A 7 legfontosabb e-kereskedelmi trend 2024-ben
Az e-kereskedelem területe folyamatos változásban van. A trendeket a technológiai fejlődés és a változó fogyasztói magatartás befolyásolja. Az új e-kereskedelmi trendek megértése és az azokhoz való alkalmazkodás lehet az az „X-faktor”, amely előnyhöz juttatja a webshopodat a versenytársakkal szemben.
Mivel mindenki elkezd felkészülni a 2024-es évre, fontos, hogy lépést tartsunk az iparág kulcsfontosságú irányzataival. Ez a cikk a hangvezérelt vásárlástól kezdve az újonnan megjelenő közösségi médiastratégiákig minden olyan trendet bemutat, amelyeket érdemes lesz figyelned.
Íme, a 7 legfontosabb e-kereskedelmi és digitális marketingtrend, amelyek 2024-ben dominálni fognak
#1 | Több hangalapú keresésre számíthatunk
Az olyan intelligens otthoni eszközök, mint az Amazon Alexa és a Google Home, ösztönzik a hangvezérelt keresés elterjedését. Ez azt jelenti, hogy a kereskedőknek a kulcsszavakra és a helyi SEO-ra kell összpontosítani, hogy hatékonyan kiaknázzák ezt a növekvő szegmenst.
Az előrejelzések szerint az ilyen hangvezérelt eszközök világméretű értékesítése 2024-re várhatóan meghaladja a 30 milliárd dollárt. Az Egyesült Államok jelentősen hozzájárul majd ehhez a trendhez, mivel a becslések szerint jövőre az amerikai otthonok több mint felében valószínűleg lesz okos hangszóró.
#2 | Hűségprogramok javítják az ügyfélélményt
A vásárlók egyre inkább elvárják, hogy a márkák az ő feltételeik szerint lépjenek kapcsolatba velük. Hogyan tudod felülmúlni a versenytársaidat? A válasz a lehető legnagyobb fokú személyre szabásban rejlik.
Az általános, mindenki számára egyforma megközelítés korszaka átadja a helyét az egyéni igényekre szabott stratégiáknak. 2024-ben a személyre szabás trendje még inkább az ügyfélélmény kérdésének középpontjába kerül.
A precíz adatelemzés, a mesterséges intelligencia (AI) és a gépi tanulás (ML) felhasználása az ügyféladatok gyűjtéséhez és értelmezéséhez elengedhetetlen lesz a cégek számára. A személyre szabott kedvezményeket és élményeket kínáló hűségprogramok is elősegíthetik az ügyfelek megtartását.
#3 | A közösségi média mint értékesítési platform
Az Instagram, a Facebook és a TikTok értékesítési platformokká alakulnak olyan funkciókkal, mint a vásárlásra ösztönző posztok és az alkalmazáson belüli vásárlás. Ez az integráció zökkenőmentes vásárlási élményt nyújt a felhasználók számára, lehetővé téve számukra, hogy anélkül vásároljanak, hogy el kellene hagyniuk a közösségi médiaplatformot.
A Statista szerint csak az Egyesült Államokban a közösségi média felhasználói bázisa a becslések szerint 2028-ra eléri a 331,09 millió felhasználót. Ahhoz, hogy a mai figyelemközpontú gazdaságban relevánsak maradjunk, elengedhetetlen a közösségi média funkciójának újraértékelése. Át kell gondolni, hogyan illeszkedik a stratégiába, nemcsak a marketing területén belül, hanem az egész vállalkozáson belül.
A divatos közösségi médiaplatformok és alkalmazások idővel változni fognak. Azonban a közösségi média erejének integrálása már most kulcsfontosságú minden cég életében.
#4 | A gépi tanulás nagy szerephez jut
A gépi tanulási technológiák lehetővé teszik a kereskedők számára, hogy a prediktív elemzések, termékajánló algoritmusok és ügyfélszolgálati chatbotok segítségével rendkívül személyre szabott élményt nyújtsanak. Mindezek a modern e-kereskedelem kritikus elemévé teszik.
A legfrissebb adatok szerint az AI és a gépi tanulás várhatóan jelentősen befolyásolja majd a kiskereskedelmi szektort. Ezek a technológiák automatizálják és segítik majd az olyan rutinfeladatokat, mint a termékcikkek kiválasztása és kiajánlása, javítják az olyan ügyfélszolgálati funkciókat, mint az élő chatek, lehetővé teszik a célzottabb ügyfélmarketing-stratégiákat, és optimalizálják a készletgazdálkodást.
Marketing szempontból a szakértők arról beszélnek, hogy az olyan bevált gyakorlatok, mint a keresőoptimalizálás (SEO) elavulttá válnak. Bár ez nem igazán igaz, érdemes megjegyezni, hogy a terület változik, és néhány régi módszernek el kell majd tűnnie ahhoz, hogy helyet adjon az új AI-optimalizálási gyakorlatoknak.
#5 | Quick Commerce (Q-Commerce) és Livestream Shopping
A gyorskereskedelem, vagy Q-kereskedelem, amelyet az olyan platformok, mint az Amazon Prime Now és más innovatív cégek képviselnek, megváltoztatja a termékkiszállítás területét.
Ezt a trendet a fogyasztók növekvő türelmetlensége táplálja. A megnövekedett kereslet kielégítése érdekében a vállalkozások kénytelenek változtatni a stratégiájukon.
A „Need for It Tonight” bevásárlóalkalmazás például együttműködött a Gophr futárszolgálattal, hogy 90 perces szállítási lehetőséget biztosítson azoknak, akik divatcikkeket rendeltek. Ahogy ez a mozgalom egyre nagyobb lendületet vesz, várhatóan még több cég fog partnerséget kötni helyi kézbesítő szolgáltatásokkal.
#6 | Különböző platformok különböző célközönségeknek
A generációkra jellemző közösségi médiapreferenciák megértése kulcsfontosságú. A TikTok a Z generáció piacát fogja uralni, míg az ezredforduló környékén születetteket hatékonyabban lehet elérni az Instagram, a TikTok és a Facebook kombinációjával.
A TikTok különösen hatalmas növekedést mutat: nagyjából öt év alatt több mint egymilliárd felhasználót vonzott, ezt a számot 2022-ben érte el. Az előrejelzések szerint 2024-re a TikTok körülbelül 11 milliárd dollárnyi amerikai reklámbevételt fog termelni, és ezzel megelőzi a YouTube-ot.
Más platformok most azon vannak, hogy lépést tartsanak ezzel. Mindegyikük arra törekszik, hogy elérje azt, amelyet a TikTok a közösségi média területén létrehozott. Azt azonban még nem tudni, hogy a közönség jelenlegi egyensúlya meddig tartható fenn.
7 | Környezettudatos kereskedelem
A környezetbarát e-kereskedelmi kezdeményezések növekedésére lehet számítani, mivel a környezetvédelem továbbra is uralja a közbeszédet. A fenntartható csomagolástól a szén-dioxid-semleges szállítási lehetőségekig a „zöld” lesz a meghatározó téma a webshopok életében.
Megfigyelhető, hogy a fogyasztók évről évre egyre inkább a zöld kezdeményezéseket és az etikus üzleti működést hangsúlyozó márkákat részesítik előnyben.
A webshopoknak érdemes megfontolniuk a környezetbarát csomagolásra való áttérést és a szállítással kapcsolatos szén-dioxid-kibocsátás minimalizálását, illetve olyan beszállítókkal érdemes partnerséget kialakítani, akik elkötelezettek az etikus gyakorlatok iránt. Ez visszhangra talál majd a környezettudatos vásárlók körében, és megkülönbözteti a webshopodat a versenytársaktól.
Az e-kereskedelem és a digitális marketing gyors átalakuláson megy keresztül. E trendek megértése és kihasználása segíthet a cégeknek versenyelőnyre szert tenni, és biztosítják a felkészülést a 2024-es évre.
Kapcsolódó cikkeink
Ezek lesznek 2024 karácsonyának slágerajándékai az eMAG-on
Az év végi hajrában egyértelművé vált, hogy mely termékek a…
Tovább olvasom >Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >