8 millió kg magyar almát értékesít a hazai Tesco egy évben
A Tesco szegedi áruházában indult útjára a Földművelésügyi Minisztérium és a FriutVeB – Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács magyar almát népszerűsítő kóstoltató kampánya. A hazai termelők elkötelezett partnereként az áruházlánc továbbra is nyitott a magyar agrárgazdaság értékesítési kihívásainak megoldását célzó együttműködésre. Ezért a Tesco továbbra is arra törekszik, hogy a vásárlókat a kiváló minőségű, magyar alma fogyasztására ösztönözze. Az áruházlánc idén, az erős szezonnak köszönhetően, több mint 8 millió kg magyar alma értékesítésével számol.
A magyar almaszüret fajta specifikusan augusztus közepétől október végéig tart. A szezon a nyári almafajtákkal kezdődik, s a vásárlók körében legnépszerűbb Idared fajtával zárul. Ebben az időszakban a Tesco hazai áruházaiban folyamatosan bővül a frissen szedett magyar alma választéka, de a szakszerű betárolásnak köszönhetően egész évben elérhető a jó minőségű hazai gyümölcs. Az áruházlánc alma forgalmának 95 százalékát a magyar alma teszi ki, s kizárólag olyan fajták esetében vásárol külföldről, melyek termesztéséhez nem a legmegfelelőbb a hazai klíma.
Tavaly a Tescóban mintegy 8 millió kg hazai almát adott el, mely több száz kamionnyi gyümölcsöt jelent. Az áruházlánc, bízva az eddig kedvező időjárásban s rekord mennyiségű termésben, idén ezt meghaladó eladási volumenre számít.
Az alma a magyar gyümölcstermesztés egyik legfontosabb ágazata. Az elmúlt évek átlagához képest idén mintegy 40 százalékkal magasabb almatermés várható, ami rekordtermésnek számít. A magyar almatermelők helyzetét jelenleg az orosz embargó nehezíti. A kormány ezért több intézkedésével segíti a termelőket. A legfontosabb cél az almafogyasztás népszerűsítése és a termelők támogatása. A Földművelésügyi Minisztérium egy alma-promóciós kampányt is indított. Ennek során hat áruházláncban mintegy fél száz alkalommal a jó minőségű magyar almát ajánlják a vásárlók figyelmébe. A kampány első állomásán, egy szegedi Tesco áruházban Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára népszerűsítette a magyar almát.
Dr. Mártonffy Béla, a FriutVeB – Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke kiemelte: „Míg a rendszerváltás előtt egy átlag magyar ember éves szinten közel 25-30 kg almát fogyasztott el, addig mára ez a szám 15 kg-ra tehető. A hazai almát népszerűsítő akciónkkal a fogyasztókat arra szeretnénk ösztönözni, hogy saját egészségük megőrzése és a magyar gazdák érdekében duplázzák meg ezt a mennyiséget, s érjük el a korábbi fogyasztási szintet.”
Kurucz Adrienn, a Tesco frissáru beszerzési igazgatója a magyar termékek jelenlétének fontosságára, a magyar termelők támogatására hívta fel a figyelmet: „Áruházainkban szinte teljes egészében magyar almát forgalmazunk, melyet gyakorlatilag közvetlenül a termelőktől vásárolunk. Így tudjuk biztosítani a fogyasztók felé a kedvező árú, kiváló minőségű gyümölcsöt, s így tudjuk garantálni azt is, hogy a termelőktől megfelelő felvásárlási áron tudjuk átvenni készleteiket. Azért tartottuk fontosnak, hogy csatlakozzunk a magyar kormány által támogatott alma kóstoltató kampányhoz, hogy a kialakult helyzetben még nagyobb segítséget tudjunk nyújtani a hazai termelőknek. Az erős szezonnak köszönhetően büszkén mondhatom, hogy szeptember végére 100%-ban magyar almát fogunk árulni a hazai Tesco áruházakban.”
A Tesco Magyarországon több mint 220 áruházzal van jelen, s hetente közel 3,5 millió vásárlót szolgál ki, ezért olyan beszállítói partnerekkel tud hatékonyan együtt dolgozni, akik infrastruktúrában és volumenben is képesek kiszolgálni az általunk igényelt folyamatos elérhetőséget. Ezért alma szállítói bázisunkban a legnagyobb szerepet olyan partnereink töltik be, akikkel évek óta dolgozunk együtt, hogy megfelelő minőségű, versenyképes árú hazai almát tudjunk vásárlóinknak kínálni. Beszállítóinkkal folyamatosan hosszú távú partnerségre törekszünk, s célunk, hogy egész évben magyar termelőktől vásároljunk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >