51–200 nm-es a legtöbb élelmiszerbolt

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 02. 08. 00:30

A közel 20 ezer általános élelmiszerbolt csaknem egyharmada az 51–200 négyzetméteres bolttípusba tartozik. Számuk 6426, a Nielsen legutóbb feldolgozott cenzusa szerint. Nagy részük valamelyik hazai lánc tagja.

Figyelemre méltó, hogy bár koncentrálódik a piac, az 51–200 nm-es üzletek száma nem csökken. Sőt, tíz év alatt több mint 10 százalékkal emelkedett.

Piaci súlyukat tekintve: szám szerint a hazai bolthálózat 32 százaléka jut erre a csatornára. Ugyanakkor a Nielsen által mért háztartási vegyi áruk és kozmetikumok forgalmából stabilan 9 százalékkal részesedett 2010 első tíz hónapjában. Élelmiszernél a szerepe nagyobb, sőt növekvő, mutatója 18 százalékos a 2009. december–2010. novemberi adatok alapján.

Ez a lakóhely közeli csatorna már elég nagy választékot kínál ahhoz, hogy vevői ne csak a gyors beszerzés érdekében keressék fel. Számos olyan árut is vesznek, amelyre szükségük van.

Erről tanúskodnak a forgalom trendjei. A Nielsen által mért 60 vegyi kategóriánál az általános élelmiszerüzletek között egyedül az 51–200 négyzetméteres csatorna bevétele nem lett kisebb tavaly az első tíz hónap során az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva, értékben. Élelmiszernél pedig a Nielsen által mért 90 kategória eladása általában csökkent, viszont az 51–200 nm-es csatornáé emelkedett. n

Néhány nagy forgalmú vegyi kategória piaci

részesedése az 51–200 négyzetméteres

bolttípusban. Értéket tekintve, százalékban

Kategória 2009. I–X. 2010. I–X.

Mosószer 10 11

Toalettpapír 11 11

Öblítő 12 12

Mosogatószer 11 12

Általános tisztítószer 13 14

Papír zsebkendő 14 15

Forrás:

Villányi Ágnes

kiskereskedelmi kapcsolatok

osztályvezetője

Nielsen

Kapcsolódó cikkeink