Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai dinnyének népszerűsítését célzó országos kampány, amely 2025. július 23. és augusztus 2. között zajlik. A „Nyár, dinnye, szeletem” szlogennel futó program célja, hogy felhívja a figyelmet a magyar görög- és sárgadinnye kiváló minőségére, változatos felhasználhatóságára, valamint arra, hogy a szezon egészen szeptember végéig tart. Az Agrármarketing Centrum évek óta ösztönzi az idénygyümölcsök fogyasztását, a következő időszakban az ország számos pontján találkozhatnak kóstoltató standokkal, ahol a lédús és ízletes magyar dinnyét ízlelhetik az érdeklődők.
A szezonális zöldségek és gyümölcsök legsokszínűbb beszerzési forrásait jelentik a piacok, nem véletlen, hogy ezúttal a dinnye fogyasztásösztönző kampány megnyitójának Budapest egyik népszerű vásárcsarnoka adott otthont.
Hubai Imre, az Agárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta: a nemesítés hatására egyre fogyasztóbarátabb fajták léteznek, előtérbe kerültek a kisebb, 6, legfeljebb 8 kilós dinnyefajták. Divatos lett a „magnélküli” és a mini dinnye. A magnélküli dinnyék csak elnevezésükben azok, inkább magszegénynek mondhatjuk őket. A termelőknél is egyre népszerűbb ez a kategória, már exportálunk is belőle. Az országban jelenleg több mint 1300-an termesztenek görögdinnyét, és 310-en sárgadinnyét.
Az államtitkár hozzátette: minden vásárlót arra bíztat, hogy a boltok mellett keressék közvetlenül a termelőket is, hiszen így garantáltan friss termékhez jutnak.
A 2025-ös szezon a tavaszi fagyok miatt a megszokottnál később indult, de a fóliasátras termelésből június közepétől, a szabadföldi területekről július elejétől már elérhetőek voltak a magyar dinnyék – mindezt Varga István, a FruitVeb Zöldség-Gyümcölcs Szakmaközi Szervezet alelnöke osztotta meg az idei szezonról. A szakember szerint örömteli, hogy a dinnyetermesztő területek ismét növekedésnek indultak, jelenleg mintegy 3600-3700 hektáron termesztenek görögdinnyét, valamint közel 700 hektáron sárgadinnyét, amely ez esetben jelentős, 62%-os növekedést mutat az előző évhez képest. Hozzátette: a szezon elején Békés és Baranya vármegyék domináltak, de augusztusban Kelet-Magyarország, különösen Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye adja a kínálat jelentős részét.
A kampány ideje alatt az Agrármarketing Centrum munkatársai országszerte nyolc helyszínen tartanak dinnye kóstoltatásokat – többek között a budapesti nagycsarnokokban, a Kaposvári Nagypiacon, a Tisza-tavi Ökocentrumban és az Erzsébet-táborokban – hangsúlyozta Giczi Gergely, a Társaság ügyvezető-helyettese. A kampány részeként 2025. július 26. és augusztus 2. között Facebookon, Instagramon és TikTokon is találkozhatnak a felhasználók a dinnye népszerűsítésével. A kampány során nyereményjáték is indul – tette hozzá. Giczi Gergely szerint a kampányok célja a szemléletformálás is, hiszen hiába népszerű szomjoltó gyümölcs a dinnye nyáron, sokan nem tudják, hogy rendkívül egészséges is. A görögdinnye 92%-os víztartalmánál fogva kiválóan hidratál, ráadásul rendkívül gazdag C-, A- és B-vitaminokban, valamint magnéziumban és a bőrmegújító likopinban. Kalóriaszegénysége okán pedig az egészségtudatos étrendbe is beilleszthető – hangzott el.
A Budapest Vásárcsarnokai Kft. az Agrármarketing Centrummal közösen, 2025. július 23. és augusztus 2. között, három helyszínnel és még további két saját helyszínnel, összesen öt budapesti vásárcsarnokban ad helyet a 2025. nyári dinnyefogyasztást népszerűsítő, kóstolóval egybekötött kampánynak, melynek a dinnyevásár is része – mondta el Földes Tamás, a Budapest Vásárcsarnokai Kft. ügyvezető-igazgatója. – Fontos, hogy a vásárlóközönség számára a kóstolóval, a látvány szépségével, a frissességgel és a finom ízek ízlelésével mutassuk be a hazai dinnyefajtákat, és vásárcsarnokainkban helyben biztosítsuk a vásárlás lehetőségét – tette hozzá.
A kampány részleteit és a kóstoltatások helyszíneit nyomon követhetik az Agrármarketing Centrum és a Budapest Vásárcsarnokai Kft. facebook oldalain, a https://www.facebook.com/agrarmarketingcentrum, valamint a https://www.facebook.com/BVCS.KFT oldalon.
Kapcsolódó cikkeink
A kertészeti pályázatok segítik a magyar dinnyetermesztés fennmaradását
A magyar dinnyetermesztés fennmaradását segítik a vidékfejlesztési keretből finanszírozott kertészeti…
Tovább olvasom >Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze
A görögdinnye nem csupán hűsítő nyári csemege, hanem valódi íz-…
Tovább olvasom >Elkezdődött a magyar dinnye árusítása az Auchanban
Bár az idei nyár az átlagosnál hűvösebben indult, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: kiterjeszti a kormány a kistelepülési élelmiszerüzletek támogatási programját
Kiterjeszti a kormány az 5000 fő alatti településeken indult élelmiszerüzlet-támogatási…
Tovább olvasom >