49 üzlettel zárja az évet a Mercadona Portugáliában
A spanyol Mercadona szupermarketlánc 2023-ban 10 új üzlet megnyitásával növelte jelenlétét a szomszédos Portugáliában, így az év végére hálózata az országban összesen 49 üzletből áll.
Annak ellenére, hogy a Mercadona Portugáliában újoncnak számít, beszámolók szerint 3,1%-os piaci részesedésével megelőzte az olyan nagy múltú piaci szereplőket, mint az E.Leclerc, a Covirán és a SPAR.
A Retail Data legfrissebb adatai szerint, amelyekről a spanyol ABC napilap számolt be, az élen a Sonae MC (Continente) áll 24,9%-os piaci részesedéssel és 699 üzlettel.
A második helyet elfoglaló Jerónimo Martins (Pingo Doce) 20,5%-os részesedéssel és egyben a legtöbb üzlettel rendelkezik az országban (1071). A harmadik hely a német Lidl diszkontláncé: a 11,5%-os piaci részesedést 277 üzlettel érte el.
Míg a Sonae (Continente) és a Jerónimo Martins (Pingo Doce) még mindig a piac több mint felét képviseli, a Mercadona alig öt év alatt jelentős részt hasított ki a részesedésükből.
Az ország vezető kiskereskedői közé tartozik még az Intermarché (10,7%-os részesedés, 264 üzlet); a Dia (6,3% és 487 üzlet); az Auchan Retail (5,5% és 99 üzlet); az Aldi (5,1% és 137 üzlet); a Mercadona (3,1% és 49 üzlet); az Unimark PT (2,3% és 654 üzlet); az E.Leclerc (2,0% és 21 üzlet); a Covirán (1,7% és 231 üzlet); és a SPAR (0,9% és 123 üzlet).
A Mercadona terjeszkedésének újabb ösztönzést az adhat, hogy a Dia a közelmúltban az erősödő verseny miatt elhagyta Portugáliát.
Tíz új üzletével, valamint a második és egyben legnagyobb logisztikai központjának építésével Almeirimben a vállalat az év végéig újabb 280 millió eurót ruház be.
A Mercadona vezérigazgatója mindazonáltal az üzleti környezet stabilitásának fontosságára hívta fel a figyelmet, mondván a politikai instabilitás Spanyolországban gátolhatja a jövőbeni beruházásokat.
A Mercadona 2019-ben nyitotta meg első üzletét Portugáliában.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >