A 7 legfontosabb e-kereskedelmi trend 2024-ben
Az e-kereskedelem területe folyamatos változásban van. A trendeket a technológiai fejlődés és a változó fogyasztói magatartás befolyásolja. Az új e-kereskedelmi trendek megértése és az azokhoz való alkalmazkodás lehet az az „X-faktor”, amely előnyhöz juttatja a webshopodat a versenytársakkal szemben.

A vásárlás egyre inkább funkcionális
tevékenységgé válik, mert mindenki
igyekszik jobban gazdálkodni az idejével
Mivel mindenki elkezd felkészülni a 2024-es évre, fontos, hogy lépést tartsunk az iparág kulcsfontosságú irányzataival. Ez a cikk a hangvezérelt vásárlástól kezdve az újonnan megjelenő közösségi médiastratégiákig minden olyan trendet bemutat, amelyeket érdemes lesz figyelned.
Íme, a 7 legfontosabb e-kereskedelmi és digitális marketingtrend, amelyek 2024-ben dominálni fognak
#1 | Több hangalapú keresésre számíthatunk
Az olyan intelligens otthoni eszközök, mint az Amazon Alexa és a Google Home, ösztönzik a hangvezérelt keresés elterjedését. Ez azt jelenti, hogy a kereskedőknek a kulcsszavakra és a helyi SEO-ra kell összpontosítani, hogy hatékonyan kiaknázzák ezt a növekvő szegmenst.
Az előrejelzések szerint az ilyen hangvezérelt eszközök világméretű értékesítése 2024-re várhatóan meghaladja a 30 milliárd dollárt. Az Egyesült Államok jelentősen hozzájárul majd ehhez a trendhez, mivel a becslések szerint jövőre az amerikai otthonok több mint felében valószínűleg lesz okos hangszóró.
#2 | Hűségprogramok javítják az ügyfélélményt
A vásárlók egyre inkább elvárják, hogy a márkák az ő feltételeik szerint lépjenek kapcsolatba velük. Hogyan tudod felülmúlni a versenytársaidat? A válasz a lehető legnagyobb fokú személyre szabásban rejlik.
Az általános, mindenki számára egyforma megközelítés korszaka átadja a helyét az egyéni igényekre szabott stratégiáknak. 2024-ben a személyre szabás trendje még inkább az ügyfélélmény kérdésének középpontjába kerül.
A precíz adatelemzés, a mesterséges intelligencia (AI) és a gépi tanulás (ML) felhasználása az ügyféladatok gyűjtéséhez és értelmezéséhez elengedhetetlen lesz a cégek számára. A személyre szabott kedvezményeket és élményeket kínáló hűségprogramok is elősegíthetik az ügyfelek megtartását.
#3 | A közösségi média mint értékesítési platform
Az Instagram, a Facebook és a TikTok értékesítési platformokká alakulnak olyan funkciókkal, mint a vásárlásra ösztönző posztok és az alkalmazáson belüli vásárlás. Ez az integráció zökkenőmentes vásárlási élményt nyújt a felhasználók számára, lehetővé téve számukra, hogy anélkül vásároljanak, hogy el kellene hagyniuk a közösségi médiaplatformot.
A Statista szerint csak az Egyesült Államokban a közösségi média felhasználói bázisa a becslések szerint 2028-ra eléri a 331,09 millió felhasználót. Ahhoz, hogy a mai figyelemközpontú gazdaságban relevánsak maradjunk, elengedhetetlen a közösségi média funkciójának újraértékelése. Át kell gondolni, hogyan illeszkedik a stratégiába, nemcsak a marketing területén belül, hanem az egész vállalkozáson belül.
A divatos közösségi médiaplatformok és alkalmazások idővel változni fognak. Azonban a közösségi média erejének integrálása már most kulcsfontosságú minden cég életében.
#4 | A gépi tanulás nagy szerephez jut
A gépi tanulási technológiák lehetővé teszik a kereskedők számára, hogy a prediktív elemzések, termékajánló algoritmusok és ügyfélszolgálati chatbotok segítségével rendkívül személyre szabott élményt nyújtsanak. Mindezek a modern e-kereskedelem kritikus elemévé teszik.
A legfrissebb adatok szerint az AI és a gépi tanulás várhatóan jelentősen befolyásolja majd a kiskereskedelmi szektort. Ezek a technológiák automatizálják és segítik majd az olyan rutinfeladatokat, mint a termékcikkek kiválasztása és kiajánlása, javítják az olyan ügyfélszolgálati funkciókat, mint az élő chatek, lehetővé teszik a célzottabb ügyfélmarketing-stratégiákat, és optimalizálják a készletgazdálkodást.
Marketing szempontból a szakértők arról beszélnek, hogy az olyan bevált gyakorlatok, mint a keresőoptimalizálás (SEO) elavulttá válnak. Bár ez nem igazán igaz, érdemes megjegyezni, hogy a terület változik, és néhány régi módszernek el kell majd tűnnie ahhoz, hogy helyet adjon az új AI-optimalizálási gyakorlatoknak.
#5 | Quick Commerce (Q-Commerce) és Livestream Shopping
A gyorskereskedelem, vagy Q-kereskedelem, amelyet az olyan platformok, mint az Amazon Prime Now és más innovatív cégek képviselnek, megváltoztatja a termékkiszállítás területét.
Ezt a trendet a fogyasztók növekvő türelmetlensége táplálja. A megnövekedett kereslet kielégítése érdekében a vállalkozások kénytelenek változtatni a stratégiájukon.
A „Need for It Tonight” bevásárlóalkalmazás például együttműködött a Gophr futárszolgálattal, hogy 90 perces szállítási lehetőséget biztosítson azoknak, akik divatcikkeket rendeltek. Ahogy ez a mozgalom egyre nagyobb lendületet vesz, várhatóan még több cég fog partnerséget kötni helyi kézbesítő szolgáltatásokkal.
#6 | Különböző platformok különböző célközönségeknek
A generációkra jellemző közösségi médiapreferenciák megértése kulcsfontosságú. A TikTok a Z generáció piacát fogja uralni, míg az ezredforduló környékén születetteket hatékonyabban lehet elérni az Instagram, a TikTok és a Facebook kombinációjával.
A TikTok különösen hatalmas növekedést mutat: nagyjából öt év alatt több mint egymilliárd felhasználót vonzott, ezt a számot 2022-ben érte el. Az előrejelzések szerint 2024-re a TikTok körülbelül 11 milliárd dollárnyi amerikai reklámbevételt fog termelni, és ezzel megelőzi a YouTube-ot.
Más platformok most azon vannak, hogy lépést tartsanak ezzel. Mindegyikük arra törekszik, hogy elérje azt, amelyet a TikTok a közösségi média területén létrehozott. Azt azonban még nem tudni, hogy a közönség jelenlegi egyensúlya meddig tartható fenn.
7 | Környezettudatos kereskedelem
A környezetbarát e-kereskedelmi kezdeményezések növekedésére lehet számítani, mivel a környezetvédelem továbbra is uralja a közbeszédet. A fenntartható csomagolástól a szén-dioxid-semleges szállítási lehetőségekig a „zöld” lesz a meghatározó téma a webshopok életében.
Megfigyelhető, hogy a fogyasztók évről évre egyre inkább a zöld kezdeményezéseket és az etikus üzleti működést hangsúlyozó márkákat részesítik előnyben.
A webshopoknak érdemes megfontolniuk a környezetbarát csomagolásra való áttérést és a szállítással kapcsolatos szén-dioxid-kibocsátás minimalizálását, illetve olyan beszállítókkal érdemes partnerséget kialakítani, akik elkötelezettek az etikus gyakorlatok iránt. Ez visszhangra talál majd a környezettudatos vásárlók körében, és megkülönbözteti a webshopodat a versenytársaktól.
Az e-kereskedelem és a digitális marketing gyors átalakuláson megy keresztül. E trendek megértése és kihasználása segíthet a cégeknek versenyelőnyre szert tenni, és biztosítják a felkészülést a 2024-es évre.
Kapcsolódó cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >