50 m2 és kisebb
Tartják 9 százalékos piaci részesedésüket az élelmiszerek forgalmából az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek 2011. december–2012. november során, érték szempontjából, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Összesen 11 111 üzlet alkotja ezt a csatornát, a Nielsen legutóbbi cenzusa alapján. Ez 57 százalékot jelent az általános élelmiszerüzletek 19 544 egységet átfogó hálózatából. A fogyasztók azért kedvelik a legkisebb üzletek zömét, mert lakóhelyükhöz közel, kényelmesen vásárolhatnak bennük. Választékukkal pedig a lehetőséghez képest igyekeznek igazodni a piaci vonzáskörzetükben élő emberek igényeihez.
Főleg miből bonyolítanak le nagy forgalmat a kicsik? A Nielsen kilencven élelmiszer-kategória kiskereskedelmi eladásait méri. Ebből az értékben legnagyobb forgalmú harminc kategória közül tizenkettő piaci részesedése éri el vagy haladja meg a bolttípus 9 százalékos átlagát.
A tizenkét, viszonylag nagy bevételt hozó termékcsoport a következő: sör, szénsavas üdítőital, kávé, gyümölcslé, tejföl, ostyaszelet, cukorka, szeletes csokoládé, vodka, energia- és sportital, jegestea, valamint bitter.
Emelkedett az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése, éves összehasonlításban, a top 30 közül többek között tejfölnél, margarinnál, édes keksznél, vodkánál, energia- és sportitalnál, továbbá bitternél.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >