A 2020-as Grüne Woche a legek rendezvénye volt
A klímaválság adta a berlini Nemzetközi Zöld Hét fő témáját 2020. január 17. és 26. között Berlinben. A diskurzus elsősorban a fenntarthatóság, a természeti erőforrások megóvásának és a környezetbarát gyártási módok kérdésére irányult. A rendezvény idén több szempontból is rekordot döntött – egyebek mellett mintegy 129 000 négyzetméteren 72 országból több mint 1800 kiállítónak adott lehetőséget a bemutatkozásra, és a látogatók száma meghaladta a 400 000-et.
Idén először jelent meg kiállítóként az afrikai Benin, Mali, Togo, Uganda és a Kongói Demokratikus Köztársaság, amelyek 14 afrikai országból érkezett gyártókkal együtt az európai piacra is alkalmas eredeti afrikai termékekkel ismertették meg a közönséget.
Az idén a legnagyobb kiállító terület Oroszországé volt, a leghűségesebb résztvevő pedig Hollandia lett, amely 1953 óta immár 68. alkalommal volt jelen.
Középpontban a fenntarthatóság és a természeti erőforrások megóvása
A vásárt idén a klímaválság tematizálta: a középpontban a fenntarthatóság, a természeti erőforrások megóvása, valamint a környezetbarát gyártási módok álltak. A politika, az üzleti élet és kutatás területéről mintegy 2000 fő részvételével zajló 12. Globális Élelmiszeripari és Mezőgazdasági Fórum (GFFA) az élelmiszer-minőség és -biztonság, valamint az állatjólét kérdését boncolgatta, és párbeszédet folytatott a Föld egyenlőtlenül eloszló, szűkös élelmiszer-tartalékainak megóvásáról. A január 16-tól 18-ig tartó GFFA csúcspontját a Mezőgazdasági Miniszterek 12. konferenciája jelentette, melyen egyebek mellett az Afrikai Unió, a Codex Alimentarius Főbizottság (CAC), az ENSZ Világélelmezés Biztonsági Bizottsága (CFS), az Európai Bizottság, a FAO, a Világbank, az OECD, a WTO és más egyéb szervezetek képviseltették magukat.
2020-ban első alkalommal a Greta Thunberg ihlette „Fridays for Future” mozgalom is részt vett a Grüne Wochén.
Horvátország és a német kormány is beleállt
A Grüne Woche kiemelt partnere idén a 2020. január 1-jétől soros elnök, Horvátország volt. A „The Culture of Agriculture” mottó jegyében az ország élelmiszeriparának és mezőgazdaságának csúcstermékeit mutatta be. Andrej Plenković miniszterelnök a Grüne Wochéval való együttműködést „a lehető legjobb eredménynek” nevezte. Marija Vučković, agrárminiszter pedig jelezte, biztos az együttműködésnek a horvát élelmiszerexportot növelő hatásában. Elvárásai nem alaptalanok: a tavalyi partner Finnország élelmiszer-kivitele a rendezvényt követő öt hónapban 48 százalékkal ugrott meg.
Horvátország a 2020 júliusától elnök Németországgal együtt kifejezték elkötelezettségüket egy új, a gazdálkodók érdekeit szem előtt tartó agrárpolitika elfogadása mellett.
A Nemzetközi Zöld Héten idén a német kormány is aktívan közreműködött: az „Ön dönt” szlogennel is igyekezett a felhívni a figyelmet arra, hogy a fogyasztóknak – hétköznapi döntéseikkel – igenis van beleszólása abba, hogy hosszú távon mi kerül le a gyártósorról. A vásáron a német kormány egy sor dialógust indított el: az egymás véleménye és hozzáállása iránti nyitottságot hangsúlyozva invitálta egy asztalhoz a környezetvédőket, a politikusokat, a médiát, a fogyasztókat és a gazdálkodókat.
Regionális termékek iránti kereslet és közös nyilatkozat
A 2020. évi Grüne Wochén a kis- és középvállalkozások egyaránt megnövekedett érdeklődést érzékeltek a kereskedelmi és HoReCa szektor képviselői részéről a regionális termékek iránt. A látogatóközönség lelkesen vásárolt mintegy 52 millió euró értékben.
A vásár alkalmat adott a német kiskereskedelmi láncoknak (Aldi, Lidl, Kaufland, Rewe, dm és a Tegut) a Szövetségi Fejlesztési Minisztériummal közösen megfogalmazott, az ellátási láncban lévő gazdálkodók megélhetését biztosító bérek támogatásáról szóló önkéntes nyilatkozatának aláírására.
T.A.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét menhelyi állatok élelmezését segíti a Lidl
Sikeresen zárult a Lidl Magyarország 13. Telitálka kampánya, melyet az…
Tovább olvasom >Nullára csökkentené kibocsátását a Kaufland 2050-re
A Schwarz Csoporthoz tartozó Kaufland 2050-re nettó zéró kibocsátást céloz…
Tovább olvasom >Állatjólét terén Németországban az ALDI Süd és a Kaufland jár az élen
Állatjóléti törekvések terén a német élelmiszer-kiskereskedelmi láncok közül az ALDI…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >