5-10 ezer forint közötti az átlagos gyereknapi ajándék
Egy friss kutatás szerint a magyar szülők többsége gyereknapon már nem pusztán tárgyi ajándékot keres, hanem közösen átélhető élményekkel szeretné meglepni gyermekét. A REGIO JÁTÉK megbízásából készült felmérésből kiderült, hogy tízből kilenc család ünnepli a gyereknapot, az ajándékozás középpontjába az együtt töltött idő, a könyvek és a fejlesztő játékok kerülnek.

Gyaraki Dávid – REGIO JÁTÉK – ügyvezető-helyettes
A gyereknap jelentős esemény a magyar családok életében: egy 1600 fő részvételével készített felmérés alapján tízből kilencen ünneplik a kicsiket május utolsó vasárnapján. A válaszadók kétharmada emlékszik úgy, hogy már saját gyerekkorában is hagyomány volt az ünneplés, egyharmada pedig gyermeke születése óta figyel erre tudatosan.
Élményekkel és ajándékokkal ünnepelnek a családok
A felmérésből kiderült, hogy a szülők harmada kizárólag közös programmal – például családi kirándulással, állatkert, kalandpark vagy játszóház-látogatással – ajándékozza meg gyermekét. Sokan választanak kifejezetten olyan rendezvényeket, ahol ugrálóvár, trambulin, arcfestés és kreatív foglalkozások, koncertek is várják a kicsiket. A családok többsége (57%) azonban az élményeket szívesen kombinálja tárgyi ajándékokkal is: a gyerekek kétharmada könyvet, foglalkoztatófüzetet és játékot is kap gyereknapra.
Tudatos játékválasztás gyereknapra
A REGIO JÁTÉK értékesítési adatai szerint a 3-8 éves korosztály kapja a legtöbb játékot ilyenkor, de a választott ajándékok jelentős része nem pusztán szórakoztató, hanem fejlesztő jellegű is. A kisebbek körében továbbra is népszerűek a buborékfújók és a társasjátékok, míg a nagyobbaknál a szabadtéri játékok, a LEGO és a kreatív készletek dominálnak. Az ajándékokra a szülők 20 százaléka 5 ezer forint alatti összeget, 50 százaléka 5-10 ezer forintot, míg a fennmaradó 30 százalék ennél is többet költ gyermekenként. A játékkereskedőnél a gyereknapot megelőző héten keresik a legtöbb, kifejezetten gyereknapra szánt játékot, ebben az időszakban az átlagos kosárérték online 13.000 Ft, áruházi vásárlás esetében pedig 10.000 Ft.
„A gyereknapi eladások azt mutatják, hogy a szülők tudatosan keresik azokat a játékokat, amelyek nem merülnek ki a pillanatnyi örömben. Egyre gyakoribb az a szemlélet, hogy az ajándék ne csak aznap legyen érdekes, hanem hosszabb távon is értéket képviseljen. A játék öröme pedig sokszor túlmutat magán a tárgyon; valódi élményeket és közös pillanatokat teremt” – emelte ki Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese.
A felmérés pozitív képet fest a gyereknapról mint közös családi eseményről, hiszen a nagyszülők is aktívan részt vesznek az ünneplésben, így összességében elmondható, hogy a jeles nap népszerű és fontos családi ünnep maradt, ami az ajándékozáson túlmutatva kiváló alkalmat teremt a generációk közötti kapcsolódásra és a valódi figyelemre.
Kapcsolódó cikkeink
Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Édesség helyett gyümölcs – Meglepő akció a foodorától
Szokatlan kampánnyal ünnepelte idén a gyereknapot a foodora: gyümölcs- és zöldségakcióval…
Tovább olvasom >Többmilliós adománnyal segítette a rászoruló gyermekeket a PENNY
Ismét több millió forint értékű pénz- és termékadománnyal segítette a…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >