550 milliárd dollárral csökkenhet a globális napicikk költés
A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a vírus-helyzet következményeiről, különös tekintettel a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulására. A chicagoi központban, a szervezet Retail Enviroments stábja elkészítette első világszintű kárfelmérő becslését.
A napjainkra világszinten közel 4,4 millióra emelkedett koronavírusos megbetegedések száma és az országonkénti korlátozó intézkedés-csomagok is nagyban visszavetették a világ kiskereskedelmét. Ezeket a hatásokat is figyelembe véve, a GlobalData elemzőivel együttműködve a Shop! Enhancing Retail Enviroments világszervezet chicagoi központja úgy becsüli, hogy globálisan az iparág 3%, azaz 549,7 milliárd dollár veszteséggel kalkulálhat a 2020-as évre. A világjárvány kitörése előtt még 5%-os növekedéssel számoltak.
Az előrejelzések régiónként eltérőek, amint azt a fenti térkép is mutatja. A becsült számok a GlobalData előrejelzésein és elemzésén alapulnak, amelyeket 49 érintett ország adatai alapján képeztek, a 2019. évi kiskereskedelmi tény eredmények alapján.
„Az előrejelzések szerint Észak-Amerikában és Európában várható a lakossági napicikk kiadások legnagyobb csökkenése, előbbi 4,8% -kal, utóbbi 4,4% -kal esik vissza” – mondja Sofie Willmott, a GlobalData vezető elemzője. „És bár az APAC (Asia-Pacific) terület országaiban várhatóan csak viszonylag kis, 1,3% -os csökkenést fogunk tapasztalni, ami más régiókhoz viszonyítva kedvezőbbnek tűnhet, de tudni kell, hogy a COVID-19 előtti előrejelzésünk szerint ennek a régiónak a potenciális növekedése 7,2% volt.”
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Az EU kiskereskedelmi kiadásainak aránya tovább csökken: jelentés a GfK-tól
A GfK legfrissebb tanulmánya szerint az Európai Unió kiskereskedelmi kiadásainak…
Tovább olvasom >Több ezer eladó fog hiányozni a német kiskereskedelmi szektorból 2027-re
A német élelmiszer-kiskereskedelmi ágazatban 2027-re hatalmas hiány várható szakképzett munkaerőből,…
Tovább olvasom >További cikkeink
30 százalékos kedvezmény kell a sikerhez a Black Friday-on
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak…
Tovább olvasom >Burgonyahelyzet Magyarországon: olcsóbb, de nem problémamentes
A burgonya, mint alapvető élelmiszer, minden évben reflektorfénybe kerül, különösen…
Tovább olvasom >Idén is a tavalyi áron kaphatjuk a karácsonyi halat
A tavalyinál kedvezőtlenebb időjárási körülmények hatására a haltermelők idén összességében…
Tovább olvasom >