A 2015-ös év jelentős változásokat hozott, melyek megerősítették az Orbis Csoport stratégiájának sikerét
„A kelet-európai AccorHotels szállodák üzemeltetésének 2015 januárjában történő átvételével a Csoport nemzetközivé vált, megteremtve az új piacokon való további növekedés lehetőségét. Ugyanakkor megerősítettük az eredményünk optimalizálására, az üzemeltetési kíválóságunkra és a CSR prioritásaink iránti valódi elkötelezettségünkre épülő stratégiai tervünket. A fenntartható növekedés alapjaira szeretném felépíteni Kelet-Európa legjobban teljesítő és legjobbra értékelt szállodaipari Csoportját” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis S.A. Elnök-vezérigazgatója.
Pénzügyi és üzemeltetési eredmények
Az elért stabil pénzügyi eredményeket igazolja az 1.263 millió PLN-t elérő +8.3%-os nettó bevétel növekedés valamint a +11.2%-os (431 millió PLN) EBITDAR növekedés a 2014-es pro forma eredményekhez képest. Az üzemeltetési EBITDA 329 millió PLN-t tett ki, mely várakozásokon (310-320 millió PLN közötti sáv) felülálló. Az Orbis eredményességének javulását mutatja a tavalyi évben elért egészséges mértékű növekedést (EBITDAR margin 0,9 százalékponttal 34,2%-ra növekedett, miközben az üzemeltetési EBITDA margin 26,1%, ami 1,3 százalékpontos növekedés a 2014-es pro forma eredményekhez képest). A vállalat üzemeltetési eredményei is kedvezően alakultak, a RevPAR (egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel) +10,6%-al nőtt, 150,8 PLN-re a teljes Csoportra nézve. Ez a magas eredmény az átlagos szobaár (ARR) +1,5%-os növekedésének, illetve a kihasználtság további növekedésének (5,7 százalékponttal 69,7%-ra) volt köszönhető, mely a régió összes országában tapasztalható volt.
Portfoliófejlesztés és eszközmenedzsment
A 2015-ös évet egyértelműen az üzemeltetési tevékenységünk stabil növekedése jellemezte. Az Orbis a szállodahálózatának a dinamikus terjeszkedésére és a befektetett tőke optimalizálására koncentrált.
A terjeszkedés legmeghatározóbb eseménye ebben az időszakban a kelet-európai AccorHotels szállodák üzemeltetésének az átvétele és integrálása volt 2015 januárjában. Ez a tranzakció 38 működő szálloda hozzáadását jelentette az Orbis Csoport portfoliójához és kiterjesztette a Csoport működését 6 új országra: Bulgária, Csehország, Macedónia, Románia, Szlovákia és Magyarország.
A stratégiájának megfelelően az Orbis tovább folytatta a szállodahálózatának a bővítését franchise és management szerződésekkel, hogy tovább növelje a Csoport kínálatát és a márkák ismertségét. Az év folyamán 15 új szerződést írtak alá és 3 új szálloda csatlakozott a Csoporthoz.
A management és franchise megállapodásokkal való terjeszkedésen túl a vállalat tovább folytatta saját fejlesztési projektjeit is, melynek keretében például a Mercure Krakkó Centrum és az ibis Gdansk szállodák 2016 második felében nyitnak majd meg. A harmadik befektetési projekt az ibis Styles Szczecin mely jelenleg az engedélyeztetési fázisában van. Mindennek eredményeképpen 2016-ban összesen 10 új szálloda 1100 szobával kerül majd a Csoport portfoliójához, összességében nem kevesebb mint 31 szálloda csatlakozik a hálózathoz 30 hónapon belül.
2015-ben a total capex 122,4 millió PLN-t tett ki melyből 58,3 millió PLN-t beruházási kiadásokra különítettek el, beleértve ebbe a saját új fejlesztési projekteket is.
Lehetőség további növekedésre és átalakulásra
“A jelenre úgy kell tekintenünk, mint egy platformra, aminek segítségével tovább fejlődhetünk és alakíthatjuk üzleti tevékenységünket. 2016-ban tovább növeljük a szállodahálózatunkat a régióban, mind eszközportfóliónkat, mind pedig a finanszírozási lehetőségeinket tovább optimalizáljuk, valamint a vállalat fókuszában tartunk minden olyan kulcsfontosságú területet, melyek hozzásegítenek ahhoz, hogy százszázalékosan vendégközpontú szervezet legyünk” – foglalta össze Gilles Clavie.
Kapcsolódó cikkeink
Íme, a világ 50 legjobb szállodája
A 2024-es év legjobb szállodájának a thaiföldi Capella Bangkok bizonyult,…
Tovább olvasom >Dinamikusan terjeszkedik a Wizz Air
A Wizz Air ambiciózus terjeszkedési tervei között szerepel, hogy a…
Tovább olvasom >A dubai Apparel Grouppal társulva terjeszkedik a Carrefour Indiában
A francia multinacionális kereskedelmi óriás, a Carrefour franchise megállapodásra lépett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >