55 milliárd forintnyi zöldkötvényt bocsátott ki a Futureal – folyamatban 1 millió m2 magyar fejlesztés
A Futureal Development Holding Ingatlanforgalmazó Kft. a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramjának (NKP) köszönhetően történetének első, egyben kiemelkedően eredményes zöldkötvény-kibocsátását hajtotta végre. A vállalat 50 milliárd forint névértéken meghirdetett kötvénycsomagjára 59,92 milliárd forint árfolyamértékű ajánlat érkezett be. A Futureal összességében 55 milliárd forint névértékű kötvényt értékesített, ami az NKP egyik legnagyobb volumenű kibocsátását jelenti. A cégcsoport jelenleg több mint 1 millió négyzetméter bruttó területű hazai fejlesztésen dolgozik.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB), az NKP-ban meghatározott maximális keretösszeget teljes mértékben kihasználva a kötvények mindössze 30 százalékát tudta lejegyezni, mivel a kimagasló piaci érdeklődés eredményeként 70 százalékot intézményi befektetők vásároltak meg. Az MNB mellett további 12 különböző bank, biztosító, befektetési alapkezelő, illetve vagyonkezelő vált a Futureal kötvényének tulajdonosává a következő, legalább 10 évre.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a koronavírus-járvány okozta piaci kihívások ellenére a cégcsoport aktívan részt tud venni a hazai gazdaság újraindításában, hiszen csak Magyarországon jelenleg több mint 1 millió négyzetméternyi fejlesztésen dolgozunk” – hangsúlyozta Futó Gábor, a Futureal-csoport alapítója és társtulajdonosa.
A rendkívül eredményes zöldkötvény kibocsátás egyik oka, hogy a Futureal a fejlesztéseinél kiemelten kezeli a fenntarthatósági szempontokat, legyen szó akár a környezet-, akár az emberek mentális és fizikai egészégének megóvásáról. Ennek megfelelően épületeik olyan szigorú iparági minősítéseknek felelnek meg, mint a BREEAM és a Well Building standard.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >