93 millió eurót ruházott be a PepsiCo Romániában
Automata raktárat nyitott a PepsiCo a romániai Popești-Leordeni településen található snackgyárában, és 2022 óta összesen 92,6 millió eurót ruházott be.
A beruházás során a vállalat az automatizált raktár mellett három új gyártósorral bővítette a létesítményt. E legutóbbi fejlesztésnek köszönhetően az üzem éves gyártókapacitása 39 000 tonnára nő.
A PepsiCo ebből a raktárából 17 közép- és délkelet-európai országba szállít: többek között Romániába, Bulgáriába, Moldovába, Görögországba, Ciprusra, Albániába, Montenegróba, Szerbiába, Horvátországba, Szlovéniába, Bosznia-Hercegovinába, Magyarországra, Ukrajnába, Koszovóba, Észak-Macedóniába, Csehországba és Szlovákiába.
A raktár egy év alatt 30,7 millió euróból épült. A 32.500 négyzetméteres épület 34 méteres magasraktárral rendelkezik, 23.500 raklap befogadására és óránként akár 320 raklap hatékony feldolgozására is képes.
A raktár 700 kWp teljesítményű fotovoltaikus panelrendszerrel büszkélkedhet, így gyakorlatilag energiafüggetlen. Ez a kialakítás optimalizálja a készletgazdálkodást is, és a kezelés minimalizálásával biztosítja az áruk épségét.
Ez az új automatizált raktár összhangban áll a PepsiCo hosszú távú fenntarthatóságot célzó pep+ célkitűzéseivel. A létesítmény az előrejelzések szerint jelentősen – évente közel 500 tonnával – csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását, emellett szükségtelenné teszi évi több mint 9000 átrakodó teherautó alkalmazását, és ötödével csökkenti a tárolt raklapok szén-dioxid-kibocsátását.
A PepsiCo több mint 30 éve működik és végez beruházásokat Romániában. Az vállalat az elmúlt évtizedben 293 millió eurót ruházott be közvetlenül a balkáni országban.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Májusban 2,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában éves összevetésben
A nyers adatok szerint májusban 2,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Közös növényi újdonságokat dob piacra a PepsiCo és a NotCo Chilében
A PepsiCo és a chilei NotCo együttműködésének eredményeként két új,…
Tovább olvasom >Májusban 7 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában éves összevetésben
Májusban 7 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >