413 munkahelyet teremt a Lidl új logisztikai központja Magyarországon
A német áruházlánc, a Lidl 36 milliárd forintos projekt keretében nyitott új logisztikai központot Ecseren, a Budapesten és környékén lévő áruházai kiszolgálására. Az új központhoz az állam 1,2 milliárd forintos támogatást nyújtott, ezzel hozzájárulva 413 új munkahely létrehozásához – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Ecseren.

Magyarország új logisztikai központja az átadás napján Ecseren 2022. január 28-án, MTI/Koszticsák Szilárd
A tárca közleménye szerint beszédében a külügyminiszter hangsúlyozta, hogy a koronavírus-járvány jelentősen lelassította a beruházások ütemét világszerte, globálisan 42 százalékkal estek vissza a közvetlen tőkebefektetések és számos fejlesztési döntést elhalasztottak.
Hozzátette: eközben a magyar beruházásösztönzési rendszer komoly sikereket tudott felmutatni, ugyanis Magyarországon a körülmények ellenére is rekordot döntött tavaly a beruházások értéke 1886 milliárd forinttal.
Kiemelte, mindez közelebb viszi Magyarországot a teljes foglalkoztatottság eléréséhez, amit jól mutat, hogy a rendszerváltás óta nem dolgoztak annyian, mint most.
„Magyarország akkor lehet erős, ha erős a gazdaság, ehhez pedig beruházásokra van szükség. Minél több beruházás és munkahely jön létre, annál több esélyünk van arra, hogy győztesként kerüljünk ki ebből a nehéz időszakból” – szögezte le.
A miniszter beszámolt arról is, hogy a német cégek jelentik a legnagyobb beruházói közösséget Magyarországon, és a két ország közötti kereskedelmi forgalom csúcsot döntött 2021-ben.
„A magyar-német gazdasági együttműködés sikertörténet, amelynek fontos új fejezetét írjuk” – fogalmazott.
Elmondta azt is, hogy a Lidl a legnagyobb diszkont élelmiszerkereskedelmi vállalat egész Európában, így a beruházásnak abban is nagy szerepe van, hogy a magyar termelők árui eljussanak a külföldi piacokra.
A Lidl 2004-ben nyitotta meg Magyarországon az első üzleteit. Mára csaknem kétszáz áruházzal és négy logisztikai központtal van jelen az országban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Ismét lép a Lidl: több mint 150 háztartási és szépségápolási termék árát csökkenti
A Lidl Magyarország csökkenti és tartósan lent tartja az árakat.…
Tovább olvasom >Újabb mérföldkő a füst nélküli világ felé – fontos állomáshoz érkezett a BAT új gyártócsarnokának fejlesztése Pécsett
A BAT Hungary bokrétaünnepséggel tette emlékezetessé, hogy második feléhez érkezett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >