550 milliárd dollárral csökkenhet a globális napicikk költés
A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a vírus-helyzet következményeiről, különös tekintettel a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulására. A chicagoi központban, a szervezet Retail Enviroments stábja elkészítette első világszintű kárfelmérő becslését.
A napjainkra világszinten közel 4,4 millióra emelkedett koronavírusos megbetegedések száma és az országonkénti korlátozó intézkedés-csomagok is nagyban visszavetették a világ kiskereskedelmét. Ezeket a hatásokat is figyelembe véve, a GlobalData elemzőivel együttműködve a Shop! Enhancing Retail Enviroments világszervezet chicagoi központja úgy becsüli, hogy globálisan az iparág 3%, azaz 549,7 milliárd dollár veszteséggel kalkulálhat a 2020-as évre. A világjárvány kitörése előtt még 5%-os növekedéssel számoltak.
Az előrejelzések régiónként eltérőek, amint azt a fenti térkép is mutatja. A becsült számok a GlobalData előrejelzésein és elemzésén alapulnak, amelyeket 49 érintett ország adatai alapján képeztek, a 2019. évi kiskereskedelmi tény eredmények alapján.
„Az előrejelzések szerint Észak-Amerikában és Európában várható a lakossági napicikk kiadások legnagyobb csökkenése, előbbi 4,8% -kal, utóbbi 4,4% -kal esik vissza” – mondja Sofie Willmott, a GlobalData vezető elemzője. „És bár az APAC (Asia-Pacific) terület országaiban várhatóan csak viszonylag kis, 1,3% -os csökkenést fogunk tapasztalni, ami más régiókhoz viszonyítva kedvezőbbnek tűnhet, de tudni kell, hogy a COVID-19 előtti előrejelzésünk szerint ennek a régiónak a potenciális növekedése 7,2% volt.”
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >