A 34 milliárd forintot is meghaladta az IKEA magyarországi árbevétele
Az IKEA magyarországi áruházainak értékesítési árbevétele a 2012. pénzügyi évben – 2011. szeptember 1. és 2012. augusztus 31. között – 1 százalékkal nőtt, 34,2 milliárd forint volt az egy évvel korábbi 33,7 milliárd forint után – mondta Marek Feltl, az IKEA regionális ügyvezető igazgatója szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.
A tavalyi pénzügyi évben a magyarországi IKEA áruházakat 4,6 millió látogató kereste fel, közülük 2,5 millióan vásároltak, számuk 2 százalékkal mérséklődött.
Kérdésre válaszolva Marek Feltl közölte: a 2012. pénzügyi évben a magyarországi nyereségük az árbevétel 2 százalékát tette ki.
A regionális ügyvezető igazgató az idei tervekről elmondta, hogy budapesti áruházuk eladóterét 1,2 millió eurós beruházással átépítik. 2014-ben a budaörsi áruházat is átalakítják 4 millió euró befektetéssel, és továbbra sem mondtak le egy harmadik áruház nyitásáról Budapesten, de ez utóbbit illetően 6-7 éves távlatban gondolkodnak.
A regionális ügyvezető értékelése szerint az IKEA magyar áruházainak teljesítménye jó a térségben és globális szinten is. Az IKEA a 2012-es pénzügyi évben csoportszinten 4,6 százalékos bővülést ért el, elsősorban a fejlődő országok piacának jó eredményeként. A régióban tavaly Csehországban új áruházat nyitottak, így értek el 2012-ben 5 százalékos árbevétel bővülést, a szlovák piacon pedig változatlan maradt az eladásuk értéke.
Az IKEA tájékoztatása szerint az elkövetkező időszak növekedésének kulcsterületei a textíliák, a hálószoba és a kültéri bútorok lehetnek.
A regionális ügyvezető hangsúlyozta: a jövőben is arra törekednek, hogy minél több vásárlót elérjenek, a helyi igényekre koncentrálnak, és meg kívánják őrizni piacvezető szerepüket, Magyarországon jelenleg 25 százalék a részesedésük.
Marek Feltl beszámolt arról, hogy az IKEA bővítette a törzsvásárlóknak szóló IKEA Family klubtagjai számára elérhető kedvezményeket, a 2012-es pénzügyi év értékesítési árbevételének több mint 50 százalékát a klubtagok vásárlásai tették ki.
Az elvárásokhoz igazodva a 2016-os gazdasági évtől az IKEA bevezeti az e-kereskedelmet a cseh, a magyar és a szlovák piacon, az elkövetkező hat évben pedig új áruház nyitását tervezik Prágában, Plzenben, Hradec Královéban és Kassán – közölte a társaság.
Az IKEA svéd gyökerekkel rendelkező lakberendezési vállalat, amelyet Ingvar Kamprad 1943-ban alapított. Az IKEA összesen 337 áruházzal rendelkezik 40 országban, a csoport áruházait évente 655 millió látogató keresi fel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az Alibaba 50 milliárd eurót fektet mesterséges intelligenciába és felhőtechnológiába
Az Alibaba kínai technológiai óriáscég jelentős beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >A cégek közel fele emeli a cafeteria összegét a fizikai dolgozók körében idén
2025-ben jelentős változások történtek a béren kívüli juttatások terén Magyarországon:…
Tovább olvasom >Az AHR Expo-n debütáltak az LG legújabb HVAC megoldásai
Az LG Electronics (LG) a floridai Orlandóban megrendezett, világhírű AHR…
Tovább olvasom >