50 ezer tonna tészta évente
A Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint a száraz tészta éves kiskereskedelmi forgalma meghaladja a 20 milliárd forintot 2006 április-2007 március között.
Az összes eladott tészta mennyiségének több mint fele négy
tojásos, bár a tendencia csökken. Ugyanakkor a nyolc tojásos részaránya
változatlan, míg a tojás nélküli pozíciója valamelyest erősödött 2006
április-2007 márciusban.
A tésztapiacon jelentős súlyt képviselnek a kereskedelmi
márkás termékek; az összes értékesített mennyiségből 32 százalékot képviseltek
február-márciusban, szemben a tavalyi hasonló időszak 28, és a még korábbi 25
százalékával.
A tésztaforgalom a különböző üzlettípusok között viszonylag
egyenletesen oszlik meg. Nagy szerepet játszanak az eladásban a hagyományos
boltok. Mennyiségben ugyanis a 0-400 négyzetméteres boltok piaci részesedése 47
százalékot ért el, 2006 április-2007 márciusban. A tendencia azonban negatív,
mivel a csökkenés mértéke három százalékpont, az előző évhez képest.
Mennyiségben a hipermarketre 24, míg a 401-2 500 négyzetméteres csatornára 29
százalék jut a legutóbbi kumulált évben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >