A Coca-Cola és a WWF kiterjeszti globális együttműködését
A The Coca-Cola Company és a WWF bejelentették, hogy kiterjesztik együttműködésüket és új globális célokat tűznek ki. Ezek a célok – összhangban és átfedésben a Coca-Cola jóllétet és közösségi érdekeket szolgáló többi elkötelezettségével – a fenntartható vízkezelésre, energia- és csomagolás-felhasználásra, valamint a mezőgazdasági források fenntartható beszerzésére fókuszálnak egészen 2020-ig.
A Coca-Cola és a WWF által közösen kialakított új, fenntarthatósági célok kiterjednek a teljes Coca-Cola rendszerre, így az egész vállalatra és annak közel 300 palackozó partnerére több mint 200 országban.
A célok:
1. A vízfelhasználás hatékonyságának javítása 25%-kal.
2. Az egészséges édesvíz biztosításának támogatása mind az öt kontinensen, például a Mekong, a Jangce és a Zambézi vidékén.
3. A szén-dioxid kibocsátás csökkentése 25%-kal.
A Coca-Cola arra törekszik, hogy az előállítási és értékesítési folyamat során mérsékelje az üvegházhatást előidéző gázkibocsátást, ezzel jelentősen csökkentve ökológiai lábnyomát.
4. A PlantBottle™ csomagoláshoz szükséges növényi alapanyag felelősségteljes beszerzése.
A vállalat és a szervezet együtt vizsgálják a növényi alapanyag felhasználásának lehetőségét a PlantBottle csomagolásokban. A cél az, hogy, hogy 2020-ra a PET palackok 30%-ban növényi alapanyagokból készüljenek.
5. A fő mezőgazdasági alapanyagok fenntartató biztosítása.
A Coca-Cola fenntarthatóan kívánja biztosítani fő alapanyagait, köztük a cukornádat, a cukorrépát, a kukoricát, a teát, a kávét, a pálmaolajat, a szóját, a papírrostot és a narancsot. Ennek érdekében Fenntartható Mezőgazdasági Irányelveket dolgoztak ki, amelyeket most a WWF-fel közösen alkalmaznak a teljes Coca-Cola rendszerben. A jövőben az alapanyagok fenntartható beszerzését a citromra, a grapefruitra, az almára és a mangóra is ki akarják terjeszteni.
6. A felhasznált víz 100%-ának visszajuttatása.
A Coca-Cola a gyártási folyamathoz felhasznált vizet megtisztítva juttatja vissza a környezetbe. A különféle, közösségi vízvédelmi projektekkel és a partnerek támogatásával az elkészült üdítőkhöz felhasznált vizet is visszaadja a vállalat a környezetnek. Összesen 468 ilyen projekt zajlik jelenleg is több mint 100 országban.
7. A palackok és dobozok 75%-os visszagyűjtési arányának elérése a fejlett piacokon.
A Vállalat az üdítőiparral és helyi szervezetekkel közösen azon fog dolgozni, hogy növeljék az újrahasznosítási arányt a fejlett piacokon. A Coca-Cola mindeközben folyamatosan csökkenti a csomagoláshoz felhasznált alapanyagokat és energiát, egyúttal folytatja az újrahasznosított anyagok felhasználását is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >