57 millió forint országszerte a helyi fiatalok és közösségek jövőjére: elstartolt a Tesco új pályázati programja
„Start a jövőért” néven indult útjára október 14-én a Tesco új pályázati programja, amely elsősorban a gyermekekre, illetve 25 év alatti fiatal felnőttekre fókuszáló helyi projektek számára nyújt majd évente két alkalommal 57 millió forintos támogatást. Az áruházlánc főként olyan intézmények és szervezetek jelentkezését várja, amelyek javítani szeretnék a közvetlen környezetükben élő gyerekek és fiatalok tanulási lehetőségeit, készségeket és képességeket fejlesztenének, tehetségeket gondoznának, számukra programokat, helyi közösségi eseményeket szerveznének, illetve jobbá tennék az érintettek életkörülményeit.
Az új kezdeményezés a Tesco „Ön választ, mi segítünk” programját váltja, amely 2016 óta 15 forduló során több mint félmilliárd forintot biztosított 346 magyarországi település közel 2200 projektje számára a közösségi élet fejlesztésére. A támogatások elosztásáról továbbra is a vásárlók döntenek voksaikkal, a szavazási szakaszba továbbjutott pályázatok pedig az elért helyezésüknek megfelelően – a korábbiaknál magasabb összeget – 500 ezer, 300 ezer, illetve 150 ezer forintot nyernek mind a 60 körzetben országszerte.
Október 14. és november 8. között lehet pályázni a Tesco új, „Start a jövőért” elnevezésű programjában elsősorban a gyermekekre, serdülőkre és fiatalokra pozitív hatást gyakorló helyi projektek anyagi finanszírozásáért. A közösségi kezdeményezés célja, hogy forrást biztosítson szerte az országban olyan intézmények, illetve szervezetek számára, amelyek főként a közvetlen környezetükben élő 25 év alattiak életkörülményeit szeretnék javítani, hogy a célzott gyerekek és fiatalok minél jobb feltételekkel induljanak az életükben. Ilyen lehet például egy játszótérépítés, oktatási vagy sporttevékenységek támogatása, vagy a fiatalok által szabadidős tevékenységekre használt közterületek megszépítése.
A „Start a jövőért” az áruházlánc 2016 óta sikerrel futó „Ön választ, mi segítünk” pályázati programját váltja fel, amely 15 fordulóban 346 hazai település közel 2200 projektjének támogatásán keresztül több mint fél milliárd forinttal segítette a helyi közösségek életét.
„Elkötelezettek vagyunk a fiatalok jövője mellett. „Ön választ, mi segítünk” programunk pályázatainak 66 százaléka már eddig is a gyermekekkel foglalkozott, így például óvodai és iskolai eszközbeszerzések, épületkorszerűsítések, valamint gyerektáborok, edukációs foglalkozások is megvalósulhattak. Munkáltatóként is több intézkedésünk támogatja a fiatalokat, köztük például a kereskedelemben tanulók számára gyakorlati képzést nyújtó Tesco Akadémia vagy a pályakezdőknek szóló képzési programjaink. Mostantól a közösségi programunkban hivatalosan is a gyerekeket és fiatalokat, helyezzük előtérbe. Továbbra is évente kétszer írjuk ki a pályázatot, ezzel is nagyban hozzájárulva az áruházaink közelében működő szervezetek, alapítványok, közösségek életéhez. A támogatásról szóló döntésbe pedig ezúttal is bevonjuk vásárlóinkat, akik az elmúlt évek során több mint 34 millió bedobott zsetonnal szavaztak a számukra legfontosabb helyi kezdeményezésekre. Újdonság azonban, hogy a támogatási összeget 57 millió forintra emeljük, ami a korábbiakhoz képest minden fordulóban plusz 15 millió forint segítséget jelent a nyertes pályázóknak”– mondta Hevesi Nóra, a Tesco-Global Zrt. kommunikációs vezetője.
A „Start a jövőért” program az áruházak elhelyezkedése alapján kialakított 60 körzet mindegyikében fordulóként közel 1 millió forint támogatást nyújt. A https://tesco.hu/kozosseg/ portálon keresztül benyújtott pályázatokat ezúttal is egy független szakmai testület bírálja el, amely a pályázati dokumentumban felsorolt kritériumok alapján választja ki körzetenként azt a legjobb maximum 3 projektet, amelyek sorsáról aztán a Tesco üzletek vásárlói döntenek a vásárláskor kapott szavazózsetonokkal, első alkalommal 2025. január 20. és február 16. között. A szavazási szakaszba továbbjutott pályázatok az elért helyezésüknek megfelelően – a korábbiaknál magasabb összeget – 500 ezer, 300 ezer, illetve 150 ezer forintot nyernek minden körzetben. A szervezők pedig szakmai szempontok (kidolgozottság, innovativitás, kreativitás, fenntarthatóság) alapján egy vagy akár több pályázatot különdíjjal is jutalmazhatnak. Az első forduló nyerteseinek sorrendjét a Tesco 2025. február második felében hirdeti ki, a projekteket – a támogatás felhasználásával – pedig 2025 márciusa és augusztusa között kell megvalósítaniuk a szervezeteknek.
A Tesco főként civil szervezetek, egyesületek, alapítványok, szociális szövetkezetek; magántulajdonban lévő nonprofit kkv-k; köznevelési, felsőoktatási, szociális és egészségügyi intézmények; könyvtárak és művelődési központok; család- és gyermekjóléti szolgáltatást nyújtó intézmények; társasházak és lakásszövetkezetek; valamint informális csoportok jelentkezését várja 6 kategóriában: művészet és kultúra; oktatás és készségfejlesztés; közösségi tevékenységek és kapcsolatok építése; környezet- és természetvédelem; testi és lelki egészség; valamint az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem.
„Alig várjuk, hogy a gyermekek és fiatalok körülményeinek javítását célzó tanulmányi kirándulások, kreatív workshopok, közösségi kertek fejlesztése, sporttáborok, maradékok nélküli főzőtanfolyamok, játszóterek felújítása, tornatermek átalakítása és más, hasonlóan izgalmas kezdeményezések váljanak valóra. Ezek a projektek az elbíráláskor előnyben részesülnek. Ugyanakkor az „Ön választ, mi segítünk” programunk örökségét is szeretnénk tovább vinni, ezért a pályázati lehetőséget nyitva hagyjuk egyéb jó ügyeket – például az állatokat, az időseket vagy a hátrányos helyzetű felnőtteket – szolgáló pályázatok számára. A Start a jövőért tehát elsősorban a 0-25 éves korcsoportra fókuszál, de nem zár ki a helyi közösségek számára fontos más projekteket sem”
– tette hozzá Hevesi Nóra.
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >