A Balaton Sound gazdasági és kultúrális hatásai
A fesztivállátogatók körében végzett felmérés szerint a Balaton Sound látogatóinak több mint kétharmada csak a rendezvény miatt utazott a helyszínre. 2007 és 2008 után a fesztivál idén július 9. és 12. között várja az érdeklődőket.
A Balaton Soundot szervező Sziget Iroda felismerte, hogy egyre nagyobb az igény egy magasabb komfortfokozatot nyújtó fesztiválra, ezért színvonalas vendéglátást valósítottak meg koktélbárokkal és éttermekkel, sörpadok helyett székekkel, nyugágyakkal.
2008-ban a látogatónapok száma közel megháromszorozódott, a Heineken sörmárka pedig a Balaton Sound névadó szponzora lett. A fesztivál elsősorban hazai látogatókat vonzott, de sokan jöttek jellemzően a szomszédos országokból és Németországból. A hazaiak több mint fele Budapestről és Pest megyéből érkezett. A 2008-as látogatók közel kétharmada végzett egyetemet vagy főiskolát, átlagéletkoruk 24 év, mely magasabb a többi fesztivál átlagánál.
A fesztiválozók a kempingen kívül közel 30 000 vendégéjszakát töltöttek kereskedelmi szálláshelyen Zamárdiban és más balatoni településeken.
A látogatók körében a sörök, koktélok és rövid italok egyenlő népszerűségnek örvendtek. Közel 1500 hektoliter sört és 450 000 szál cigarettát értékesítettek a rendezvény során.
Becslések szerint a 2008-as Balaton Sound által generált összes költés közel 1,58 milliárd forint volt. A legnagyobb tételek: a belépőjegyek (27 százalék) és a fesztiválon belül vásárolt ételek-italok (34 százalék). Az egy főre jutó átlagos költés közel 41 000 forint volt.
2009-re a szervezők az egy főre jutó átlagos költést (beleértve a kb. 40 százalékkal megnövekedett belépőjegyárakat is) 50 000 forintra várják. A fesztivál által generált összköltés elérheti az 1,8 milliárd forintot, mely 420 millió forintot hozhat a költségvetésnek.
A tisztán gazdasági hatások mellett a Balaton Sound hozzájárul a Balaton ismertségének,népszerűségének növeléséhez – írja a Híradó Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >