A 7-Eleven drónos házhoz szállítást tesztel Kínában
A Longgang COCO Park üzleti negyedben a vásárlók mostantól drón által kiszállítva kaphatják meg a 7-Eleven rendeléseiket.
A drónos házhoz szállítás a 7-Eleven több mint 3000 árucikke – közöttük mintegy 100 friss élelmiszer – vonatkozásában elérhető. A Meituan szerint a rendelés kézbesítése akár már 4 perccel a csomagolás után megtörténhet. A tesztelés során kapott vásárlói visszajelzések szerint az új szállítási módszer 10 perccel rövidíti meg a várakozási időt. Mivel a 7-Eleven több mint 1700 üzletet üzemeltet Guangdong tartomány 13 városában, a szolgáltatást további üzletekben – így turisztikai célpontokban és egyetemi campuszokon – is elérhetővé teszi.
Ahogy a helyi életszolgáltatási ágazatban egyre kiélezettebbé vált a verseny, úgy nőtt az „azonnali kiszállítás” iránti igény is. A Meituan drónrészlege 2023 végére már 25 szállítási útvonalat nyitott 11 üzleti negyedben olyan városokban, mint Shanghai és Shenzhen, és több mint 220.000 megrendelést teljesített. A célpontok között irodák, turisztikai célpontok, kórházak és egyetemi campusok is szerepelnek. (Március 19-én a KFC is bejelentett 3 drónos szállítási útvonalat Shenzhenben, a Meituannal partnerségben.)
A közelmúltban a hatóságok felismerték az „alacsony magasságú gazdaságban”, azaz az 1000 méter alatti légtérben közlekedő polgári és ipari drónokban rejlő lehetőségeket. A kézbesítés az egyik legelső és legelterjedtebb formája a drónok kereskedelmi felhasználásának az „alacsony magasságú gazdaságban”. A 7-Eleven korábban már kipróbálta a szolgáltatást az Egyesült Államokban és Japánban, de a Meituan ágazati tapasztalata révén ez a kísérlet potenciálisan jobban felkészülési lehetőséget jelent a tömeges alkalmazásra.
Dao Insights
Kapcsolódó cikkeink
Tizenkét hónapja csökkennek az élelmiszerárak Kínában
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben mérséklődött az éves infláció Kínában:…
Tovább olvasom >MTÜ: élénkül a kínai beutazó turizmus
Egyre jobban élénkül a kínai beutazó turizmus Magyarországon és Európában…
Tovább olvasom >Rájár a rúd a Sheinre
A Shein, a fast fashion online divatkereskedelem egyik vezető szereplője,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >