50 m2 és kisebb
Tartják 9 százalékos piaci részesedésüket az élelmiszerek forgalmából az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek 2011. december–2012. november során, érték szempontjából, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Összesen 11 111 üzlet alkotja ezt a csatornát, a Nielsen legutóbbi cenzusa alapján. Ez 57 százalékot jelent az általános élelmiszerüzletek 19 544 egységet átfogó hálózatából. A fogyasztók azért kedvelik a legkisebb üzletek zömét, mert lakóhelyükhöz közel, kényelmesen vásárolhatnak bennük. Választékukkal pedig a lehetőséghez képest igyekeznek igazodni a piaci vonzáskörzetükben élő emberek igényeihez.
Főleg miből bonyolítanak le nagy forgalmat a kicsik? A Nielsen kilencven élelmiszer-kategória kiskereskedelmi eladásait méri. Ebből az értékben legnagyobb forgalmú harminc kategória közül tizenkettő piaci részesedése éri el vagy haladja meg a bolttípus 9 százalékos átlagát.
A tizenkét, viszonylag nagy bevételt hozó termékcsoport a következő: sör, szénsavas üdítőital, kávé, gyümölcslé, tejföl, ostyaszelet, cukorka, szeletes csokoládé, vodka, energia- és sportital, jegestea, valamint bitter.
Emelkedett az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése, éves összehasonlításban, a top 30 közül többek között tejfölnél, margarinnál, édes keksznél, vodkánál, energia- és sportitalnál, továbbá bitternél.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >