33 százalékkal nőtt az élőmarha-import
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint 2023-ban a szarvasmarha vágása élősúlyban kifejezve csaknem 10 százalékkal csökkent az előző évihez képest. Az összes vágás több mint kétharmadát adó tehenek vágása 10 százalékkal, a bikáké 11 százalékkal volt kevesebb, míg az üszőké csaknem 5 százalékkal nőtt.
A KSH adatai alapján Magyarország élőmarha-exportja 2023 január–novemberében 16 százalékkal maradt el a 2022 azonos időszakitól. A főbb partnerek Koszovó, Horvátország, Ausztria, Törökország és Olaszország voltak. Magyarország élőmarha-importja 33 százalékkal nőtt, az élő szarvasmarha több mint fele Dániából, Ausztriából és Németországból származott. A marhahúsexport mennyisége 17 százalékkal, értéke mintegy 20 százalékkal csökkent. A marhahúsimport volumene 12 százalékkal, értéke 5 százalékkal csökkent a megfigyelt periódusban. Az AKI PÁIR adatai szerint a fiatal bika termelői ára 801 forint/kilogramm hasított meleg súly volt 2024 januárjában, 2 százalékkal emelkedett 2023 azonos hónapjának átlagárához viszonyítva. A vágóüsző ára 13 százalékkal, a vágótehéné 29 százalékkal csökkent a vizsgált időszakban. A KSH adatai szerint a marharostélyos fogyasztói ára 8 százalékkal (4560 forint/kilogramm) haladta meg 2024 januárjában az egy évvel korábbi árat.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >