80 millió forint bírság az Auchannak és a Tescónak
Nem volt kapható az akciósan meghirdetett termék vagy drágábban árulták. A Versenyhivatal az Auchant 30 millió, míg a Tescót 50 millió forint bírsággal sújtotta.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozatában
megállapította, hogy az Auchan a fogyasztók megtévesztésére alkalmas
magatartást tanúsított, mikor egyes akciós termékek – a reklámújságok által
adott tájékoztatással ellentétben – nem voltak elérhetők egyes
áruházaiban, illetve voltak olyan termékek, amelyekért a fogyasztóknak a reklámújságokban
közölteknél többet kellett fizetniük.
A GVH hasonló okból elmarasztalta a Tescót is: a vállalkozás 2006 májusa és
szeptembere között megtévesztette a fogyasztókat, amikor egyes termékek
esetében a pénztárnál nem az akciós újságban meghirdetett, hanem annál magasabb
árat számlázott.
A GVH ugyanakkor megszüntetett egy másik, a Tesco ellen indult eljárást: a cég
kötelezettséget vállalt arra, hogy felhagy eddigi gyakorlatával, s érzékelhető
módon tájékoztatja vevőit arról, hogy az üzleteiben kapható kerékpárokra csak
akkor vállal jótállást, ha azokat a velük szerződésben álló szakszervizek
valamelyikében – további költségeket vállalva – a vevő üzembe helyezteti.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >