4,2 millió nemzetközi vásárlót szolgál ki az Allegro

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 26. 09:41
🎧 Hallgasd a cikket:

Lengyelország legnagyobb e-kereskedelmi vállalata, az Allegro egyre több vásárlót ér el hazáján kívül. A legutóbbi negyedévben 4,2 millióan vásároltak az Allegro nemzetközi piacterein, ami 50%-os növekedést jelent egy év alatt. A nemzetközi bruttó áruforgalom (GMV) 56%-kal emelkedett.

A harmadik negyedévben az Allegro teljes kereskedelmi forgalma elérte a 4 milliárd eurót, 10%-kal meghaladva az előző év azonos időszakát. A bevétel és a profit ennél is gyorsabban nőtt, mind Lengyelországban, mind külföldön.

A hazai piacon a növekedés több mint kétszerese volt az országos kiskereskedelmi forgalom bővülésének, amit a platform a BNPL-szolgáltatás, az Allegro Pay, valamint az Allegro Smart hűségprogram sikerének tulajdonít. Utóbbi közel egymillió új előfizetőt vonzott a speciális bónuszoknak és akcióknak köszönhetően.

Az Allegro 128 ezer eladója több mint 200 millió terméket kínál, és magát „Lengyelország gazdasági motorjának” nevezi. Nemzetközi terjeszkedése 2023-ban indult Csehországban, majd 2024-ben Szlovákiában és Magyarországon is elindította piacterét. A három országban ma már 4,2 millió vásárlót szolgál ki, szemben az egy évvel korábbi 2,8 millióval. Bár a nemzetközi GMV még viszonylag szerény, 170 millió euró körül mozog, a vállalat célja, hogy Európa legkedveltebb online vásárlási platformjává váljon.

Az Allegro szolgáltatásainak körét is bővíti: a rendelések 36%-át már az Allegro Delivery kezeli, a PKO Bank Polskival együttműködésben pedig új finanszírozási és cashback-megoldásokat kínál. Emellett egy AI-asszisztens tesztelését kezdte meg a platform, amellyel a cél a vásárlát inspirációs keresési lehetőséggel, termékösszefoglalókkal, valamint kontextuális vásárlási tanácsokkal támogatni.

Kapcsolódó cikkeink