50 m2 és kisebb
Tartják 9 százalékos piaci részesedésüket az élelmiszerek forgalmából az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek 2011. december–2012. november során, érték szempontjából, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Összesen 11 111 üzlet alkotja ezt a csatornát, a Nielsen legutóbbi cenzusa alapján. Ez 57 százalékot jelent az általános élelmiszerüzletek 19 544 egységet átfogó hálózatából. A fogyasztók azért kedvelik a legkisebb üzletek zömét, mert lakóhelyükhöz közel, kényelmesen vásárolhatnak bennük. Választékukkal pedig a lehetőséghez képest igyekeznek igazodni a piaci vonzáskörzetükben élő emberek igényeihez.
Főleg miből bonyolítanak le nagy forgalmat a kicsik? A Nielsen kilencven élelmiszer-kategória kiskereskedelmi eladásait méri. Ebből az értékben legnagyobb forgalmú harminc kategória közül tizenkettő piaci részesedése éri el vagy haladja meg a bolttípus 9 százalékos átlagát.
A tizenkét, viszonylag nagy bevételt hozó termékcsoport a következő: sör, szénsavas üdítőital, kávé, gyümölcslé, tejföl, ostyaszelet, cukorka, szeletes csokoládé, vodka, energia- és sportital, jegestea, valamint bitter.
Emelkedett az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése, éves összehasonlításban, a top 30 közül többek között tejfölnél, margarinnál, édes keksznél, vodkánál, energia- és sportitalnál, továbbá bitternél.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >Gyors, egyszerű, hatékony innovációiért díjat kapott a K&H
Idén harmadik alkalommal, összesen tíz kategóriában díjazta a Visa a…
Tovább olvasom >