50 ezer tonna tészta évente
A Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint a száraz tészta éves kiskereskedelmi forgalma meghaladja a 20 milliárd forintot 2006 április-2007 március között.
Az összes eladott tészta mennyiségének több mint fele négy
tojásos, bár a tendencia csökken. Ugyanakkor a nyolc tojásos részaránya
változatlan, míg a tojás nélküli pozíciója valamelyest erősödött 2006
április-2007 márciusban.
A tésztapiacon jelentős súlyt képviselnek a kereskedelmi
márkás termékek; az összes értékesített mennyiségből 32 százalékot képviseltek
február-márciusban, szemben a tavalyi hasonló időszak 28, és a még korábbi 25
százalékával.
A tésztaforgalom a különböző üzlettípusok között viszonylag
egyenletesen oszlik meg. Nagy szerepet játszanak az eladásban a hagyományos
boltok. Mennyiségben ugyanis a 0-400 négyzetméteres boltok piaci részesedése 47
százalékot ért el, 2006 április-2007 márciusban. A tendencia azonban negatív,
mivel a csökkenés mértéke három százalékpont, az előző évhez képest.
Mennyiségben a hipermarketre 24, míg a 401-2 500 négyzetméteres csatornára 29
százalék jut a legutóbbi kumulált évben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >