A Balaton Fejlesztési Tanács 500 millió forintnyi fejlesztési pluszforráshoz jutott
A Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) 500 millió forintos pluszforráshoz jutott, amelynek nagy részét az üdülőrégió önkormányzatai nyerhetik el pályázatokon, klímaváltozás hatását csökkentő fejlesztésekre – hangzott el a tanács pénteki ülésén.
Bóka István, a BFT társelnöke jelentős lépésnek nevezte, hogy a tanács 220 millió forintos fejlesztési kerete több év kihagyás után megemelkedhetett az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak köszönhetően.
Nyúl Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató-helyettese a tanácsülésen beszámolt arról, hogy a Szabadbattyán-Balatonfüred vasútvonal villamosítása hamarosan befejeződik. A fejlesztéseknek köszönhetően 20 perccel rövidebb lesz a vonatút a főváros és Balatonfüred között – jelezte a vezérigazgató-helyettes.
Kitért arra, hogy zajlanak az előkészületek a Balaton vasúti körbejárhatóságának megteremtésére, hogy amint lesz forrás a hiányzó rövid szakasz megépítésére, a megvalósíthatósági tervek rendelkezésre álljanak. Nyúl Zoltán a legnagyobb feladatnak az észak-balatoni vasút villamosításának mielőbbi folytatását tartja a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és a Tapolca-Ukk vonalon, ezeknél a projekteknél a közbeszerzési ajánlatok bontása május végén lesz.
A Balatoni Bringakör fejlesztéseiről tájékoztatva elmondta, négy helyszínen is elakadt a beruházás nyomvonalviták miatt. Ugyanilyen gond, főleg a zalai térségben, hogy a korábban kiépült bicikliút egyes részein a tulajdoni viszonyok máig rendezetlenek – tette hozzá.
Az ülésen Gerendy Zoltán, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke elmondta, céljuk, hogy minél többen vitorlázzanak a Balatonon, amihez szeretnék megnyerni a vízparti településeket. A szövetség szakmai segítséget és képzéseket is biztosít ahhoz, hogy minél több vitorlázási lehetőség nyíljon a Balaton partjainál – tette hozzá.
Az MTI kérdésére elmondta, jelenleg mintegy 8500 nagyobb vitorlás és 2000 jolle (uszonyos, kabin nélküli sportvitorlás) használja a vizet. „Nagyhajókból elértük a felső határt” – fogalmazott, hozzáfűzve, tud olyan statisztikáról, miszerint 30 ezer hajó is elférne a Balatonon.
Nagyhajós kikötőkból hiány van, ugyanakkor örök dilemma, hogy a kikötőfejlesztés a kishajóknak, vagy a nagyhajóknak kedvezzen – mondta. Arról is beszámolt, hogy a szövetség régóta dolgozik Balatonfüred vezetésével egy vitorlásközpont létrehozásán.
Fekete-Páris Judit, a BFT munkaszervezetének gazdasági vezetője arról számolt be, hogy a többletforrásnak köszönhetően, sok év kihagyás után újra lesz vis major kerete a tanácsnak. A világjárvány miatt lehetővé tették, hogy a balatoni önkormányzatok a programokra tavaly elnyert támogatásaikat átcsoportosítsák az idei évre, vagy jövőre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar fejlesztésű AI-szoftver írja át a nemzetközi üzleti világot a vendéglátóiparban
A 100%-ban magyar fejlesztésű Everguest Intelligence AI-szoftver nem csupán egy…
Tovább olvasom >Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >