Információkat vár tagjaitól az Ecommerce Hungary
Az alábbiakban változtatás nélkül közöljük az Ecommerce Hungary Közhasznú Egyesület közleményét:
Kedves Barátunk,
A koronavírus járvány okán nagyon sok vállalkozás helyzete változott meg, gyakran alapjaiban. A nyitvatartások korlátozása, az intézkedések során fellépő munkaerőhiány egyaránt nehezíti a működést. Az online kereskedelmi tevékenységet folytató cégeknél sincs ez másképp, szinte mindegyikük érintett.
Az Ecommerce Hungary, mint szakmai szervezet lehetőséget kapott arra, hogy több más a kereskedelemben érdekelt szervezettel együtt, az MKIK-val együttműködve a kiskereskedelem zavartalan működését segítő munkacsoport tagja legyen, mely társaság közvetlen javaslatokat tesz a kormányzati döntéshozók felé.
A kialakult helyzet egyértelmű következménye, hogy az online értékesítés egy stratégia területe lett a hazai kiskereskedelemnek.
Az FMCG szektorban már most teljes túltelítettség tapasztalható, ezt tetézi az hogy ez a szegmens idehaza eleve kevés szereplős és kis kapacitással bír. Pár egyéb területen (otthoni munkához, oktatáshoz szükséges műszaki- és egyéb termékek) is kiemelkedő forgalom mérhető, más termékkörök esetében azonban a vásárlók jelentősen visszafogták a költéseket. Ezzel együtt a következő pár hónapban biztosan átrendeződés tapasztalható, amelyre a szereplőknek fel kell készülniük.
A jelenlegi felméréseink alapján a logisztikai kiszolgáló szektor, tehát a hazánkban működő csomagszállító cégek állják a próbát, sehonnan nem kaptunk jelzést sem kapacitáshiányra, sem várható esetleges csúszásokra.
A kormányzat által is kommunikált készpénzmentes fizetésre való áttérés azonban még nem túl sikeres, a bankkártyás fizetések arányában alig tapasztalható jelentős emelkedés. Itt a kereskedők felelőssége is nagyobb, az eddiginél több eszközzel kellene ebbe az irányba terelni a saját vásárlóikat.
A mindenhol megjelenő legnagyobb fájdalompont egyelőre a munkaerőhiány, amire egyelőre nincs jó központosított megoldás. Az egyéni intézkedések lehetnek a leghatékonyabbak, hiszen pl. a vendéglátó szektorból rengeteg munkaerő szabadul fel, akiknek viszont pont a munkanélküliség lesz a következő hónapok legnagyobb problémája. Szintén átgondolandó stratégia vállalaton belül átszervezés, a bolti dolgozók átképzése az online rendelések teljesítésére.
Sok cég esetében az online értékesítés eddig csak egy másodlagos, nem stratégiai szerepet töltött be, azonban most a boltbezárások és a fizikailag megjelenő vásárlóerő csökkenése miatt ez megfordulhat. Azon cégek számára akiknél nincs kialakított folyamat a többszörösére növekedett online igények kiszolgálására, jó megoldás lehet a teljes terület kiszervezése fulfillment szolgáltatók felé. Az eddigi rövid időszak alatt is láttunk erre már jó példát, és biztos hogy még többet is fogunk.
A következő időszakban folyamatosan egyeztetünk az érintett szektorokkal és a kereskedőkkel egyaránt, de nagyban segítené a munkánkat, ha a szakmától közvetlenül is érkeznének hozzánk információk, adatok. Ezért ezúton szeretnénk felkérni minden tagunkat, segítse a munkánkat azzal hogy a saját területén, saját működésében fellépő problémákról tájékoztat minket.
Milyen információkat várunk?
Csakis olyanokat, ami a koronavírus járvány okán hozott intézkedések következtében változtatták meg az ő működési körülményeit, és amiről úgy érzi, más hasonló cég is érintett lehet ebben, a változás pedig kihat a következő 2-3 hónapra, vagy akár hosszabb időre is. Valamint úgy gondolja, hogy egy azzal kapcsolatos esetleges kormányzati intézkedés ágazati szinten segíthetné a piacot.
Kiktől várjuk az információkat?
Elsősorban nagyobb forgalmat bonyolító kereskedelmi cégek felsővezetőitől, tulajdonosaitól. Ezen kívül hasznos lehet még olyan piaci szereplőktől érkező bármilyen aggregált adat, esetleg konkrét javaslat, akik több kereskedő számára nyújtanak szolgáltatást, amelyek révén náluk futnak össze értékesítési-, marketing-, vásárlói viselkedéssel kapcsolatos adatok.
Hova várjuk az információkat?
Az Ecommerce Hungary titkárságára, a secretary@ecommerce.hu címre.
A segítő együttműködéseket ezúton is nagyon köszönjük, egyben kitartást kívánunk a jelenlegi helyzet lehető legjobb kezeléséhez!
Üdvözlettel,
Nagy Sándor, elnök
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >CÖF-CÖKA: a multinacionális cégek a kis falvakat is vegyék fel a kiszállítási portfóliójukba
A Civil Összefogás Fórum (CÖF) – Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >