4,6 százalékos forgalomcsökkenés a kiskereskedelemben
A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010 első negyedévében 4,6, márciusban 4,0%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól – jelenti a KSH.
A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a márciusi értékesítés volumene 0,4%-kal mérséklődött az előző hónaphoz mérten.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban és a csomagküldő kiskereskedelemben 2010 első negyedévében 1557 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből márciusban 582 milliárd forint realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 47%-a élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17%-a üzemanyag-, 12%-a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 24% volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek értékesítésének volumene 2010 első negyedévében 3,1, márciusban 2,7%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. 2010. márciusban az eladások jelentős részét (90%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai 3,3%-kal csökkentek a 2009. márciusihoz képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem márciusi volumene 0,3%-kal mérséklődött a februárihoz képest.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítésének volumene az előző év azonos időszakához mérten 2010 első negyedévében 4,5, márciusban 2,7%-kal csökkent. A legnagyobb mértékű visszaesés (11,6%) továbbra is az iparcikk jellegű vegyes üzletek eladásaiban jelentkezett. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszerkiskereskedelem változatlan áras forgalma 0,5%-kal nőtt a februárihoz viszonyítva.
Az Eurostat gyorsbecslése szerint – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010. márciusban az Európai Unió 27 tagállamában átlagosan 0,3%-kal emelkedett, az eurózóna országaiban 0,1%-kal mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző év azonos időszakához mérten.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >