90 éves idén a KitKat

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 09. 09. 09:33
🎧 Hallgasd a cikket:

A Nestlé ikonikus édessége, a KitKat idén ünnepli fennállásának 90. évfordulóját. A márka 1935-ben indult útjára az angliai Yorkban, amely ma is otthont ad a KitKat kutatás-fejlesztési és gyártási központjának.

A „Have a break, have a KitKat” szlogennel a KitKat mára világszerte a napi stresszből való kikapcsolódás egyik szimbólumává vált. Scott Coles, a Nestlé UK and Ireland édességipari igazgatója szerint a KitKat igazi brit sikertörténet, amely 90 éve indult Yorkból, és mára több milliárd fontos globális márkává nőtte ki magát. A márka égisze alatt naponta több millió szelet készül a városban több mint 2000 munkatárs közreműködésével.

Globális jelenlét és ízkavalkád

A KitKat jelenleg több mint 85 országban kapható, évente több mint 5 milliárd szeletet értékesítenek világszerte és ezzel a teljesítménnyel a Nestlé legnagyobb bevételt hozó édességmárkájává nőtte ki magát.

Az eredetileg négyujjas ostyaszeletként megalkotott csokoládé ma már több mint 300 különböző ízben létezik – a klasszikus mogyoró és sós karamell mellett olyan különlegességek is elérhetők, mint a wasabi vagy a matcha.

Nosztalgia és új élmények

Az évforduló alkalmából a KitKat együttműködésbe kezdett a legendás videókölcsönző Blockbusterrel, hogy immerszív élményt kínáljon a vásárlóknak. Az új formátumú szeletek bevezetését kísérő kampány arra ösztönöz mindenkit, hogy kiszakadjon a mindennapokból, és visszautazzon egy egyszerűbb korszakba.

A KitKat története egy ebédszünetre szánt ötletből indult és nevét egy Christopher Catling, vagy közismerten Kit Catnek nevezett 18. századi cukrászról kapta.

Kapcsolódó cikkeink