cardot hitelkártyaként is használhatóvá tették, ezzel is fizethetnek 3000 boltjukban. Azok a vásárlók, akik a Tesco Bank ügyfelei lettek, átlagosan 12 százalékkal többet költenek a Tesco áruházaiban, ezt a szinergiahatást is erősíteni szeretnék. A Tesco Bank egyre inkább univerzális bankká alakul át, Magyarországon is elérhető többek között számlavezetési, hitelkártya, jelzáloghitel, áruhitel és biztosítási szolgáltatással rendelkeznek a honlapjuk szerint.
A brit szabályozók is egy még versenyzőbb bankpiacot szeretnének a szigetországban, a 4 legnagyobb kereskedelmi bank (HSBC, Lloyds, RBS, Barclays) uralmát szeretnék megtörni. Emiatt kedvező piacra lépési jogszabályi feltételekkel támogatják az új szereplők megjelenését a piacon. Emellett a transzparencia növelése is céljuk, ami szintén a kisebb, újabb szereplőknek kedvez, az árversenyt segítheti elő. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >