60 millió eurót fordított spanyolországi gyárának fejlesztésére a Danone

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 10. 03. 09:46
🎧 Hallgasd a cikket:

Az elmúlt öt évben 60 millió eurót ruházott be a valenciai Aldaia városában található üzemének fejlesztésébe a Danone, minek következtében az mára a vállalat legnagyobb spanyolországi gyártóközpontjává és európai innovációs központjává vált.

A stratégiai lépés eredményeként 180 új tejtermék fejlesztése indult el, amelyek Portugáliától az Egyesült Királyságig számos európai piacra eljutva hivatottak a fogyasztók igényeit kielégíteni – írja az ESM Magazine.

Helyi együttműködések és fenntarthatóság

A 2002 óta működő Aldaia-i komplexum 25 kilométeres körzetben dolgozik együtt helyi gazdaságokkal, csomagoló- és logisztikai cégekkel. Az üzem jelenleg 266 különböző terméket gyárt, köztük az Activia, Actimel, Danacol és YoPRO márkákat. Az elmúlt öt évben a termelés 60%-kal nőtt és elérte az évi 250 000 tonnát.

A növekedés során az Aldaia-i üzem átvette a termelés 90%-át a korábban Barcelonában működő Parets del Vallès-i gyártól, amelyet a Danone tavaly értékesített a Bon Preu-nak. Az üzembe gépek átköltöztetése mellett új berendezéseket is telepítettek, elsősorban az Activia és Oikos termékcsaládok előállításához.

Zöld jövő és gazdasági hatás

A Danone célja, hogy „a piac legfenntarthatóbb joghurtját” állítsa elő: az üzem 30%-kal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással működik, az általa feldolgozott tej több mint fele helyi gazdaságokból származik, energiahatékonyságát pedig több mint 5 000 napelem segíti.

Az Aldaia-i gyár közvetlenül 364 embert foglalkoztat – 100 új munkatársat az elmúlt évben vettek fel, közülük 14-et a Parets del Vallès-i üzemből. A Danone becslése szerint az üzem több mint 1 200 közvetlen és közvetett munkahelyet támogat a régióban.

François Lacombe, a Danone Iberia vezérigazgatója szerint minden befektetett euró 2,10 eurót generál a helyi gazdaságban és 2,2 új munkahelyet teremt.

Kapcsolódó cikkeink