55 milliárd forintnyi zöldkötvényt bocsátott ki a Futureal – folyamatban 1 millió m2 magyar fejlesztés
A Futureal Development Holding Ingatlanforgalmazó Kft. a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramjának (NKP) köszönhetően történetének első, egyben kiemelkedően eredményes zöldkötvény-kibocsátását hajtotta végre. A vállalat 50 milliárd forint névértéken meghirdetett kötvénycsomagjára 59,92 milliárd forint árfolyamértékű ajánlat érkezett be. A Futureal összességében 55 milliárd forint névértékű kötvényt értékesített, ami az NKP egyik legnagyobb volumenű kibocsátását jelenti. A cégcsoport jelenleg több mint 1 millió négyzetméter bruttó területű hazai fejlesztésen dolgozik.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB), az NKP-ban meghatározott maximális keretösszeget teljes mértékben kihasználva a kötvények mindössze 30 százalékát tudta lejegyezni, mivel a kimagasló piaci érdeklődés eredményeként 70 százalékot intézményi befektetők vásároltak meg. Az MNB mellett további 12 különböző bank, biztosító, befektetési alapkezelő, illetve vagyonkezelő vált a Futureal kötvényének tulajdonosává a következő, legalább 10 évre.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a koronavírus-járvány okozta piaci kihívások ellenére a cégcsoport aktívan részt tud venni a hazai gazdaság újraindításában, hiszen csak Magyarországon jelenleg több mint 1 millió négyzetméternyi fejlesztésen dolgozunk” – hangsúlyozta Futó Gábor, a Futureal-csoport alapítója és társtulajdonosa.
A rendkívül eredményes zöldkötvény kibocsátás egyik oka, hogy a Futureal a fejlesztéseinél kiemelten kezeli a fenntarthatósági szempontokat, legyen szó akár a környezet-, akár az emberek mentális és fizikai egészégének megóvásáról. Ennek megfelelően épületeik olyan szigorú iparági minősítéseknek felelnek meg, mint a BREEAM és a Well Building standard.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Jól hangzik a 11 százalékos vagyonbővülés, de a Blochamps szerint ez csupán a szűk elit boldogsága
A Blochamps Capital szerint a felületes szemlélőnek megtévesztő a jegybank…
Tovább olvasom >Új „Live Well” címkét vezet be a Lidl Nagy-Britanniában
A Lidl GB lesz az első brit diszkontlánc, amely saját…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Szelektíven gyűjteni felelősség – Ne hagyjuk ki az italos kartont sem!
A környezet védelme közös ügyünk. Ennek egyik legegyszerűbb, mégis rendkívül…
Tovább olvasom >