57 millió forinttal ad lendületet a Tesco a helyi fiatalok és közösségek jövőjét támogató projektekhez
Ismét 57 millió forintot biztosít a Tesco a fiatal generáció támogatására a „Start a jövőért” pályázati program harmadik fordulójában. A kezdeményezés elsősorban a 25 év alattiakra fókuszáló helyi közösségi projekteket karolja fel, és november 7-ig várja a jelentkezéseket. A második fordulóban 164 szervezet kapott esélyt és anyagi segítséget, hogy többek között iskolai gasztronómiai szakkört, és fenntarthatósági gyerekkonferenciát szervezzen vagy élménytanulásra alkalmas zöld intézményudvart hozzon létre gyermekek, illetve fiatal felnőttek számára. Az áruházlánc ezúttal is izgatottan várja a pályázatokat, melyek közül a legkiemelkedőbbeket különdíjjal is jutalmazza.
November 7-ig lehet pályázni a Tesco „Start a jövőért” elnevezésű programjának harmadik fordulójában elsősorban a gyermekekre, serdülőkre és fiatalokra pozitív hatást gyakorló helyi projektek anyagi finanszírozásáért. A közösségi kezdeményezés célja, hogy forrást biztosítson szerte az országban olyan intézmények, illetve szervezetek számára, amelyek főként a közvetlen környezetükben élő 25 év alattiak életkörülményeit szeretnék javítani. A program ugyanakkor egyéb jó ügyeket – például az állatokat, az időseket vagy a hátrányos helyzetű felnőtteket – szolgáló pályázatok számára is nyitva hagyja a támogatási lehetőséget.
„Programunkban nemcsak anyagi segítséget nyújtunk, hanem egyben lehetőséget arra, hogy a közösségek együtt formálják a jövőt. A Start a jövőért érdekessége ugyanis, hogy a helyben élőkre bízzuk a lakókörnyezetükben megvalósuló kezdeményezésekről szóló végső döntést. Áruházaink vásárlói szavazhatnak a szakmai zsűri által továbbjuttatott pályázatokra, amelyek így a voksok sorrendjének függvényében mind a 60 körzetben egyenként 500 ezer, 300 ezer, illetve 150 ezer forintot nyernek. Országszerte összesen 57 millió forint támogatást osztunk szét ily’ módon, a legkiemelkedőbbeket külön is díjazva. A második fordulóban közel 300 pályázat érkezett be, melyek közül 164-re voksoltak a vásárlók közel 2 millió bedobott zsetonnal. A legutóbbi nyertesek már el is kezdték projektjeik kivitelezését, így többek között fenntarthatósági gyerekkonferencia, iskolai gasztronómiai szakkör, az iskolai bántalmazás megakadályozását célzó olvasóverseny vagy élménytanulást biztosító iskolaudvar-fejlesztés is megvalósulhat. Inspiráló látni a szervezetek munkáját, és bízunk benne, hogy ezúttal is változatosnál változatosabb közösségi ötletek megvalósításához járulhatunk hozzá”
– mondta Hevesi Nóra, a Tesco-Global Zrt. kommunikációs vezetője.
A „Start a jövőért” program az áruházak elhelyezkedése alapján kialakított 60 körzet mindegyikében közel 1 millió forint támogatást nyújt. A https://tesco.hu/kozosseg/ portálon keresztül benyújtott pályázatokat ezúttal is egy független szakmai testület bírálja el, amely a pályázati dokumentumban felsorolt kritériumok alapján választja ki körzetenként azt a legjobb maximum 3 projektet, amelyek sorsáról aztán a Tesco üzletek vásárlói döntenek a vásárláskor kapott szavazózsetonokkal.
A Tesco főként civil szervezetek, egyesületek, alapítványok, szociális szövetkezetek; magántulajdonban lévő nonprofit kkv-k; köznevelési, felsőoktatási, szociális és egészségügyi intézmények; muzeális és közművelődési intézmények, könyvtári ellátást biztosító intézmények; család- és gyermekjóléti szolgáltatást nyújtó intézmények; társasházak és lakásszövetkezetek; valamint informális csoportok jelentkezését várja 6 kategóriában: művészet és kultúra; oktatás és készségfejlesztés; közösségi tevékenységek és kapcsolatok építése; környezet- és természetvédelem; testi és lelki egészség; valamint az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem.
Bővebb információ a „Start a jövőért” program részleteiről és a pályázati feltételekről a https://tesco.hu/kozosseg/ oldalon található. A korábbi nyertes projektek a https://tesco.hu/kozosseg/list-of-projects/ oldalon tekinthetők meg.
A pályázatok benyújtásának határideje: 2025. november 7.
Kapcsolódó cikkeink
Nekünk az étel a mindenünk” – üzeni a Tesco kiváló alapanyagokra fókuszáló új kampánya
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Olcsót vagy hazait? – válaszút előtt a szlovák élelmiszer-kereskedelem
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Digitális polcok harca
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A KPMG idén is megkérdezte a vezérigazgatókat: szaporodtak a kihívások, a vezetők borúlátóbbak, mint egy éve ilyenkor
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Élelmezési világnap 2025 – 80 éves a FAO
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lex trappistsa – lex uborka
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >