3e AG: forgalomnövekedés hatékony értékesítési koncepcióval
Az ausztriai 3e AG barkácsáruház magyarországi forgalma 2014-ben is tovább bővült. A vállalat már 2013-ban is tíz százalék körüli bevétel növekedéssel hívta fel magára a figyelmet, és ez a pozitív trend 2014-ben sem szakadt meg. Az elmúlt évben a 3e szakkereskedői tizenhét százalékkal nagyobb árbevételt értek el. Ezzel az eredménnyel jelentősen túlszárnyalták a tervezett tizenöt százalékos növekedést.
„Ilyen mértékű bővülés az egyébként kedvezőtlen piaci környezetben figyelemre méltó” – mondta el Günther Pacher, a vállalat vezérigazgatója csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján. „A már bevált LET’S DO IT üzletkoncepcióhoz következetesen tartottuk magunkat, hogy a szabaddá váló piaci potenciált ki tudjuk használni. Ezzel az üzletpolitikával szembe tudtunk menni a piacon uralkodó trenddel. Sok nemzetközi és hazai vállalkozás továbbra is bezárja üzleteit, vagy teljesen kivonul a piacról. A 3e tagvállalatai azonban a koncepció szigorú megvalósításával hasznot húzhatnak ebből a helyzetből, és további piaci részesedést nyerhetnek.”
2014-ben további négy önálló szakkereskedő, köztük az orosházi Vasex is csatlakozott a 3e csoporthoz, így Magyarországon jelenleg összesen huszonnyolc tagvállalat működik. Ezzel az eredménnyel a 3e AG számára továbbra is Magyarország marad a legfontosabb nemzetközi piac.
Magyarország mellett a 3e AG számára Montenegróban, Bosznia Hercegovinában, Horvátországban, Csehországban és Szlovákiában is remekül alakult az elmúlt év. Annak ellenére sikerült ezekben az országokban jelentős a forgalomnövekedést elérni, hogy mindenhol kiélezett gazdasági helyzettel kellett szembenézni.
A 3e csoport a nemzetközi piacokon 2014-ben összesen 132 millió eurós forgalmat ért el. Ez a megelőző évhez képest 9,1 százalékos növekedést jelent. A csoport teljes forgalma (Ausztria és a nemzetközi piacok együtt) 530 millió euró volt, ami az előző évhez képest 1,3 százalékos bővülést jelent. Az ausztriai konjunktúra lanyhulása viszont gátolta a bevételek ennél nagyobb mérvű emelkedését.
A 3e vezetősége a nemzetközi piacokon ebben az évben is tíz százalék körüli konszolidált növekedéssel számol. A teljes 3e-csoportot illetően négy százalékos bővülés várható.
Ezeket az optimista terveket azonban a jelentősen változó keretfeltételek befolyásolhatják. A nemzetközi válsággócokban kialakuló kedvezőtlen tendenciák továbbgyűrűzése erősen hathat az egyes országok gazdasági fejlődésére. Pacher szerint „ezektől a hatásoktól nem tudjuk magunkat függetleníteni, ezek a mi előrejelzéseinket is módosíthatják.”
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően
Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami…
Tovább olvasom >7,2%-os árbevétel-növekedést jelentett a Metro AG a második negyedévben
A Metro AG 7,2%-os forgalomnövekedésről számolt be pénzügyi éve második…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >