A Baileys megszerezte az egyik legjelentősebb nemzetközi fenntarthatósági elismerést, a B Corp tanúsítványt
A Baileys bejelentette, hogy elnyerte a B Corp tanúsítványt, ezzel az eddigi legnagyobb szeszesital márkaként csatlakozott a B Corp mozgalomhoz. Ezzel a márka azon 5500 tanúsítvánnyal rendelkező vállalatok egyikévé vált, amelyek világszerte azon dolgoznak, hogy az emberek és a bolygó számára egy megújuló és igazságos gazdaságot teremtsenek.

A szigorú tanúsítási folyamat során a Vállalatirányítás, a Munkavállalók, a Környezet, a Közösség, és a Vásárlók kategóriái közül a Baileys a legmagasabb pontszámot a Munkavállalók és a Környezet területén érte el.
Az elismerés bizonyítja, hogy a Baileys megfelel az ellenőrzött teljesítményre, elszámoltathatóságra és átláthatóságra vonatkozó magas szintű előírásoknak, egészen az alapanyagoktól a munkavállalói juttatásokon és a jótékonysági adományokon át az ellátási láncig. A világszerte elismert tanúsítvány a márka fenntarthatósági stratégiájának legújabb mérföldköve, amely egyúttal a Diageo szélesebb körű, tíz éves Society 2030: Spirit of Progress fenntarthatósági akciótervét is támogatja.
A Munkavállalók kategóriájában elért pontszámokhoz a munkavállalói tapasztalat minden szempontját figyelembe vették, beleértve az egyenlőséget és a sokszínűséget is. 2022 óta a Baileys vezetői csapatának 75%-a nő, ezen felül minden alkalmazott hozzáférhet olyan vezető juttatásokhoz, mint a szülők számára biztosított hat hónapos fizetett szabadság. A Környezet területen elért magas pontszám pedig a vállalat arra való elkötelezettségét mutatja, hogy az egész ellátási láncban pozitívabb hatást érjen el. Ez magában foglalja a gyárakban felhasznált víz mennyiségének csökkentését, illetve a 100%-ban megújuló energiaforrásokból származó villamos energiára való átállást.
A vállalat céljai közé tartozik továbbá a mezőgazdaság támogatása is. Ennek köszönhetően a cég szorosan együttműködik a Tirlán mezőgazdasági termelői szövetkezettel, így segítve azokat az ír gazdákat, akik a Baileys Irish Cream likőr egyik fő összetevőjét, az ízletes ír tejszínt szállítják. A Baileys és a Tirlán 1974 óta működik együtt és fektet be az ír mezőgazdasági közösségekbe: 2013-ban létrehozták a Fenntartható tejszínhab kezdeményezést, majd 2022-ben elindult a Fenntartható Mezőgazdasági Akadémia is.
„Nagy örömmel csatlakozunk a B Corp mozgalomhoz, amely egy olyan márkákból álló közösség, amely az üzleti tevékenységet az emberek és a bolygó javára történő pozitív változásra használja. A mozgalomhoz csatlakozó legnagyobb globális szeszesitalmárkaként izgatottan várjuk, hogy a B Corp közösségekkel együttműködhessünk a nemzetközi piacokon, és biztosítsuk, hogy üzleti tevékenységünk méretét a pozitív hatás elérésére használjuk fel. Bár ez egy fontos mérföldkő a Baileys számára, tudjuk, hogy még többet is tehetünk így töretlen elhatározással haladunk a 2030-as kötelezettségvállalásaink felé”
– mondta Jennifer English, a Baileys globális márkaigazgatója.
„A márka fenntarthatósági útját és a Diageo szélesebb körű, 10 éves fenntarthatósági akció tervét szem előtt tartva olyan italokat szeretnénk létrehozni, amelyeket a fogyasztók szeretnek. A B Corp tanúsítvány megszerzése nagyszerű elismerés a Baileys és az annak előállításán keményen dolgozó csapat számára, a tejtermelőktől kezdve a kiszállító sofőrökön át mindenki másig”
– tette hozzá Ewan Andrew, a Diageo globális ellátási lánc és beszerzésért felelős elnöke és fenntarthatósági igazgatója.
Diageo
Kapcsolódó cikkeink
Közzétette 2024-es fenntarthatósági jelentésének kivonatát az AutoWallis
Jelentős energiahatékonysági projekteket valósított meg 2024-ben az AutoWallis Csoport, valamint…
Tovább olvasom >A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Meghökkentő párosítás: a kereskedelem és a fenntarthatóság kéz a kézben is járhat
Ha a termelők és a helyi közösségek érdekeit is figyelembe…
Tovább olvasom >További cikkeink
Czomba Sándor: több mint 1,5 éve folyamatosan nő a fizetések vásárlóereje
Brüsszel hosszú ideje elhibázott gazdaságpolitikát folytat, a háborút támogatja a…
Tovább olvasom >Új időszámítás az Oreo-nál
Social nyereményjátékkal startolt, a napokban pedig lokális fókuszú kommunikációval erősít…
Tovább olvasom >Tenger, túra, távol-kelet: ezeken a nyomvonalakon mozognak a 2025-ös nyári utazási trendek
A magyar utazók idén nyáron is a bevált desztinációk felé…
Tovább olvasom >