95 éves korában elhunyt a legendás Pink Lady® alma nemesítője
95 éves korában elhunyt John Cripps, a legendás Pink Lady®, a világ legnépszerűbb almafajtájának brit születésű, de élete nagy részében Ausztráliában dolgozó nemesítője. Az ausztrál ABC rádióban lánya, Helen Cripps mesélt a legendás gyümölcs létrehozásának történetéről.

Alma
Elmondása szerint 25 évnyi kitartó és aprólékos kutatás előzte meg a Pink Lady® mai genetikájának kialakítását. Édesapja a keresztezések során egy bizonyos ízt keresett, és azt a ma is ismert jellegzetes piros színt, valamint azt az édességet és lédús, ropogós gyümölcshús állagot, ami hűtött körülmények közötti hosszú eltarthatósággal párosul. A család rendkívül büszke arra, hogy a szakember nemesítő munkájával hozzájárulhatott a mezőgazdaság fejlődéséhez és egy olyan almafajta megalkotásához, amely világszerte alapterméknek számít az élelmiszerboltok polcain, és emellett egy rendkívül erős brandet is képvisel a gyümölcstermelési szektoron belül.
A Pink Lady® a prémium gyümölcsök marketingjének kialakításában is úttörő szerepet játszott, mert az elsők között kapott szabadalmi oltalmat, amelynek köszönhetően csak szigorú minőségi előírások betartásával termesztett gyümölcsök viselhetik ezt a márkanevet.
A Pink Lady®-t 1991-ben hozták először forgalomba és azóta bekerült az Ausztráliában megalkotott 100 legfontosabb találmány közé. Mára az ország almatermelésének harminc százalékát ez a fajtaváltozat teszi ki.
John Cripps-t nemesítői munkássága elismeréseként, 2010-ben beválasztották a Nyugat-Ausztrál Királyi Mezőgazdasági Társaság hírességeinek csarnokába és öt évvel később megkapta Ausztrália hivatalos érdemrendjét.
(Forrás: www.freshfruitportal.com)
Kapcsolódó cikkeink
Almatermés és árak: további hiány és drágulás várható a szezonban
A FruitVeb előrejelzése szerint a 2024-es almatermés jelentősen csökkenhet Magyarországon,…
Tovább olvasom >Raskó György: még belföldi fogyasztásra se lesz elég alma
Idén jelentősen kevesebb almát takarítanak be Magyarországon, mint a tavalyi…
Tovább olvasom >Jelentős visszaesés várható az idei almatermésben Magyarországon
Az idei évben jelentősen csökkenhet a hazai almatermés mennyisége, mintegy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >Tedd láthatóvá a minőséget! Válaszd a Kiváló Termék védjegyet!
A fogyasztói tudatosság erősödésével nő a kereslet a kiváló minőségű…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >