940 millió euróért vásárolja fel a Henkel a Spotless Group-ot
– Vezető pozíció további erősítése a kulcsfontosságú nyugat-európai régióban
– Egymást kiegészítő piaci szegmensek és technológiák
– Erős márkák és vezető technológiák akvizíciója
– Nyereséges üzleti területek: mosási adalék anyagok, rovarirtó szerek és a háztartási tisztítószerek területén
Megállapodást írt alá a Henkel AG & Co. KGaA a BC Partners által javasolt pénzügyi alapokkal a franciaországi Spotless Group SAS részvényeinek teljes felvásárlására. A 940 millió euró értékű vételár – amely a társasággal szembeni követeléseket is tartalmazza – szabad pénzeszközben kerül kifizetésre.
A Spotless Group főként mosási adalék anyagokkal (színfogó kendők, folteltávolítók, színmegújítók), rovarirtó szerekkel és háztartási tisztítószerekkel van jelen Nyugat-Európában. A vállalat vezető márkái közé tartozik például az Eau Ecarlate, a Dylon, a Grey és a Catch. A 2013-as pénzügyi évben a vállalat 280 millió euró árbevételt ért el. A 470 embert foglalkoztató Spotless Group vezető piaci pozíciókkal rendelkezik olyan fejlett európai piacokon, mint Franciaország, Olaszország, Spanyolország, a Benelux-államok és Nagy-Britannia.
„Ez a felvásárlás része a Henkel stratégiájának, melynek értelmében a vállalat a fejlett piacok vonzó országaiban kíván befektetni. A Spotless Group felvásárlásával megerősítjük a piaci pozíciónkat és nyereséges, gyorsan növekvő szegmensekbe lépünk be. Az akvizíciónak azonnali pozitív hatása lesz az eredményeinkre” – mondta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke.
A Spotless Group vezető márkái és technológiái tökéletesen illeszkednek a portfoliónkba az üzleti szegmensek és régiók tekintetében, valamint lehetőséget nyújtanak a további nyereséges növekedésre – mondta Bruno Piacenza alelnök, a Laundry & Home Care üzletág igazgatója.
A felvásárláshoz az antitröszt-hatóságok jóváhagyása szükséges, mely legkésőbb 2015 első negyedévére várható.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >