A 6500 Ft alatti gyerekjátékok a legnépszerűbbek húsvétkor
Idén édességet, játékot és mesekönyvet visz a nyuszi húsvétkor a legtöbb helyre a REGIO JÁTÉK friss kutatása alapján. Saját értékesítési adatai szerint a magyar családok online 13.000, míg személyesen 9.200 forintot hagynak átlagosan a játékboltban az ünnepi időszakban. A kisgyermekesek kedvenc programjai közé tartozik a tojásvadászat, a kézműves foglalkozás és a közös sütés-főzés, és kiderült, hogy a locsolkodás mit sem veszített a népszerűségéből.
A játékpiac hasít húsvétkor
Elérkezett húsvét, a játékpiac második legforgalmasabb időszaka, amikor a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatai szerint a teljes éves árbevétel 5-6 százaléka teljesül mindössze 1-2 hét alatt.
„A tavalyi évhez képest 13 százalékkal emelkedtek az átlagos kosártértékek, ami azt jelenti, hogy online jellemzően 13.000 forintért, áruházban pedig 9.200 forintért vásárolnak játékot a magyar családok az ünnep előtti pár hétben. Az ellátási láncok rendeződése és a szállítási költségek normalizálódása miatt nem hajtottunk végre komoly áremelést, mégis megfigyelhető, hogy a nyugat-magyarországi áruházainkban sokkal népszerűbb a húsvéti játékvásárlás”- mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
A kreatív, szabadtéri játékok és a társasok hódítanak
A játékkereskedő friss, húsvéti felmérése alapján idén a családok egy gyermek ajándékára jellemzően kevesebb, mint 6.500 forintot költenek (57%), 10.000 Ft feletti összeget csak a válaszadók 15 százaléka szán a meglepetésekre. A megkérdezettek közül legtöbben az ünnep előtti 1-2 hétben, online és személyesen egyaránt intézik a bevásárlást. A kutatás szerint a legtöbb gyermek idén édességet (77%) és játékot (73%) talál majd a nyuszi kosarában, de sokan örülhetnek majd egy új mesekönyvnek (46%) vagy kifestőnek (33%) is.
„A gyermekek kreativitásának és szellemi fejlődésének elősegítése rendkívül fontos a magyar szülők számára, ezzel összhangban tízből négyen kreatív készletet, hárman családi társasjátékot választanak ajándéknak. A jó idő beköszöntével több helyen új szabadtéri játék és sporteszköz kerül a kosarakba, de népszerűek az interaktív nyuszis plüssök is” – ismertette Gyaraki Dávid.
Tojásvadászat, kézműves foglalkozás és locsolkodás az ünnepi program
A REGIO JÁTÉK felmérésében kíváncsi volt arra is, hogy hányadán állnak a kisgyermekesek a locsolkodással. Kiderült, hogy még mindig népszerű húsvéti program, ezt a hosszan elhúzódó járványhelyzet sem tudta befolyásolni: tavaly tízből hét kisfiú járt házról-házra kölnivel, igyekezetükért pedig édességet (80%), pénzt (50%) és hímes tojást (50%) kaptak a legtöbb esetben. A kislányok körében is hasonlóak lettek az eredmények: tízből szintén heten várták a locsolókat, és édességgel (80%), hímes tojással (70%) vagy pénzzel (35%) jutalmazták meg őket.
A válaszadók közel fele idén szűk körben, legközelebbi rokonaival ünnepel, a legnépszerűbb húsvéti programok a tojásvadászat, a közös kézműves foglalkozás és a süteménykészítés. Tízből három család kel útra a négy napos hosszú hétvégén, és kirándulással vagy utazással kapcsolódik ki. A legnépszerűbb úticélok közé a Balaton környéke, Budapest és Gyula tartozik ebben az időszakban.
TOP10 játékkategória húsvétkor a REGIO JÁTÉK adatai szerint:
1. Szabadtéri játék
2. Társasjáték, kártya
3. Sportszer, labda
4. LEGO
5. Kreatív, fejlesztő
6. Plüss
7. Autó, jármű
8. Játékfigura
9. Bébijáték, kellék
10. Baba, babakocsi
TOP10 játék áruházi vásárlás esetén húsvétkor a REGIO JÁTÉK adatai szerint:
1. Diafilm vetítő, film és katalógus
2. Rubik kocka 3×3
3. Zingo Játssz és tanulj! társasjáték
4. Cry Babies BFF S1 Jenna
5. Lotti Karotti társasjáték
6. Rugós foci
7. Ugri nyuszi
8. Ugribugri Bob társasjáték
9. LEGO City – Rendőrségi kutyakiképző központ
10. Animagic – Tacsi Pajti
TOP10 játék online vásárlás esetén húsvétkor a REGIO JÁTÉK adatai szerint:
1. Szappanbuborék fújó fűnyíró
2. Lotti Karotti
3. Ugri nyuszi
4. Rubik Kocka
5. Ugribugri Bob társasjáték
6. LEGO City – Egyedi autók szerelőműhelye
7. LEGO City – Gaming verseny teherautó
8. LEGO Friends Hajszalon
9. Fisher-Price daloló mesekönyv
10. Csikis csibe Társasjáték
A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy 2023. március 16-22. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 3059, 14 év alatti gyermeket nevelő szülő/nagyszülő vett részt.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >