A Baileys megszerezte az egyik legjelentősebb nemzetközi fenntarthatósági elismerést, a B Corp tanúsítványt
A Baileys bejelentette, hogy elnyerte a B Corp tanúsítványt, ezzel az eddigi legnagyobb szeszesital márkaként csatlakozott a B Corp mozgalomhoz. Ezzel a márka azon 5500 tanúsítvánnyal rendelkező vállalatok egyikévé vált, amelyek világszerte azon dolgoznak, hogy az emberek és a bolygó számára egy megújuló és igazságos gazdaságot teremtsenek.

A szigorú tanúsítási folyamat során a Vállalatirányítás, a Munkavállalók, a Környezet, a Közösség, és a Vásárlók kategóriái közül a Baileys a legmagasabb pontszámot a Munkavállalók és a Környezet területén érte el.
Az elismerés bizonyítja, hogy a Baileys megfelel az ellenőrzött teljesítményre, elszámoltathatóságra és átláthatóságra vonatkozó magas szintű előírásoknak, egészen az alapanyagoktól a munkavállalói juttatásokon és a jótékonysági adományokon át az ellátási láncig. A világszerte elismert tanúsítvány a márka fenntarthatósági stratégiájának legújabb mérföldköve, amely egyúttal a Diageo szélesebb körű, tíz éves Society 2030: Spirit of Progress fenntarthatósági akciótervét is támogatja.
A Munkavállalók kategóriájában elért pontszámokhoz a munkavállalói tapasztalat minden szempontját figyelembe vették, beleértve az egyenlőséget és a sokszínűséget is. 2022 óta a Baileys vezetői csapatának 75%-a nő, ezen felül minden alkalmazott hozzáférhet olyan vezető juttatásokhoz, mint a szülők számára biztosított hat hónapos fizetett szabadság. A Környezet területen elért magas pontszám pedig a vállalat arra való elkötelezettségét mutatja, hogy az egész ellátási láncban pozitívabb hatást érjen el. Ez magában foglalja a gyárakban felhasznált víz mennyiségének csökkentését, illetve a 100%-ban megújuló energiaforrásokból származó villamos energiára való átállást.
A vállalat céljai közé tartozik továbbá a mezőgazdaság támogatása is. Ennek köszönhetően a cég szorosan együttműködik a Tirlán mezőgazdasági termelői szövetkezettel, így segítve azokat az ír gazdákat, akik a Baileys Irish Cream likőr egyik fő összetevőjét, az ízletes ír tejszínt szállítják. A Baileys és a Tirlán 1974 óta működik együtt és fektet be az ír mezőgazdasági közösségekbe: 2013-ban létrehozták a Fenntartható tejszínhab kezdeményezést, majd 2022-ben elindult a Fenntartható Mezőgazdasági Akadémia is.
„Nagy örömmel csatlakozunk a B Corp mozgalomhoz, amely egy olyan márkákból álló közösség, amely az üzleti tevékenységet az emberek és a bolygó javára történő pozitív változásra használja. A mozgalomhoz csatlakozó legnagyobb globális szeszesitalmárkaként izgatottan várjuk, hogy a B Corp közösségekkel együttműködhessünk a nemzetközi piacokon, és biztosítsuk, hogy üzleti tevékenységünk méretét a pozitív hatás elérésére használjuk fel. Bár ez egy fontos mérföldkő a Baileys számára, tudjuk, hogy még többet is tehetünk így töretlen elhatározással haladunk a 2030-as kötelezettségvállalásaink felé”
– mondta Jennifer English, a Baileys globális márkaigazgatója.
„A márka fenntarthatósági útját és a Diageo szélesebb körű, 10 éves fenntarthatósági akció tervét szem előtt tartva olyan italokat szeretnénk létrehozni, amelyeket a fogyasztók szeretnek. A B Corp tanúsítvány megszerzése nagyszerű elismerés a Baileys és az annak előállításán keményen dolgozó csapat számára, a tejtermelőktől kezdve a kiszállító sofőrökön át mindenki másig”
– tette hozzá Ewan Andrew, a Diageo globális ellátási lánc és beszerzésért felelős elnöke és fenntarthatósági igazgatója.
Diageo
Kapcsolódó cikkeink
Zöld minimum javaslatcsomagot dolgozott ki az ÉVOSZ
Az ÉVOSZ Fenntarthatósági Tagozata „Zöld minimum” néven jegyzett javaslatcsomagot dolgozott…
Tovább olvasom >A Ferrero alapanyagainak már 90%-a visszakövethető
Jelentős előrelépésről számolt be a Ferrero Csoport 16. Fenntarthatósági jelentésében…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >