80 ezer banki terminálból 12 ezer alkalmas NFC-alapú kommunikációra
Az NFC (érintésmentes) technológián alapuló mobiltárca szolgáltatások egyetlen okostelefonba integrálják a plasztik kártyák funkcióit. A magyar Mobiltárca Szövetség megoldását júniustól egy teszt keretein belül 3000 felhasználó próbálhatja ki.
Lemák Gábor, a Mobiltárca Szövetség főtitkára a Smartmobil konferencián elmondta, hogy a nemzetközi szakértők szerint 2015-ben az eladott okostelefonok háromnegyede képes lesz az érintésmentes kommunikációra. A mobilfizetési tranzakciók harmada várhatóan ilyen telefonokkal valósul majd meg.
A plasztikkártyák nincsenek eltűnőben, számuk egyre nő, a pénztárcákban pedig egyre több helyet foglalnak el. Az NFC technológiával ellátott telefonok megjelenésével azonban ez változhat. A bankkártyák mellett a hűségkártyákat, matricákat , belépőkártyákat, közlekedési plasztikokat is egyetlen okostelefonban lehet elhelyezni.
A technológia vezeték nélküli adatátvitelt tesz lehetővé néhány centiméteres hatókörön belül, ezzel a fizikai érintkezés nélküli fizetések alapját képezi.
A bankkártyák általánosságban véve csak egy (fizetési) funkciót látnak el, a mobiltárcák azonban kétirányú kommunikációra alkalmasak, mobilon keresztül marketinginformációkat is lehet közölni az ügyfelekkel. Emellett egy mobiltárcát, ha az ügyfél elveszíti a mobiltelefonját, egyetlen helyen le lehet tiltani, majd újraaktiválni. Ezért nem szükséges minden egyes regisztrált plasztikot külön-külön letiltani.
2016-ra Magyarországon várhatóan 1,5 millió ilyen telefonnal rendelkeznek majd az emberek. 80 ezer banki terminálból már most 12 ezer alkalmas NFC-alapú kommunikációra. Júniusban indul el a magyar mobiltárca tesztelése 3000 fő részvételével. A pilotban csak az OTP bank vesz részt, azonban jövőre a programhoz több magyar bank csatlakozását is várják a Mobiltárca Szövetségnél. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >