A 2020-as Grüne Woche a legek rendezvénye volt
A klímaválság adta a berlini Nemzetközi Zöld Hét fő témáját 2020. január 17. és 26. között Berlinben. A diskurzus elsősorban a fenntarthatóság, a természeti erőforrások megóvásának és a környezetbarát gyártási módok kérdésére irányult. A rendezvény idén több szempontból is rekordot döntött – egyebek mellett mintegy 129 000 négyzetméteren 72 országból több mint 1800 kiállítónak adott lehetőséget a bemutatkozásra, és a látogatók száma meghaladta a 400 000-et.
Idén először jelent meg kiállítóként az afrikai Benin, Mali, Togo, Uganda és a Kongói Demokratikus Köztársaság, amelyek 14 afrikai országból érkezett gyártókkal együtt az európai piacra is alkalmas eredeti afrikai termékekkel ismertették meg a közönséget.
Az idén a legnagyobb kiállító terület Oroszországé volt, a leghűségesebb résztvevő pedig Hollandia lett, amely 1953 óta immár 68. alkalommal volt jelen.
Középpontban a fenntarthatóság és a természeti erőforrások megóvása
A vásárt idén a klímaválság tematizálta: a középpontban a fenntarthatóság, a természeti erőforrások megóvása, valamint a környezetbarát gyártási módok álltak. A politika, az üzleti élet és kutatás területéről mintegy 2000 fő részvételével zajló 12. Globális Élelmiszeripari és Mezőgazdasági Fórum (GFFA) az élelmiszer-minőség és -biztonság, valamint az állatjólét kérdését boncolgatta, és párbeszédet folytatott a Föld egyenlőtlenül eloszló, szűkös élelmiszer-tartalékainak megóvásáról. A január 16-tól 18-ig tartó GFFA csúcspontját a Mezőgazdasági Miniszterek 12. konferenciája jelentette, melyen egyebek mellett az Afrikai Unió, a Codex Alimentarius Főbizottság (CAC), az ENSZ Világélelmezés Biztonsági Bizottsága (CFS), az Európai Bizottság, a FAO, a Világbank, az OECD, a WTO és más egyéb szervezetek képviseltették magukat.
2020-ban első alkalommal a Greta Thunberg ihlette „Fridays for Future” mozgalom is részt vett a Grüne Wochén.
Horvátország és a német kormány is beleállt
A Grüne Woche kiemelt partnere idén a 2020. január 1-jétől soros elnök, Horvátország volt. A „The Culture of Agriculture” mottó jegyében az ország élelmiszeriparának és mezőgazdaságának csúcstermékeit mutatta be. Andrej Plenković miniszterelnök a Grüne Wochéval való együttműködést „a lehető legjobb eredménynek” nevezte. Marija Vučković, agrárminiszter pedig jelezte, biztos az együttműködésnek a horvát élelmiszerexportot növelő hatásában. Elvárásai nem alaptalanok: a tavalyi partner Finnország élelmiszer-kivitele a rendezvényt követő öt hónapban 48 százalékkal ugrott meg.
Horvátország a 2020 júliusától elnök Németországgal együtt kifejezték elkötelezettségüket egy új, a gazdálkodók érdekeit szem előtt tartó agrárpolitika elfogadása mellett.
A Nemzetközi Zöld Héten idén a német kormány is aktívan közreműködött: az „Ön dönt” szlogennel is igyekezett a felhívni a figyelmet arra, hogy a fogyasztóknak – hétköznapi döntéseikkel – igenis van beleszólása abba, hogy hosszú távon mi kerül le a gyártósorról. A vásáron a német kormány egy sor dialógust indított el: az egymás véleménye és hozzáállása iránti nyitottságot hangsúlyozva invitálta egy asztalhoz a környezetvédőket, a politikusokat, a médiát, a fogyasztókat és a gazdálkodókat.
Regionális termékek iránti kereslet és közös nyilatkozat
A 2020. évi Grüne Wochén a kis- és középvállalkozások egyaránt megnövekedett érdeklődést érzékeltek a kereskedelmi és HoReCa szektor képviselői részéről a regionális termékek iránt. A látogatóközönség lelkesen vásárolt mintegy 52 millió euró értékben.
A vásár alkalmat adott a német kiskereskedelmi láncoknak (Aldi, Lidl, Kaufland, Rewe, dm és a Tegut) a Szövetségi Fejlesztési Minisztériummal közösen megfogalmazott, az ellátási láncban lévő gazdálkodók megélhetését biztosító bérek támogatásáról szóló önkéntes nyilatkozatának aláírására.
T.A.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Átszervezi Tegut leányvállalatát a svájci Migros Zürich
Átfogó átszervezést tervez végrehajtani német leányvállalatánál, a Tegutnál a svájci…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >