39 újabb franciaországi üzletet ad át független üzemeltetőknek a Carrefour
A működési költségek csökkentése céljából a Carrefour újabb 39 franciaországi hiper- és szupermarketet ad át független üzemeltetőknek. A szakszervezetek által álcázott átszervezésnek nevezett intézkedés több mint 4000 alkalmazottat érint.
A mostani lépés az átalakítás nyolcadik hulláma 2018 óta, amelynek keretében eddig közel 350 üzlet, köztük mintegy 100 hipermarket került át a „location-gérance” modellbe. Ez a megoldás a saját üzemeltetés és a franchise-rendszer közötti hibrid modell, ahol a Carrefour megtartja az ingatlan vagy bérleti jog tulajdonjogát, míg az üzemeltető a költséggazdálkodásért és a nyereségesség helyreállításáért felel. A modell különösen az alulteljesítő üzletek esetében alkalmazott.
Az átalakítások eredményeként javult a nyereségesség, a személyzeti költségek az árbevétel átlagosan 12%-áról 10%-ra csökkentek. Az intézkedések bevezetése óta egyetlen franciaországi hipermarketet sem zártak be a kereskedő, és a „location-gérance” modellben működő üzletek ma már a Carrefour üzemi eredményének mintegy felét adják.
A szakszervezetek ugyanakkor bírálják a gyakorlatot, mivel szerintük az alkalmazottak bére és juttatásai – például étkezési utalványok, egészségbiztosítás és önkéntes vasárnapi munkavégzés – csökkentek. Emellett szigorúbb intézkedéseket követelnek az olyan üzemeltetőkkel szemben, akik nem tartják tiszteletben a munkavállalók jogait.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >