49 üzlettel zárja az évet a Mercadona Portugáliában
A spanyol Mercadona szupermarketlánc 2023-ban 10 új üzlet megnyitásával növelte jelenlétét a szomszédos Portugáliában, így az év végére hálózata az országban összesen 49 üzletből áll.
Annak ellenére, hogy a Mercadona Portugáliában újoncnak számít, beszámolók szerint 3,1%-os piaci részesedésével megelőzte az olyan nagy múltú piaci szereplőket, mint az E.Leclerc, a Covirán és a SPAR.
A Retail Data legfrissebb adatai szerint, amelyekről a spanyol ABC napilap számolt be, az élen a Sonae MC (Continente) áll 24,9%-os piaci részesedéssel és 699 üzlettel.
A második helyet elfoglaló Jerónimo Martins (Pingo Doce) 20,5%-os részesedéssel és egyben a legtöbb üzlettel rendelkezik az országban (1071). A harmadik hely a német Lidl diszkontláncé: a 11,5%-os piaci részesedést 277 üzlettel érte el.
Míg a Sonae (Continente) és a Jerónimo Martins (Pingo Doce) még mindig a piac több mint felét képviseli, a Mercadona alig öt év alatt jelentős részt hasított ki a részesedésükből.
Az ország vezető kiskereskedői közé tartozik még az Intermarché (10,7%-os részesedés, 264 üzlet); a Dia (6,3% és 487 üzlet); az Auchan Retail (5,5% és 99 üzlet); az Aldi (5,1% és 137 üzlet); a Mercadona (3,1% és 49 üzlet); az Unimark PT (2,3% és 654 üzlet); az E.Leclerc (2,0% és 21 üzlet); a Covirán (1,7% és 231 üzlet); és a SPAR (0,9% és 123 üzlet).
A Mercadona terjeszkedésének újabb ösztönzést az adhat, hogy a Dia a közelmúltban az erősödő verseny miatt elhagyta Portugáliát.
Tíz új üzletével, valamint a második és egyben legnagyobb logisztikai központjának építésével Almeirimben a vállalat az év végéig újabb 280 millió eurót ruház be.
A Mercadona vezérigazgatója mindazonáltal az üzleti környezet stabilitásának fontosságára hívta fel a figyelmet, mondván a politikai instabilitás Spanyolországban gátolhatja a jövőbeni beruházásokat.
A Mercadona 2019-ben nyitotta meg első üzletét Portugáliában.
Kapcsolódó cikkeink
40 millió euróból bővíti ljubljanai raktárát a SPAR Slovenia
A SPAR Slovenia egy 2. 000 m²-es modern létesítménnyel bővíti…
Tovább olvasom >Személyre szabott AI vásárlóasszisztenst vezet be a Mercadona
Mostantól személyre szabott AI alapú vásárlóasszisztens, a MercadonIA könnyíti meg…
Tovább olvasom >Elindult a Nestlé és a SPAR Évtervező kampánya
Az újév kezdetén sokan döntenek úgy, hogy változtatnak életmódjukon, ám…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: A saját lábra állást ne más végezze el
A gazdasági versenyképesség sokszor emlegetett eleme az exportképesség. Ha egy…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >GDP-növekedésre várva: bizonytalan helyzetben talpra álló magyar gazdaság
2025 második felére várható, hogy a magyar gazdaság növekedése erőteljesebben…
Tovább olvasom >