A Balatonfüredi Borheteken mutatkozik be a Buborékok Nyara bormarketing-kampány
A pénteken kezdődött Balatonfüredi Borheteken mutatkozik be a Magyar Bormarketing Ügynökség első belföldi kampánya, a Buborékok Nyara, amely a magyar fröccs, pezsgő, habzóbor, a bor- és pezsgőkoktélok népszerűsítését tűzte ki céljául.

A Balatonnál külön jelentősége van a borturizmusnak
Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos a Balatonfüredi Borhetek megnyitóján – az esemény fővédnökeként – hangsúlyozta: kampányuk az Y és Z generációk tagjait célozza meg, lebontva a borral kapcsolatos prekoncepciókat, megmutatva annak friss és innovatív arcát, és felhívva a figyelmet a kulturált borfogyasztásra.
A kormánybiztos emlékeztetett: az elmúlt időszakban a borászok és a borfogyasztók sok kedvezőtlen hírrel nézhettek szembe, egyrészt a csökkenő szőlőterületekkel, a borkedvelők idősödésével, a magyar bor alacsony exportárával, az emelkedő költségekkel és a konkurenciával.
A Magyar Bormarketing Ügynökség megalakulásával és a Magyar Bormarketing Stratégia elkészítése során számos kitörési pontot sikerült azonosítani a bormarketing területén – mondta Rókusfalvy Pál.
Ismerjük a magyar borok és borászok értékeit, illetve azokat a kulturális és gasztronómiai értékeket, amelyeket a kulturált borfogyasztás élménye nyúlt – jelentette ki. Hozzátette: a Balatonnál külön jelentősége van a borturizmusnak.
Rókusfalvy Pál a borhetek megnyitója előtt MTI-nek nyilatkozva elmondta: az alkoholos termékeken belül a bor 23 százalékos részesedéssel csak a harmadik a piacon a sör (40 százalék) és a tömény italok (30 százalék) mögött.
Kevés olyan alkoholos ital van, amely olyan kultúrával és tradícióval bír, mint a bor, és ez a tradíció a fiatal, innovatív borászokkal együtt képes lesz megújítani az ágazatot – foglalta össze a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.
Az augusztus 4-27. közötti Balatonfüredi Borheteken a Balatonfüred-Csopaki Borvidék huszonnégy borásza harminc fajtából csaknem háromszáz féle bort kínál a Tagore sétányon.
Kapcsolódó cikkeink
A borász szerint nem elég jó bort készíteni – élményt is kell adni
A borász szakma sokáig a szenvedélyről, a hagyományról és a…
Tovább olvasom >OMÉK 2025 – Visszatér Magyarország legnagyobb agrárünnepe!
Hagyomány és innováció kéz a kézben jár – ez is…
Tovább olvasom >A balatoni borok összekötik a múltat és a jelent, a termelőt és a fogyasztót
A bor nemcsak nemzetgazdasági tényező, hanem kultúra, történelem, az emberi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >