3,8%-kal csökkentek a mezőgazdasági termelői árak
2016 szeptemberében a mezőgazdasági termelői árak 3,8%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, ami a növényi termékek árának 7,3%-os csökkenéséből, illetve az élő állatok és állati termékek árának 2,1%-os növekedéséből tevődik össze, közölte a KSH. A tej felvásárlási ára július óta növekszik, de így is 3,8%-kal elmaradt a 2015. szeptemberitől.
2016 szeptemberében 2015 szeptemberéhez képest a gabonafélék ára 9,6%-kal csökkent, a csoport mindkét főtermékének az ára esett: a búzáé 18, a kukoricáé 3,7%-kal. A gyümölcsök ára 5,8, a zöldségféléké 8,5%-kal csökkent. A burgonya ára 13%-kal nőtt.
Az élő állatok termelőiár-szintje 3,2%-kal emelkedett, az állati termékeké 0,7%-kal csökkent. A vágósertés ára 12%-kal nőtt. A tej ára 3,8%-kal csökkent. A tej felvásárlási ára az utolsó két hónapban emelkedett, így a júliusi 66 forint/literről szeptemberre 74 forint/literre nőtt.
Ha az idei év január–szeptemberi periódusát vetjük össze a tavalyi azonos időszakával, a mezőgazdasági termelői árak 0,9%-os csökkenését konstatálhatjuk. Ezen belül a növényi termékek ára lényegében változatlan, az élő állatok és állati termékeké 2,6%-kal visszaesett.
A zöldségfélék ára 1,3, a gyümölcsöké 2,6%-kal csökkent.
A tej ára 10%-kal alacsonyabb lett
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az ipari termelés 5,3 százalékkal mérséklődött 2024 decemberében
Az ipari termelés volumene 2024 decemberében 5,3, munkanaphatástól megtisztítva 6,4…
Tovább olvasom >KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Enyhe visszaesést mutat a januári Beszerzési Menedzser Index
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >SAP: Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem…
Tovább olvasom >