Közel 1500 magyar vállalkozás termékeit kínálja a Tesco
A Tesco PLC a mai napon nyilvánosságra hozta a vállalatcsoport 2013/14-es pénzügyi évre vonatkozó eredményeit. Az áruházlánc a tavalyi évben a vásárlói élmény fejlesztésére, az innovatív megoldások bevezetésére, a hazai beszállítókra és a munkahelyteremtésre koncentrált, melynek hatására eredményei folyamatosan javultak – olvasható az áruházlánc sajtóközleményében.
A Tesco az Online Bevásárlás szolgáltatás elindításával több, mint 300 új munkahelyet teremtett és majdnem 3 millió ember számára tette elérhetővé a kényelmes otthoni bevásárlás élményét. Az áruházlánc tovább erősítette kapcsolatait a helyi beszállítókkal, s mostanra közel 1500 magyar vállalat termékeit kínálja a vásárlóinak regionális, országos és nemzetközi szinten.
„Az elmúlt évben nagy figyelmet fordítottunk a vásárlói élmény fejlesztésére, emellett bevezettük az 100% elégedettségi garanciát saját márkás termékeinkre. Az elmúlt év eredménye, hogy áruházainkban bővebb pékáru választékkal várjuk vásárlóinkat, felújítottuk a frissáru területeket és számos üzletünkben átalakult az F&F ruházati és lakberendezési osztály is. A márciusban bevezetett Tesco Online Bevásárlás illetve Átvételi Pont szolgáltatásunk már közel 3 millió vásárlónk számára elérhető”- mondta Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója.
Bázishoz viszonyított forgalomnövekedés* |
|
||||||||
2013/14 |
|
||||||||
Q1 |
Q2 |
H1 |
Q3 |
Q4 |
H2 |
FY |
|||
Európa |
(5.5)% |
(4.3)% |
(4.9)% |
(4.0)% |
(0.6)% |
(2.2)% |
(3.5)% |
||
Magyarország^ |
0.1% |
(0.4)% |
(0.1)% |
(1.3)% |
3.4% |
1.2% |
0.5% |
||
A bázishoz viszonyított forgalomnövekedést folyamatos működési bázison mutatjuk
A 2013. július közepén bevezetett szabályozás miatt, mely megtiltja a nagyobb kiskereskedelmi egységeknek a dohánytermék árusítását, Magyarország bázishoz viszonyított forgalomnövekedése a 2013/14-es pénzügyi évre a dohánytermékek értékesítése nélkül értendő.
Áruházfejlesztés
A 2013/14-es pénzügyi évben 4 új, kis alapterületű Tesco üzlet nyílt Budapesten (Bp. Astoria, Bp. Thaly, Bp. Nagy Lajos, Bp. Thököly), emellett a vállalat tovább folytatta meglévő áruházai külső és belső felújítását.
A vásárlók visszajelzései alapján újult meg a budaörsi hipermarket: a vásárlói élmény javítása érdekében az üzletsor javára csökkentettük az áruházi területet. Az üzletsorra két új nagy bérlő érkezett, így mostantól vásárlóink a H&M és a Sportsdirect áruház széles kínálatából is válogathatnak. Az áruházi területet is megújítottuk, így nagyobb helyet kapott a frissáru, átalakult az F&F ruházati és lakberendezési részleg, és új, vonzó megjelenést kapott elektronikai osztályunk is.
Kereskedelmi csatornák
A Tesco Online Bevásárlás szolgáltatás 2013. márciusi bevezetése után azonnal népszerű lett a vásárlók körében, s mára közel három millió vásárlót érünk el piacvezető házhozszállítási szolgáltatásunkkal. Az első évben 120.000 rendelést teljesítettünk, a kutatási eredmények azt mutatják, hogy vásárlóink 96 százaléka rendkívül elégedett szolgáltatásunkkal, amely már okostelefonról és tabletről is felhasználóbarát módon érhető el.
A Tesco vásárlói hűségprogramjának előnyeit már 1,7 millió Clubcard kártya tulajdonos élvezheti. Hűséges vásárlóink továbbra is célzott, személyre szabott ajánlatokban és kedvezményekben részesülhetnek. 2013 augusztusában a Tesco elindította első ingyenes hűségakcióját, a Hupikék Törpikék dominógyűjtő programot, melyet a szakmai zsűri a 2013-as év egyik legsikeresebb promóciójának választott.
Az F&F ruházat kategóriájában továbbra is piacvezető divatmárka, a termékek országos elérhetősége, jó minősége és vonzó ára folyamatosan elnyeri a vásárlók bizalmát. A felújítások eredménye, hogy a ruházati osztály berendezése a korábbinál hangulatosabb és vásárlóbarát.
Minőségi élelmiszer
A Tesco a hazai vállalkozások legnagyobb partnereként jelenleg közel 1500 hazai beszállító termékét árusítja regionális, országos és nemzetközi szinten. A kiváló partnerség eredménye többek között az, hogy a magyar dinnye közép-európai exportja jelentősen emelkedett. A tavaly Nyíregyházán rendezett regionális fórumunkon több mint 100 vállalat és vállalkozó vett részt. Hogy segítse beszállítóit a fejlődésben, a Tesco Beszállítói Akadémiát szervezett partnereinek, ahol a pénzügyi ismeretek kerültek fókuszba.
Jelentős mértékben kiszélesítettük sajátmárkás termékválasztékunkat, köztük konyhakész salátáinkat és tejtermékeinket. Az elmúlt évben 100% elégedettségi garanciát vezettünk be valamennyi sajátmárkás termékünkre, teljes felelősséget vállalva ezzel a Tesco sajátmárkás termékek kiváló minőségéért.
Az elmúlt év során tovább folytattuk pékségünk fejlesztését. Folyamatosan javítottuk az elérhetőséget, valamint izgalmas, új választékot kínálunk vásárlóinknak. Új receptúrát fejlesztettünk ki a saját sütésű termékeinkre, és megnöveltük a legkeresettebb pékáruk méretét (kakaós csiga, túrós táska, 3 féle pogácsa).
A frissáru terület is jelentős innováción ment keresztül. Bővült a helyi, szezonális termék kínálata és több speciális ajánlattal várjuk a vásárlókat. Az áruházfejlesztések során már több üzletünkben átépítettük a zöldségosztályt, hogy a vásárlás kellemesebb és kényelmesebb legyen.
A Tesco, mint munkaadó
A Tesco közel 22 000 munkatársával továbbra is Magyarország legnagyobb privát munkaadója, s a Tesco Online Bevásárlás szolgáltatás bevezetésével több, mint 300 új kollégának adunk munkát.
Továbbra is fontos cél az esélyteremtés és az esélyegyenlőség. A Tesco jelenleg 1 200 megváltozott képességű munkavállalót foglalkoztat, s 2013-ban másodszor is elnyerte a “Fogyatékosság-barát Munkahely” címet.
Kollégáink továbbképzésére és fejlesztésére az elmúlt évben több mint 121 000 tréningórát fordítottunk.
Tesco és a közösségek
2013 novemberében elindítottuk a Tesco Tiniséf edukációs programunkat, melynek célja, hogy felhívja a fiatalok (8-14 éves gyerekek) figyelmét az egészséges táplálkozás fontosságára. A versenyre több mint 110 gyermek jelentkezett, akik közül a győzteseket egy profi, szakmai zsűri választotta ki. A szakértő bírák között volt a Michelin-csillagos Sárközi Ákos mesterszakács is.
A karácsonyi adománygyűjtési kampány során – együttműködve az Élelmiszerbankkal és a Vöröskereszttel – rekord mennyiségű, 147 tonna élelmiszert gyűjtöttünk össze, valamint vásárlóinknak köszönhetően 62 millió forinttal támogattuk az Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség. elnevezésű adventi adománygyűjtő akcióját.
Az elmúlt évben a Tesco társadalmi szerepvállalását két rangos díjjal is elismerték. Az áruházlánc elnyerte az Év Társadalmi Befektetési Programjának járó díjat, valamint a Magyar Adományozói Fórum Felelős Támogató Védjegy használatára találta méltónak a vállalatot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >