300 millió euróból épít új édességgyárat a Haribo Németországban
A Haribo 300 millió eurót tervez beruházni egy új, korszerű és fenntartható édességgyárba a németországi Neussban.
A projekthez a Haribo egy 14 hektáros területet vásárol meg a neuss-holzheimi ipari parkban, amely nagyjából húsz futballpálya méretű. Az építkezés várhatóan 2025-ben, a termelés pedig 2028-ban megkezdődhet – közölte a vállalat.
A legnagyobb értékének munkatársai szakértelmét és tapasztalatát tartó Haribo jelenleg a neuss-i Jülicher Landstraße-ban működtet egy gyártóüzemet, amely fenntartható és jövőorientált átalakításához illetve bővítéséhez azonban a vállalat szerint nem áll rendelkezésre elegendő hely.
Így átmeneti ideig a termelés párhuzamosan két helyen zajlik és ezt követően az új üzem várhatóan 2030-ra váltja fel a jelenlegit. Az átmeneti időszakban a munkavállalók fokozatosan megismerkedhetnek az új üzemmel és annak gyártási folyamataival.
A létesítmény mintegy 100 új közvetlen, valamint számos közvetett, a régió szolgáltatói és beszállítói számára hozzáadott értéket teremtő munkahelyet teremt.
Az új üzemben az alapvetően itt gyártott MAOAM mellett Haribo gyümölcsös gumicukor is készül majd.
Fenntartható termelés
Az új gyártóüzem a Haribo nemzetközi gyártási és növekedési stratégiájának része, mellyel a vállalat célja a gyártási folyamat fenntarthatóvá és jövőállóvá alakítása.
A vállalat különböző környezetbarát kezdeményezéseket fog megvalósítani, mint például a megújuló energia használata, a kibocsátás és a CO2-lábnyom csökkentésére irányuló intézkedések, valamint a rövidebb szállítási útvonalak használata.
A Haribo arra törekszik, hogy a létesítményben jelentősen csökkentse az energia-, víz-, nyersanyag- és csomagolóanyag-felhasználást, és azt tervezi, hogy az üzemet „Net-Zero-Ready”-ként építi meg, ami lehetővé teszi akár a hidrogénre való átállást.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >Papíralapú kávékapszulákat vezet be a Nespresso Németországban
2025. február 17-től Németország-szerte kaphatók a Nespresso papíralapú kávékapszulái. Az…
Tovább olvasom >Digitális kuponokkal támogatja az omnichannel terjeszkedést a Rossmann Németországban
A lendületes nemzetközi növekedésnek és az ambiciózus beruházásoknak köszönhetően a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >