300 millió euróból épít új édességgyárat a Haribo Németországban
A Haribo 300 millió eurót tervez beruházni egy új, korszerű és fenntartható édességgyárba a németországi Neussban.
A projekthez a Haribo egy 14 hektáros területet vásárol meg a neuss-holzheimi ipari parkban, amely nagyjából húsz futballpálya méretű. Az építkezés várhatóan 2025-ben, a termelés pedig 2028-ban megkezdődhet – közölte a vállalat.
A legnagyobb értékének munkatársai szakértelmét és tapasztalatát tartó Haribo jelenleg a neuss-i Jülicher Landstraße-ban működtet egy gyártóüzemet, amely fenntartható és jövőorientált átalakításához illetve bővítéséhez azonban a vállalat szerint nem áll rendelkezésre elegendő hely.
Így átmeneti ideig a termelés párhuzamosan két helyen zajlik és ezt követően az új üzem várhatóan 2030-ra váltja fel a jelenlegit. Az átmeneti időszakban a munkavállalók fokozatosan megismerkedhetnek az új üzemmel és annak gyártási folyamataival.
A létesítmény mintegy 100 új közvetlen, valamint számos közvetett, a régió szolgáltatói és beszállítói számára hozzáadott értéket teremtő munkahelyet teremt.
Az új üzemben az alapvetően itt gyártott MAOAM mellett Haribo gyümölcsös gumicukor is készül majd.
Fenntartható termelés
Az új gyártóüzem a Haribo nemzetközi gyártási és növekedési stratégiájának része, mellyel a vállalat célja a gyártási folyamat fenntarthatóvá és jövőállóvá alakítása.
A vállalat különböző környezetbarát kezdeményezéseket fog megvalósítani, mint például a megújuló energia használata, a kibocsátás és a CO2-lábnyom csökkentésére irányuló intézkedések, valamint a rövidebb szállítási útvonalak használata.
A Haribo arra törekszik, hogy a létesítményben jelentősen csökkentse az energia-, víz-, nyersanyag- és csomagolóanyag-felhasználást, és azt tervezi, hogy az üzemet „Net-Zero-Ready”-ként építi meg, ami lehetővé teszi akár a hidrogénre való átállást.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Jelentős egyszerűsítés: akár 57%-kal csökkenhet az adatpontok száma a vállalati fenntarthatósági jelentésekben
Az EFRAG tervezete alapján nagyfokú egyszerűsítések jönnek az ESRS szabványokban,…
Tovább olvasom >Átlagosan nem emelkedtek az árak az Auchanban tanszervásárában tavalyhoz képest
Kezdetét vette a tanszervásár az Auchanban, ahol idén nem kell…
Tovább olvasom >