58,6 százalékkal drágult a száraztészta egy év alatt, már a Gyermelyi is olcsóbb Londonban
Magyarországon jóval erősebb az árdrágulás, mint a legtöbb országban. A hivatalos adatok szerint átlagosan 58,6 százalékkal drágult például a száraztészta egyetlen év alatt, így vannak nemzetközi márkák, amik már konkrétan olcsóbbak Bécsben vagy épp Londonban. Az viszont egészen megdöbbentő, hogy a magyar Gyermelyi tésztát drágább megvenni a hazai boltokban, mint egy brit webshopban – mutat rá a Pénzcentrum egy TikTok videó kapcsán.

Van magyar termék, ami már olcsóbb Londonban
„A tojás (87,9%), a kenyér (81,4%), a tejtermékek (75,4%), a sajt (74,7%), a vaj és vajkrém (71,6%) után az egyik csúcsdráguló az egyik legelterjedtebb alapvető élelmiszernek számító száraztészta volt, amelynek ára 58,6 százalékkal emelkedett. Ez a szintű drágulás persze nyers adatként is sokkoló, most azonban a TikTok terjedő videók arra is rámutattak, hogy többek között Ausztriában is olcsóbb már egy zacskó márkás tészta, ahol gyári munkásokat átszámítva körülbelül 560 ezer forintos, pincéreket 630 ezer, villanyszerelőket 875 ezer forintos fizetésért vadásztak már tavaly nyáron is”
– írja a Pénzcentrum.
@adrienn.takacs Replying to @Tamás Novák van min spórolni már a Billában is #ausztria #takacsadri #nekedbe #hanyatlonyugat #kaja #vienna #fyp #viral Ti amo @barilla ♬ As It Was – Harry Styles
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >