300 millió euróból épít új édességgyárat a Haribo Németországban
A Haribo 300 millió eurót tervez beruházni egy új, korszerű és fenntartható édességgyárba a németországi Neussban.
A projekthez a Haribo egy 14 hektáros területet vásárol meg a neuss-holzheimi ipari parkban, amely nagyjából húsz futballpálya méretű. Az építkezés várhatóan 2025-ben, a termelés pedig 2028-ban megkezdődhet – közölte a vállalat.
A legnagyobb értékének munkatársai szakértelmét és tapasztalatát tartó Haribo jelenleg a neuss-i Jülicher Landstraße-ban működtet egy gyártóüzemet, amely fenntartható és jövőorientált átalakításához illetve bővítéséhez azonban a vállalat szerint nem áll rendelkezésre elegendő hely.
Így átmeneti ideig a termelés párhuzamosan két helyen zajlik és ezt követően az új üzem várhatóan 2030-ra váltja fel a jelenlegit. Az átmeneti időszakban a munkavállalók fokozatosan megismerkedhetnek az új üzemmel és annak gyártási folyamataival.
A létesítmény mintegy 100 új közvetlen, valamint számos közvetett, a régió szolgáltatói és beszállítói számára hozzáadott értéket teremtő munkahelyet teremt.
Az új üzemben az alapvetően itt gyártott MAOAM mellett Haribo gyümölcsös gumicukor is készül majd.
Fenntartható termelés
Az új gyártóüzem a Haribo nemzetközi gyártási és növekedési stratégiájának része, mellyel a vállalat célja a gyártási folyamat fenntarthatóvá és jövőállóvá alakítása.
A vállalat különböző környezetbarát kezdeményezéseket fog megvalósítani, mint például a megújuló energia használata, a kibocsátás és a CO2-lábnyom csökkentésére irányuló intézkedések, valamint a rövidebb szállítási útvonalak használata.
A Haribo arra törekszik, hogy a létesítményben jelentősen csökkentse az energia-, víz-, nyersanyag- és csomagolóanyag-felhasználást, és azt tervezi, hogy az üzemet „Net-Zero-Ready”-ként építi meg, ami lehetővé teszi akár a hidrogénre való átállást.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >GKI: A kormány által támogatott nagyberuházások szétverik a helyi munkaerőpiacot
A magyar kormány az ország újraiparosításának részeként az elmúlt években…
Tovább olvasom >Norma – Németország utolsó keménydiszkontja
A Lidl és az Aldi diszkontóriások árnyékában a bajor családi…
Tovább olvasom >További cikkeink
GLAMOUR Valentin-napok a ROSSMANN-ban
Február 10-16. között először kerül sor a GLAMOUR Valentin-napok powered…
Tovább olvasom >Új szakmai vezető a DDC Kommunikációs és marketing osztályának élén
2024 decemberétől Slániczné Molnár Ildikó tölti be a Duna-Dráva Cement…
Tovább olvasom >