550 milliárd dollárral csökkenhet a globális napicikk költés
A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a vírus-helyzet következményeiről, különös tekintettel a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulására. A chicagoi központban, a szervezet Retail Enviroments stábja elkészítette első világszintű kárfelmérő becslését.
A napjainkra világszinten közel 4,4 millióra emelkedett koronavírusos megbetegedések száma és az országonkénti korlátozó intézkedés-csomagok is nagyban visszavetették a világ kiskereskedelmét. Ezeket a hatásokat is figyelembe véve, a GlobalData elemzőivel együttműködve a Shop! Enhancing Retail Enviroments világszervezet chicagoi központja úgy becsüli, hogy globálisan az iparág 3%, azaz 549,7 milliárd dollár veszteséggel kalkulálhat a 2020-as évre. A világjárvány kitörése előtt még 5%-os növekedéssel számoltak.

A világszintű kiskereskedelmi visszaesés becsült adatai térképen, nagy régiónként ábrázolva
Az előrejelzések régiónként eltérőek, amint azt a fenti térkép is mutatja. A becsült számok a GlobalData előrejelzésein és elemzésén alapulnak, amelyeket 49 érintett ország adatai alapján képeztek, a 2019. évi kiskereskedelmi tény eredmények alapján.
„Az előrejelzések szerint Észak-Amerikában és Európában várható a lakossági napicikk kiadások legnagyobb csökkenése, előbbi 4,8% -kal, utóbbi 4,4% -kal esik vissza” – mondja Sofie Willmott, a GlobalData vezető elemzője. „És bár az APAC (Asia-Pacific) terület országaiban várhatóan csak viszonylag kis, 1,3% -os csökkenést fogunk tapasztalni, ami más régiókhoz viszonyítva kedvezőbbnek tűnhet, de tudni kell, hogy a COVID-19 előtti előrejelzésünk szerint ennek a régiónak a potenciális növekedése 7,2% volt.”
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Jóval kevesebbet költünk húsvétkor, mit karácsonykor, de azért 30%-kal többet, mint egy nagybevásárlásnál
Az ünnepi szezonok általában mindig erős időszakok a kiskereskedelemben, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >