32 tonna használt sütőolajat adtak le januárban a Mol töltőállomásokon
Az átlagos, havi 13 tonnával szemben januárban rekord mennyiséget, mintegy 32 tonna használt sütőolajat adtak le a Mol töltőállomásokon – közölte a Mol az MTI-vel.
Hozzátették, a társaság 2011 óta gyűjti be a lakosságtól a használt étolajat, jelenleg 356 helyen lehet leadni a konyhai zsiradékot. A Mol az MTI érdeklődésére arról is beszámolt, hogy a cég tavaly 232 tonna használt étolajat gyűjtött be a töltőállomásokon, 2011 óta pedig ez a mennyiség meghaladta az 1000 tonnát.
A kijelölt Mol töltőállomásokon leadott használt olajat a Biofilter Zrt. gyűjti össze és tisztítást követően juttatja el a Rossi Biofuel komáromi üzemébe, ahol bioüzemanyagot gyártatnak belőle. A használt étolajból a környezetre káros hulladék helyett újrahasznosított, környezetbarát termék lesz, amelyet a Mol százhalombattai finomítójában használnak fel biokomponensként a gázolaj gyártásához.
A közlemény szerint Magyarországon évente több tízezer tonna étolajat használnak fel, a használt sütőolajat azonban csak az üzemi konyhákból, éttermekből szállítják el és dolgozzák fel. A háztartásokban használt sütőolaj rendre a lefolyókba vagy a szemétbe kerül. Ez azonban a csővezetékek falára lerakódva a csatorna dugulását okozza, a háztartási szemétbe öntve pedig nehezen lebomló anyagként jelenik meg a hulladéklerakókban. Ha a sütőolaj az élővizekbe jut, a víz felszínén úszva meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítja a vízi élőlényeket. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
10 éves a MOL Fresh Corner: minőségi gasztronómia az utazók szolgálatában
A MOL Fresh Corner idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját. A…
Tovább olvasom >Az MBH Bank és a MOL stratégiai együttműködésre lépett az ATM-hálózat bővítése érdekében
Bár a digitális fizetési megoldások népszerűsége töretlenül növekszik, a lakosság fizetési…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a mezőgazdasági területek fenntarthatósága mellett fontos a vízhiányos időszakok okozta helyzet kezelése is
A mezőgazdasági termőterületek fenntarthatósága mindannyiunk számára fontos, viszont legalább ilyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >