60%-kal kevesebb műanyag a Cadbury csomagolásában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 08. 19. 09:44
🎧 Hallgasd a cikket:

A fenntarthatóság jegyében új csomagolási megoldást tesztel legújabb együttműködésében a Mondelēz és a Tesco az Egyesült Királyságban: a Cadbury Crunchie négyes multipack kiszereléseiben 60%-kal csökkentik a műanyag mennyiségét.

A kísérleti program keretében mintegy 1,8 millió olyan multipack csomag kerül forgalomba a brit Tesco üzleteiben, ahol a hagyományos műanyag csomagolást innovatív matricák váltják fel – írja a változtatásról beszámoló Grocery Gazette.

A Mondelēz, amely olyan népszerű márkák mögött áll, mint a Cadbury, a Milka vagy az Oreo, ezzel újabb fontos lépést tesz a környezetbarát csomagolás irányába. A Tesco-val közös kezdeményezés célja, hogy hosszú távon fenntarthatóbb alternatívákat kínáljanak a vásárlóknak, miközben csökkentik a műanyaghulladék mennyiségét az élelmiszeriparban.

A Cadbury Crunchie multipack csomagolásának újragondolása része a Mondelēz globális „Pack Light and Right” stratégiájának, amelynek célja a csomagolás és a szűz műanyag (virgin plastic) használatának visszaszorítása. A vállalat kiemelte: a fenntartható csomagolás a fogyasztók körében is egyre fontosabb szempont, ezért a teszt során aktívan kérik visszajelzésüket.

A Mondelēz és a Tesco a vásárlókat is bevonja a közös projektbe. Az új matricák QR-kódot is tartalmaznak, amelyen keresztül a vásárlók nemcsak véleményt mondhatnak, de a tápértékekről és az új csomagolás kialakításáról is tájékozódhatnak.

James Bull, a Tesco csomagolásért felelős vezetője szerint a kísérlet jól illeszkedik a Tesco „Planet Plan” fenntarthatósági programjába, amelynek célja a felesleges csomagolási hulladék megszüntetése. A Mondelēz újítása szerinte valódi változást hozhat a csokoládéiparban.

A Mondelēz már tavaly bevezetett egy újrahasznosítható, papíralapú csomagolást a multipack termékek számára, és továbbra is törekszik a teljes műanyagfelhasználás csökkentésére.

Kapcsolódó cikkeink