Háztartási vegyi árut és kozmetikumot is 6174 árusított a hagyományos élelmiszerüzletek közül idén év elején, a Nielsen legutóbbi cenzusa szerint. Számuk egy évvel korábban 6186, míg tavalyelőtt 6116 volt.
Ezzel egy időben a vegyi árut is kínáló, 50 négyzetméteres és kisebb boltok száma csökken: tavalyelőtt 10 067, aztán 9580, majd idén 9045 volt.
Az 51–200 négyzetméteres csatorna stabilan 8 százalékkal részesedik a Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalmából mind az idei, mind a tavalyi első félévben, értéket tekintve. Idén január és június közt ez mintegy 12 milliárd forint bevételt jelentett.
A fogyasztók azért kedvelik ezeket a boltokat, mert lakóhelyükhöz közel, kényelmesen vásárolhatnak bennük. Választékukkal pedig a lehetőségekhez képest igyekeznek igazodni a piaci vonzáskörzetükben élő emberek igényeihez.
Főleg miből bonyolítanak le nagy forgalmat az 51–200 négyzetméteres üzletek az idei első félév adatai alapján? A húsz legnagyobb forgalmú vegyi kategória közül a 8 százalékos csatornarészesedést a következő kategóriák haladják meg: mosószer, toalettpapír, öblítő, mosogatószer, papír zsebkendő, általános tisztítószer, konyhai törlőkendő és egészségügyi betét.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >