A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán az Üdítő Centrum Kft. vezetője, Fórián Zsolt tisztázta a helyzetet. Az Economx gazdasági hírportálnak adott nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy a szokatlan kiszerelés megjelenése mögött nem áll szándékos próbálkozás az új visszaváltási rendszer kijátszására, hanem átmeneti műszaki kényszer állt elő – írja az Index.
Fórián Zsolt elmondása szerint a 3,01 literes palackok eredetileg a szlovák piacra készültek, ahol a román beszállítót váltotta ki ezzel a cég. Szlovákiában, Bulgáriában és más kelet-európai országokban a háromliteres kiszerelés hagyományosnak számít, míg Magyarországon kevésbé jellemző. A magyar piacra történő szállításra műszaki okok miatt került sor: a cég 2,25 literes gépsora jelenleg átállás miatt felújítás alatt áll, és hogy biztosítani tudják régi partnereik ellátását, a szlovák piacra gyártott palackokat vezették be ideiglenesen a magyar boltokba. Fórián hangsúlyozta, hogy ez csak kis mennyiségben történt, és teljesen átmeneti megoldásról van szó, amíg a műszaki felújítás be nem fejeződik.
A szokatlan kiszerelés azért keltett figyelmet, mert épphogy meghaladja a visszaváltási rendszer 3 literes felső határát. Ez néhány piaci szereplő részéről spekulációkat indított el, miszerint a cég ezzel próbálta volna megkerülni a rendszert. Fórián Zsolt azonban határozottan cáfolta ezt, és hangsúlyozta, hogy a cég valamennyi terméke – a félliterestől a 2,5 literesig – regisztrálva van a MOHU rendszerében.
Az ügyvezető hozzátette, hogy az Üdítő Centrum Kft. régóta az egyik legfenntarthatóbb hazai üdítőgyártó, amely kizárólag újrahasznosított PET-palackokat használ, noha ehhez nem kapcsolódott semmilyen állami támogatás vagy kedvezmény.
A 3,01 literes palackok váratlan népszerűséget hoztak a cég számára. Piaci visszajelzések szerint Hajdú-Bihar vármegyében különösen keresettek voltak ezek a termékek, olyannyira, hogy még Miskolcról is érkeztek vásárlók. A népszerűség fő oka a kedvező árszint, mivel a Soma üdítők ára a márkatermékek árának mindössze harmadát teszi ki.
Az új visszaváltási rendszer bevezetése és az ehhez kapcsolódó 50 forintos betéti díj nem okozott jelentős keresletcsökkenést. A vásárlók gyorsan alkalmazkodtak az új rendszerhez, és a betétdíjjal növelt árak sem befolyásolták számottevően a fogyasztói szokásokat.
A 3,01 literes üdítőspalackok megjelenése átmeneti megoldás, amely műszaki kényszerből született, és nem szándékos rendszerellenes lépés. Az Üdítő Centrum Kft. továbbra is elkötelezett a fenntarthatóság és az új szabályozások betartása mellett, miközben igyekszik fenntartani a vásárlói ellátás folyamatosságát. A vita azonban rámutatott arra, hogy a visszaváltási rendszer változásai és a fenntarthatóság kérdése továbbra is kiemelt figyelmet kap a magyar piacon.
Kapcsolódó cikkeink
MOHU: Több száz millió forintot adományoztak a visszaváltók
Ünnepélyes keretek között adta át a MOHU a kötelező visszaváltási…
Tovább olvasom >Gyermekkórházakat támogat a MOHU a jótékonyságra felajánlott REpont palackok árából
Mintegy 230 millió forint támogatást juttatott a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási…
Tovább olvasom >MOHU: 15 milliós napi rekord született a visszaváltásban
lérte a 15 milliót az automatáknál visszaváltott műanyag palackok, fémdobozok…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >