8 ezer forint jóvátételt fizet minden megtévesztett ügyfelének a kártyaterminálos cég
Megtévesztette üzletfeleit a bankkártya-terminálok üzemeltetésével foglalkozó Fizetési Pont Kft. – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata. A GVH ezért az érintett kereskedők pénzbeli kompenzálására kötelezte a céget. A vállalkozás 8 ezer forintot ír jóvá minden ügyfelének, aki a jogsértő kampányok alatt szerződött vele.
A nemzeti versenyhatóság lezárta vizsgálatát, amelyet a bankkártya-terminálok telepítésével és üzemben tartásával foglalkozó Fizetési Pont Kft. üzleti kampányainak ügyében folytatott. Az eljárás feltárta, hogy a cég több szempontból is tisztességtelenül befolyásolta ügyfeleinek üzleti döntéseit. A vállalkozás ugyanis elhallgatta kampányaiban a kereskedők elől, hogy a bankkártyák elfogadásához nem elegendő számukra a terminálok telepítése, hanem hosszú távú (3-5 éves) számlavezetési és pénzforgalmi szerződés szükséges a vállalkozáscsoport egy másik cégével, a két szolgáltatás pedig kizárólag együtt vehető igénybe. A cég emellett megtévesztő módon népszerűsítette kedvezményesként, akciósként az ajánlatának egyes elemeit – így különösen a kártyaterminálok telepítéséhez és üzemeltetéséhez kapcsolódó díjakat, valamint a kereskedői jutalékot és annak mértékét.
A GVH Versenytanácsa a jogsértés kapcsán súlyosító tényezőként értékelte többek között, hogy az üzletfelek alacsonyabb tudatosságú, mikro- és kisvállalkozásokból álló csoportjára irányult és hosszú időre fejtette ki hatását (tartós elköteleződéssel járó pénzügyi szolgáltatást érintett). A versenyhatóság figyelembe vette ugyanakkor az is, hogy a cég részben önként korrigálta a megtévesztő gyakorlatot.
A hatóság a jogsértés kompenzálására elfogadta – és egyúttal kötelezettségként előírta – a Fizetési Pont Kft. által vállalt jóvátételi intézkedéseket. Ezek alapján 8 ezer forintos, szabadon felhasználható jóváírást kap minden olyan kereskedő, aki a négy jogsértő kampány ideje alatt (2020-2021-ben) szerződött a vállalkozással és még mindig a cég ügyfele. A jóvátétel összege ugyanis magasabb, mint a jogsértő kampányok költségei alapján kiszabható bírság (17 millió Ft) lenne; emellett közvetlenül az érintetteknek jelent jóvátételt. A GVH döntése így hatékonyabban szolgálja a közérdeket, mintha bírságot szabott volna ki a vállalkozásra.
A cégnek a döntés kézhezvételét követő 30 napon belül teljesítenie kell a jóváírásokat, értesítve ügyfeleit a kompenzációról és annak okáról. A GVH a határidőt követően ellenőrizni fogja a jóvátételi intézkedések megfelelő végrehajtását.
Kapcsolódó cikkeink
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat…
Tovább olvasom >A GVH 100 millió forint bírságot szabott ki a GymBeam táplálékkiegészítőket forgalmazó cégre
Megtévesztően kommunikált a GymBeam, ezért 100 millió forintos bírságot szabtak…
Tovább olvasom >A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >