55 milliárd forintnyi zöldkötvényt bocsátott ki a Futureal – folyamatban 1 millió m2 magyar fejlesztés
A Futureal Development Holding Ingatlanforgalmazó Kft. a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramjának (NKP) köszönhetően történetének első, egyben kiemelkedően eredményes zöldkötvény-kibocsátását hajtotta végre. A vállalat 50 milliárd forint névértéken meghirdetett kötvénycsomagjára 59,92 milliárd forint árfolyamértékű ajánlat érkezett be. A Futureal összességében 55 milliárd forint névértékű kötvényt értékesített, ami az NKP egyik legnagyobb volumenű kibocsátását jelenti. A cégcsoport jelenleg több mint 1 millió négyzetméter bruttó területű hazai fejlesztésen dolgozik.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB), az NKP-ban meghatározott maximális keretösszeget teljes mértékben kihasználva a kötvények mindössze 30 százalékát tudta lejegyezni, mivel a kimagasló piaci érdeklődés eredményeként 70 százalékot intézményi befektetők vásároltak meg. Az MNB mellett további 12 különböző bank, biztosító, befektetési alapkezelő, illetve vagyonkezelő vált a Futureal kötvényének tulajdonosává a következő, legalább 10 évre.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a koronavírus-járvány okozta piaci kihívások ellenére a cégcsoport aktívan részt tud venni a hazai gazdaság újraindításában, hiszen csak Magyarországon jelenleg több mint 1 millió négyzetméternyi fejlesztésen dolgozunk” – hangsúlyozta Futó Gábor, a Futureal-csoport alapítója és társtulajdonosa.
A rendkívül eredményes zöldkötvény kibocsátás egyik oka, hogy a Futureal a fejlesztéseinél kiemelten kezeli a fenntarthatósági szempontokat, legyen szó akár a környezet-, akár az emberek mentális és fizikai egészégének megóvásáról. Ennek megfelelően épületeik olyan szigorú iparági minősítéseknek felelnek meg, mint a BREEAM és a Well Building standard.
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >