940 millió euróért vásárolja fel a Henkel a Spotless Group-ot
– Vezető pozíció további erősítése a kulcsfontosságú nyugat-európai régióban
– Egymást kiegészítő piaci szegmensek és technológiák
– Erős márkák és vezető technológiák akvizíciója
– Nyereséges üzleti területek: mosási adalék anyagok, rovarirtó szerek és a háztartási tisztítószerek területén
Megállapodást írt alá a Henkel AG & Co. KGaA a BC Partners által javasolt pénzügyi alapokkal a franciaországi Spotless Group SAS részvényeinek teljes felvásárlására. A 940 millió euró értékű vételár – amely a társasággal szembeni követeléseket is tartalmazza – szabad pénzeszközben kerül kifizetésre.
A Spotless Group főként mosási adalék anyagokkal (színfogó kendők, folteltávolítók, színmegújítók), rovarirtó szerekkel és háztartási tisztítószerekkel van jelen Nyugat-Európában. A vállalat vezető márkái közé tartozik például az Eau Ecarlate, a Dylon, a Grey és a Catch. A 2013-as pénzügyi évben a vállalat 280 millió euró árbevételt ért el. A 470 embert foglalkoztató Spotless Group vezető piaci pozíciókkal rendelkezik olyan fejlett európai piacokon, mint Franciaország, Olaszország, Spanyolország, a Benelux-államok és Nagy-Britannia.
„Ez a felvásárlás része a Henkel stratégiájának, melynek értelmében a vállalat a fejlett piacok vonzó országaiban kíván befektetni. A Spotless Group felvásárlásával megerősítjük a piaci pozíciónkat és nyereséges, gyorsan növekvő szegmensekbe lépünk be. Az akvizíciónak azonnali pozitív hatása lesz az eredményeinkre” – mondta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke.
A Spotless Group vezető márkái és technológiái tökéletesen illeszkednek a portfoliónkba az üzleti szegmensek és régiók tekintetében, valamint lehetőséget nyújtanak a további nyereséges növekedésre – mondta Bruno Piacenza alelnök, a Laundry & Home Care üzletág igazgatója.
A felvásárláshoz az antitröszt-hatóságok jóváhagyása szükséges, mely legkésőbb 2015 első negyedévére várható.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >