A Bacardi-Martini termékek kizárólagos hazai forgalmazója lett a Coca-Cola HBC Magyarország
A mai nappal a Coca-Cola HBC Magyarország vált a világ legnagyobb magántulajdonban lévő alkoholos italokat gyártó társasága, a Bacardi-Martini meghatározott prémium alkohol márkáinak kizárólagos magyarországi forgalmazójává. Így a vállalat kínálata szeptembertől kilenc új prémium és szuperprémium alkoholmárka mintegy 60 termékével bővül. A Coca-Cola HBC Magyarország tovább fejleszti 24/7 portfólióját és egy újabb lépést tesz annak irányába, hogy vezető disztribútorrá váljon a hazai prémium alkoholok piacán.
Szeptember elsejétől a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkohol portfóliója több, itthon is jól ismert, piacvezető márkával bővül. A Bacardi-Martini társasággal kötött kizárólagos disztribútori szerződés értelmében a vállalat a Bacardi-Martini termékeinek értékesítési és logisztikai tevékenységeit végzi majd, ugyanakkor a felek közötti megállapodás részét képezi a prémium és szuperprémium márkák marketing támogatása is.
A prémium szeszek piaca dinamikus növekedést mutat az elmúlt években Magyarországon, 2019 és 2021 között 22 százalékkal nőtt a szegmens értékbeni részesedése. A piac mérete 2021-ben értékben elérte a 650 millió dollárt (263,8 milliárd forintot), és összesen ebben az évben 26,1 millió liter alkoholt értékesítettek. A Coca-Cola HBC Magyarország a Bacardi-Martini erős márkáinak segítségével a hazai prémium import szeszesitalok piacának vezető szereplője kíván válni az elkövetkező években. A Bacardi márka a rum kategóriában, a Martini pedig a vermut és az import prémium pezsgő kategóriákban jelenleg is piacvezető szerepet tölt be.
A Bacardi-Martini üzleti modelljének részeként meghatározott forgalmazó partnerrel dolgozik együtt azokban az országokban, amelyekben nem saját cégen keresztül értékesíti a termékeit. A Coca-Cola HBC Magyarország a márkatulajdonossal folytatott sikeres tárgyalásoknak köszönhetően kizárólagos disztribútor partnerként az egyes márkák forgalmazásáért felel majd.
“Magyarország kulcsfontosságú piac, amely jelentős szerepet tölt be a Bacardi azon törekvésének megvalósításában, hogy Közép- és Kelet-Európában, a Baltikum és a Balkán országaiban a három legnagyobb piaci szereplő közé tartozzon 2030-ig. Célunk, hogy minden kiemelt régióban tovább növeljük márkáink ismertségét és megnyerjük a fogyasztók szívét. Az ambiciózus célkitűzések teljesítése érdekében vállalatunk időről időre újabb stratégiai partneri kapcsolatokat köt, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy jelentős pozíciókat szerezzünk ezekben az országokban. Egyértelmű lehetőség van arra, hogy a Coca-Cola HBC Magyarország bizonyított piacra jutási képességeit, kiváló végrehajtását és több évtizedes tapasztalatát kihasználva növeljük a Bacardi-Martini portfóliójának térnyerését és vezető szerepet töltsünk be a prémium alkoholok kategóriájában. Mindig is a fogyasztók álltak a tevékenységünk középpontjában, ami lehetővé teszi számunkra, hogy feszegessük a határainkat és újabb innovációkat vezessünk be, hogy a fogyasztók megismerhessék márkáinkat és ízletes koktéljainkat”
– mondta az együttműködésről Ilja Kustov, a Bacardi Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője.
A Coca-Cola HBC Magyarország a megállapodás következtében a piacon meghatározó, a magyar fogyasztók által kedvelt prémium, illetve szuperprémium alkohol márkákkal bővíti választékát megerősítve ezzel pozícióját a hazai alkohol forgalmazó vállalkozások között. A portfólió frissítéssel a vállalat tovább fejlesztheti úgynevezett mixing stratégiáját is, melynek lényege, hogy teljeskörű, a fogyasztási alkalmak széles skáláját lefedő választékából különböző termékkombinációkat kínáljon a fogyasztók számára.
Összesen 9 márka és mintegy 60 termék érkezik a Coca-Cola HBC Magyarország portfóliójába. Szeptember elsejétől Bacardi rumok, Martini vermutok és pezsgők, Bombay Sapphire és Oxley ginek, Grey Goose vodkák, Patrón tequilák, a likőr kategóriában a St. Germain, a fogyasztásra kész alkoholos italok közül pedig a Bacardí Breezer termékek válnak elérhetővé a forgalmazó kínálatában.
„A Coca-Cola HBC Magyarország 16 éve van jelen a prémium alkohol termékek piacán. Üzleti stratégiánk célja, hogy teljeskörű italgyártó vállalatként minden napszakban minden egyes felmerülő fogyasztási alkalomra megfelelő terméket kínálhassunk vevőpartnereink és fogyasztóink számára. A prémium alkoholok és kávé üzletágunk dinamikus fejlődésének köszönhetően meghatározó piaci szereplővé váltunk az elmúlt években és arra törekszünk, hogy a jövőben vezető disztribútorként tekintsenek ránk. Büszkék vagyunk arra, hogy egy globálisan úttörő és kiváló minőségű alkohol márkákat tulajdonló vállalkozás magyarországi forgalmazó partnere lehetünk. Közösen azon dolgozunk majd, hogy a Bacardi-Martini termékek ismertsége és népszerűsége tovább növekedhessen a magyar fogyasztók körében.”
– mondta el Vajda Márton, a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkoholokért és kávéért felelős portfólió vezetője.
A változások következtében a Coca-Cola HBC Magyarország és a Campari Group között 2016-ban létrejött disztribútori szerződés 2022. augusztus 31-én megszűnt. A megállapodás lezárását követően az Aperol, Campari, Cinzano és Bulldog márkák nem képezik többé a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkohol portfóliójának részét.
Kapcsolódó cikkeink
Termékvisszahívást rendelt el a Coca-Cola HBC Ausztriában
Elővigyázatosságból visszahívta fél literes kiszerelésű, különböző szénsavas italait a Coca-Cola…
Tovább olvasom >Caffè Vergnano Barista Bajnokság
Magyarországon első ízben augusztus végén került sor a Lupa Beachen…
Tovább olvasom >A józanság szava
Egyelőre kicsi, behatárolt, de önmagához képest kifejezetten gyorsan fejlődő szegmens…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >