51–200 nm-es a legtöbb élelmiszerbolt
A közel 20 ezer általános élelmiszerbolt csaknem egyharmada az 51–200 négyzetméteres bolttípusba tartozik. Számuk 6426, a Nielsen legutóbb feldolgozott cenzusa szerint. Nagy részük valamelyik hazai lánc tagja.
Figyelemre méltó, hogy bár koncentrálódik a piac, az 51–200 nm-es üzletek száma nem csökken. Sőt, tíz év alatt több mint 10 százalékkal emelkedett.
Piaci súlyukat tekintve: szám szerint a hazai bolthálózat 32 százaléka jut erre a csatornára. Ugyanakkor a Nielsen által mért háztartási vegyi áruk és kozmetikumok forgalmából stabilan 9 százalékkal részesedett 2010 első tíz hónapjában. Élelmiszernél a szerepe nagyobb, sőt növekvő, mutatója 18 százalékos a 2009. december–2010. novemberi adatok alapján.
Ez a lakóhely közeli csatorna már elég nagy választékot kínál ahhoz, hogy vevői ne csak a gyors beszerzés érdekében keressék fel. Számos olyan árut is vesznek, amelyre szükségük van.
Erről tanúskodnak a forgalom trendjei. A Nielsen által mért 60 vegyi kategóriánál az általános élelmiszerüzletek között egyedül az 51–200 négyzetméteres csatorna bevétele nem lett kisebb tavaly az első tíz hónap során az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva, értékben. Élelmiszernél pedig a Nielsen által mért 90 kategória eladása általában csökkent, viszont az 51–200 nm-es csatornáé emelkedett. n
Néhány nagy forgalmú vegyi kategória piaci
részesedése az 51–200 négyzetméteres
bolttípusban. Értéket tekintve, százalékban
Kategória 2009. I–X. 2010. I–X.
Mosószer 10 11
Toalettpapír 11 11
Öblítő 12 12
Mosogatószer 11 12
Általános tisztítószer 13 14
Papír zsebkendő 14 15
Forrás:
Villányi Ágnes
kiskereskedelmi kapcsolatok
osztályvezetője
Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >