A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán az Üdítő Centrum Kft. vezetője, Fórián Zsolt tisztázta a helyzetet. Az Economx gazdasági hírportálnak adott nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy a szokatlan kiszerelés megjelenése mögött nem áll szándékos próbálkozás az új visszaváltási rendszer kijátszására, hanem átmeneti műszaki kényszer állt elő – írja az Index.
Fórián Zsolt elmondása szerint a 3,01 literes palackok eredetileg a szlovák piacra készültek, ahol a román beszállítót váltotta ki ezzel a cég. Szlovákiában, Bulgáriában és más kelet-európai országokban a háromliteres kiszerelés hagyományosnak számít, míg Magyarországon kevésbé jellemző. A magyar piacra történő szállításra műszaki okok miatt került sor: a cég 2,25 literes gépsora jelenleg átállás miatt felújítás alatt áll, és hogy biztosítani tudják régi partnereik ellátását, a szlovák piacra gyártott palackokat vezették be ideiglenesen a magyar boltokba. Fórián hangsúlyozta, hogy ez csak kis mennyiségben történt, és teljesen átmeneti megoldásról van szó, amíg a műszaki felújítás be nem fejeződik.
A szokatlan kiszerelés azért keltett figyelmet, mert épphogy meghaladja a visszaváltási rendszer 3 literes felső határát. Ez néhány piaci szereplő részéről spekulációkat indított el, miszerint a cég ezzel próbálta volna megkerülni a rendszert. Fórián Zsolt azonban határozottan cáfolta ezt, és hangsúlyozta, hogy a cég valamennyi terméke – a félliterestől a 2,5 literesig – regisztrálva van a MOHU rendszerében.
Az ügyvezető hozzátette, hogy az Üdítő Centrum Kft. régóta az egyik legfenntarthatóbb hazai üdítőgyártó, amely kizárólag újrahasznosított PET-palackokat használ, noha ehhez nem kapcsolódott semmilyen állami támogatás vagy kedvezmény.
A 3,01 literes palackok váratlan népszerűséget hoztak a cég számára. Piaci visszajelzések szerint Hajdú-Bihar vármegyében különösen keresettek voltak ezek a termékek, olyannyira, hogy még Miskolcról is érkeztek vásárlók. A népszerűség fő oka a kedvező árszint, mivel a Soma üdítők ára a márkatermékek árának mindössze harmadát teszi ki.
Az új visszaváltási rendszer bevezetése és az ehhez kapcsolódó 50 forintos betéti díj nem okozott jelentős keresletcsökkenést. A vásárlók gyorsan alkalmazkodtak az új rendszerhez, és a betétdíjjal növelt árak sem befolyásolták számottevően a fogyasztói szokásokat.
A 3,01 literes üdítőspalackok megjelenése átmeneti megoldás, amely műszaki kényszerből született, és nem szándékos rendszerellenes lépés. Az Üdítő Centrum Kft. továbbra is elkötelezett a fenntarthatóság és az új szabályozások betartása mellett, miközben igyekszik fenntartani a vásárlói ellátás folyamatosságát. A vita azonban rámutatott arra, hogy a visszaváltási rendszer változásai és a fenntarthatóság kérdése továbbra is kiemelt figyelmet kap a magyar piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Palackvisszaváltó automata fesztiválokra
Mobil visszaváltó automatát mutatott be a MOHU, amelyet kifejezetten fesztiválokra…
Tovább olvasom >MOHU: több mint kétmilliárd PET-palackot, fémdobozt és üveget váltottak vissza az indulás óta a REpont rendszerén keresztül
Több mint kétmilliárd PET-palackot, fémdobozt és üveget váltottak vissza a…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marika hazatér
A magyarországi Ír Nagykövetség a Szent Patrik-napot március 17-én a…
Tovább olvasom >Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >