80 millió forint bírság az Auchannak és a Tescónak
Nem volt kapható az akciósan meghirdetett termék vagy drágábban árulták. A Versenyhivatal az Auchant 30 millió, míg a Tescót 50 millió forint bírsággal sújtotta.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozatában
megállapította, hogy az Auchan a fogyasztók megtévesztésére alkalmas
magatartást tanúsított, mikor egyes akciós termékek – a reklámújságok által
adott tájékoztatással ellentétben – nem voltak elérhetők egyes
áruházaiban, illetve voltak olyan termékek, amelyekért a fogyasztóknak a reklámújságokban
közölteknél többet kellett fizetniük.
A GVH hasonló okból elmarasztalta a Tescót is: a vállalkozás 2006 májusa és
szeptembere között megtévesztette a fogyasztókat, amikor egyes termékek
esetében a pénztárnál nem az akciós újságban meghirdetett, hanem annál magasabb
árat számlázott.
A GVH ugyanakkor megszüntetett egy másik, a Tesco ellen indult eljárást: a cég
kötelezettséget vállalt arra, hogy felhagy eddigi gyakorlatával, s érzékelhető
módon tájékoztatja vevőit arról, hogy az üzleteiben kapható kerékpárokra csak
akkor vállal jótállást, ha azokat a velük szerződésben álló szakszervizek
valamelyikében – további költségeket vállalva – a vevő üzembe helyezteti.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >