3,7 százalékos növekedést és 2,3 százalékos inflációt vár idén a Kopint-Tárki Zrt.
A Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet Zrt. kutatói idén 3,7 százalékos növekedést és éves szinten 2,3 százalékos inflációt várnak – mondta Palócz Éva, a Kopint-Tárki Zrt. vezérigazgatója Budapesten sajtótájékoztatón.
Elmondta: a konjunktúrakutató intézet munkatársai korábban is, áprilisi előrejelzésükben szintén 3,7 százalékra várták az idei gazdasági bővülést.
Jövőre a Kopint-Tárki 3,5 százalékos gazdasági növekedést vár, az infláció szerintük 2018-ban tovább emelkedik, éves szinten 2,5 százalékra valószínűsítik – tette hozzá Palócz Éva.
A Kopint kutatói szerint az ipar „magához tért”, nekilendült, és ez nemcsak az autóiparnak köszönhető. Az ipari termelés idén 4,7 százalékkal, jövőre 5,5 százalékkal bővül majd – prognosztizálják a Kopint-Tárki kutatói.
Palócz Éva elmondta: egyre jobban meglódulnak a beruházások, idén 17 százalékkal, jövőre azonban már csak 7 százalékkal bővülnek majd.
Az export ebben az évben és 2018-ban is 8 százalékkal nő majd, az import 2017-ben 9,2 százalékkal, jövőre 9 százalékkal bővül a Kopint prognózisa szerint.
A konjunktúrakutató elemzői azt várják, hogy idén és 2018-ban is a forint/euró árfolyama a 310-es szint körül alakul éves szinten.
Palócz Éva rámutatott: a Kopint-Tárki elemzői arra számítottak, hogy a lakossági fogyasztás erőteljesebben bővül majd, de az idei első negyedéves adatok alapján lejjebb vitték várakozásaikat, így azt jósolják, hogy ebben az évben és jövőre is 3,5-3,5 százalékkal nő majd a háztartások fogyasztása. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >